fredag 28. januar 2011

Sommerfugler i magen!



Da vi fremdeles bodde på Vestre Voksen gård på Røa, samlet jeg ting som en dag skulle plass i vårt nye hjem (drømmehuset var selvsagt ikke funnet, men det skulle da dukke opp i nærmeste framtid*s*!). Dere vet slike funn en bare ha, selv om en egentlig ikke har plass? Jeg har f.eks møbler til et helt barnerom stående i uthuset her nå, bestående av bla en nostalgisk treseng fra 40 tallet (ok,- 4 stk med alle litt forskjellig utseende...valgets kval!), stellebord fra samme periode og søte bilder av hundevalper og kattunger, nok til å pryde en hel vegg fra topp til tå.



I denne noe klisjeiske "barneboblen" hører det også med et par skjønne vintage lamper, og for et par dager siden fant jeg ut at den ene av de, allerede nå kunne spre sitt barnslige lys over oss (etter å ha ligget pakket ned i en sliten pappeske i 5 år). Det lille gjesterommet er tiltenkt små prinser og prinsesser på overnatting, og er derfor litt mer "hummer og kanari" i interiøret enn resten av huset. Jeg var derfor overbevist om at lampen ville passe perfekt der! Hanne og min kusine (som er veldig retro og kul i stilen) rynket begge på nesen da jeg pakket den opp, og syntes den var fryktelig stygg og rar. Jeg på min side ble bare enda mere begeistret ved dette gjensynet,- den var finere enn jeg husket!



Lampen er fra 50 tallet, og vingene er laget av de sarteste lyserosa blonder, mens kroppen er av sjokkrosa fløyel med belter av gull *lykke*
Jeg har alltid ment at et interiør må ha litt humor og noen overraskende detaljer for å ikke bli kjedelig, og dette er mitt alibi:)



Det ble sendt bud på snille Harry-pappa som oppdaterte det elektriske anno 2011, og deretter fløy den raskt opp på veggen! Jeg bare elsker lampen, og tar meg selv i å dusje med døren åpen inn til gjesterommet på kveldene, bare for å smugtitte på den i mørket,- den kaster så koselig lys! Selv Hanne gjorde helomvending, og syntes plutselig den var flott der den hang! Blir spennende å høre dommen fra min kusine ved neste besøk:)


By night

Den gir meg uansett sommerfugler i magen, og er ukens store forelskelse:)


Med ønske om en glad helg!

14 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Såååååå fiiiin :) Den var jo som skapt for den plassen,over sengen.......må si du har øye for slikt !!! Helt genial var den !!!!! Så om noen himler med øynene,skal du ikke bry deg.....hihii :) For du har helt rett !!!!! Nydelig blonde.....nei,denne var bare super,godt du fikk den opp av esken !!! God helg :) - klem fra nord.

Ramme Alvor sa...

Nydeleg, og heilt perfekt for rommet. Nesten magisk. Håper det vert born snart så me får sjå alt det flotte du har gjøymt vekk på låven.

Klem!

Jatte sa...

Den var jo skikkelig fiiiin♥
Skulle gjerne hatt en slik en selv jeg!

Herlig!

Klem Jatte♥

Anonym sa...

Håper du blir fryktelig fort lei og legger den ut for salg på sida di:) Bente

Fru Andersen sa...

Kjempefin lampe! Passet godt inn på gjesterommet der. Virkelig et smykke av en lampe!

Det er lett for å forelske seg i ting man ikke kan bruke akkurat med en gang, men eeeen dag....hihi..har noen esker og (ikke minst) boder fulle jeg også;-)

Go`lørdag!

Cathrine sa...

Hei!
Den var kjempefin! Og så flott med noe så spesielt, som bare dere har! Synes det rommet må være nydelig å sove i!!! Veldig koselig blogg du har :-)
Hilsen fra Cathrine

Blått til lyst sa...

Åhåå - den sommerfuglen gjorde virkelig susen på rommet. Ga det både særpreg og glans.
Jeg er nok ikke helt uhildet - en barndomsvenninne kom flyttende til Norge fra Amerika da vi var 7 (i 1967). De hadde en dose mer glam i hjemmet enn de fleste av oss andre, og jeg mener bestemt de hadde en slik lampe på stua.
God helg fra Liv

Fru R. sa...

Et helt nydelig innslag på veggen. Rommet er kjempkoselig!!
Klem Mette

Hvit Villa sa...

Åhh, jeg synes skjermen var helt nydelig! Kjekt med kupp...fin søndag til deg! Her skal NRK1 snart på, med slektsgranskingsprogrammet.

Line fra huset på landet sa...

Jaaa..jeg vet hvordan du har det! Jeg har sikkert altfor mange slike funn:o) ..men de er for meg skatter alle sammen:))
FOR en skjønn sommerfugl Cathrin!! Jeg skjønner helt klart hva du mener. Litt som å tre inn i alve-land. Nå mangler du bare noen feer som henger fra taket;)
...og siden prinser skal sove der så kanskje det passer med noen søte frosker..eller stramme tinnsoldater?!
Åh..nei, nå tar eventyrfantasien fullstendg overhånd her. Hohoho.
Ha en fin ny uke.
Klemmer fra Line

Anette Willemine sa...

HI, hi, den var jo supersøt! Passet perfekt på det rommet! Glad skal den gjesten være som får sove med den på veggen. MÅ jo bare bli i godt humør av å våkne opp.

Håper det går bedre med maven!

Ha en fin start på uken!

Klem,
Anette Willemine

Bente sa...

Utrolig koselig lampe og gratulerer med at dere har fått det så fint.

Anonym sa...

ok, den ser veldig bra ut på veggen hjemme hos dere, så jeg tar tilbake mitt skeptiske blikk, Anki :)
Håper vi ses snart! klem ida

Anonym sa...

Nyydelig er den der den henger:)
Gunn fra Bodø