mandag 24. januar 2011

Mandagshygge



Tusen takk for mail og hilsener etter forrige innlegg,- det ser ut til at gallestein er mer vanlig enn jeg trodde...også blandt "unge" jenter;-) I dag har formen vært strålende, og jeg har hatt besøk av min venninne og hennes skjønne sønn på 6 mnd. Det er alltid like hyggelig å mimre tilbake i tid med gode barndomsvenner, og skravla gikk konstant mellom varme skillingsboller og tekopper*s* Jeg er så heldig å være fadder til hennes eldste på 10 år, og ser fram til å tilbringe mere tid sammen med de, nå som vi er flyttet i "sykleavstand" fra hverandre:)


Fine Mamsen og Lille M


Lille storsjarmøren er allerede raus med nussene:)

Ellers er stolen jeg begynte på i forrige uke nesten ferdig, men jeg gikk selvfølgelig tom for stifter/nagler i siste innspurt. Det var en litt av en jobb å strippe den for det gamle trekket,- skal si noen hadde vært vel ivrig med stiftepistolen i sin tid:-)



Bare det å bygge opp igjen setet og rygg på en nogenlunde respektabel måte, var også en liten og gnien operasjon. Tror nok jeg skal koste på meg et lite kurs i dette faget senere, for resultatet blir langt fra perfekt, men helt OK for en amatør som meg:)



Jeg kom hit, men ikke lenger. Så nå venter en ny tur til Stoff og Stil for innkjøp av flere stifter, før stolen kan ferdigstilles helt! Jeg trodde jeg kom langt med 7 poser til dette prosjektet, men de forsvant i en fei en etter en (med endel feilslag på veien*s*)



Ha en flott uke!

(Bilder av lille M er trykket med tillatelse fra mor)

6 kommentarer:

Therese sa...

For en herlig sjarmør lille M er :O) Slike sjarmører smelter hjertene til de fleste.

Ser i inlegget under her at formen ikke har vært god for deg i det siste. Håper tiden fremover blir mye bedre og at du får god hjelp av alternativ behandlig.

Ha en super uke (forresten; stolen ser ut til å bli knallfin!!).
Klem

Catje sa...

For en flott stol! Både jeg og samboer har gått noen møbeltapetsererkurs og det anbefales. Veldig morsomt å lære et håndtverk ordentlig (i den grad det læres ordentlig på et par kurs) :)

Catje

Fru R. sa...

Er helt imponert at du trekker om selv.
Dette er ikke for amatører, syns du har gjort en kjempejobb!!!
Klem Mette

Line fra huset på landet sa...

Å kjære for en vakker stol!!! Dette blir skikkelig fint!
Selv har jeg to gamle stoler jeg "holder på med" jeg også.. men venter til jeg kan sitte ute på gårdsplassen med pussemaskinen i hånden, vårsola i nakken og føttene på bar grus. Å, soml jeg gleder meg til vår:))
Jaha..så Stoff og Stil har nagler de også?? Det visste jeg ikke. Supert tips. Jeg har pleid å kjøpe mine på Jernia, men de har stort sett bare i bronse, og jeg vil så gjerne ha noen i sølv med en fin patina. Jeg får ta meg en titt på nettsidene deres jeg da.

Skjønne lille M:)) En liten god-klump det der. Er nok herlig å kose med ham ja:o)

Ha en fin uke Cathrin. Og tusn takk for koselige hilsener inne hos meg! ;)
God klem fra meg

Marias Château sa...

Hej!
Har precis blivit följare av din vackra blogg:)

Tack för all inspiration och för att du delar med dig!

Kram Maria

nr14 sa...

Søtnos ja:)...men likte stolen også jeg. Flink å få det til du:)