mandag 21. februar 2011

En hund etter sko



Forkjølelsen viste dessverre ingen nåde, og har kneblet meg til sengen i over en uke. Det positive er at all hostigen har gitt meg skikkelige magemuskler;-) Nå er jeg heldigvis oppe og hopper igjen, og har endelig fått tatt ned julestjernene i vinduene *mon tro hva naboene tror om oss*. Jeg unnskylder det hele med at julen tross alt varer helt til påske, og ærlig talt så skulle jeg gjerne ha hatt de hengende der enda lenger:-/ Den store stjernen i stuen gjorde virkelig rommet og etterlot seg et stort tomrom da den forsvant.



Vinduene ble som et kaldt og nakent lerret som skrek etter litt farge. Vel farge ble det ikke så mye av, men fram kom to antikke kinesiske hunder som øyeblikkelig gav plassen litt mere særpreg og varme:) Disse er mitt siste funn, og biskene har tidligere holdt en gammel dame med selskap i en staselig og gammel Frognerleilighet.



Den ene har labben sin varsomt plassert på ryggen til en liten valp, mens den andre lener seg mot en ball. Lydig står de å speider mot hverandre, og jeg forestiller meg dem som to stolte foreldre som skal lære barnet sitt å leve gjennom lek...
Om noen vet historien bak disse asiatiske hundene (eller løver som selgeren/arvingen stadig påpekte), så er jeg takknemlig for å høre den!
Inntil videre holder jeg på min tolkning og fantasi:)



Forkjølelse og sengen fører også med seg endel annet...tid for shopping! Det er tross alt begrenset hvor mye daytime tv selv jeg klarer å fordøye...Etter en overdose av Dr Phil, som behandler både avhengighet og mani, var veien paradoksal nok svært kort til div nettbutikker. Hadde jeg bodd i USA kunne jeg faktisk saksøkt mannen for dårlig påvirkning...og sikkert vunnet fram;-) Men han er tilgitt denne gangen, da utskeielsen bla resulterte i at disse juvelene snart dukker opp i postkassen min!



Jeg har planer om å matche disse sammen med en tynn sigar og en litt heavy parfyme en lun men lystig kveld:)

Ha en fin ukestart!

7 kommentarer:

charm design sa...

Så godt å høre at du har kommet deg på beina igjen.Er så sjiiiipt å bli liggende i en hel uke.Jeg hadde en sånn runde her i november,det var bare helt pyton,jeg var lei etter to dager.Det var vist det mann kalte ordentlig influensa.
Nydelige herskapslige hunder....
Klem Heidi

Grip dagen sa...

Lediggang er roten til alt vondt, heter det.
Men det ser ut som det har kommet noe riktig fott ut av din rastløshet.
De høye hæler vil nok passe godt til sigaren!
Selv ser jeg frem til tresko og rosekopp når det blir lunere i været!
Klem Marit

AnneCath sa...

Du kan lese om dem her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_guardian_lions

Anonym sa...

Dette er 2 kinesiske tempelhunder,og de skal beskytte mot onde ånder,den ene holder labben på en valp,den andre holder labben på jorden.Resten av historien husker jeg ikke,men hvis du googler tempelhunder så får du sikkert mange treff!

Hilsen Elin

Anonym sa...

Løvene er kinesiske og opptrer alltid i par, han og hun. Han holder poten på globen som symboliserer makt og kontroll, han beskytter selve omgivelsene. Hun holder poten sin på ungen, den symboliserer keiserens fruktbarhet, hun beskytter beboerne.
Godt du er på beina igjen!

SiriH

Vitt hus med svarta knutar sa...

Trevligt att läsa kommentarerna om dina kinesiska hundar/lejon, det är alltid intressant att lära sig nya saker.

Skönt att höra att förkylningen är över. Underbara skor...det kan bli dyrt att vara sjuk...

Klem,
Regina

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så flotte bissevover, de hadde gjerne fått bodd hjemme hos meg også:)
Så bra at du er oppe og hopper igjen da:)

Ønsker deg en flott dag videre:)
Hilsen Marianne