onsdag 24. november 2010

Kjøkken og kjøp



Jeg har solgt litt kunst på Blomqvist sin nettauksjon den siste tiden, men innleveringer der ender alltid opp med at jeg tar med meg noe nytt hjem;-) Alt for mange fristelser samlet på ett sted! Dette gamle jernbordet la jeg min elsk på, og heldigvis vant jeg budrunden etter noen dager.



Understellet er i den skjønneste støvrosa fargen (de som kjenner meg sier jeg er VELDIG rosa*s*), og med to løvehoder på hver side. Topp-platen er av marmor og er blytung. Det passet perfekt som oppslags/skrivebord
i "bibliotekkroken" i stuen! Her stod det før et gammelt trebord med kuleben, som etter min mening var litt for snaut for plassen.



Ellers har de 3 siste nettene mine gått med til maling av ruter på kjøkkengulvet:-/ Når rommet er i daglig bruk, må en nesten legge om døgnet litt for å komme tørrskodd i mål;-) Det er en av fordelene/ulempene med å drive for seg selv...forskjøvet arbeidsdag*s*



Når vi har funnet et uttrykk som funker for oss, er det bare å kjøre på. Det har resultert i at vi har valgt samme type kjøkken de 3 siste stedene vi har bodd, og med ruter på gulvene;-) Ikke veldig nyskapende, men veldig oss!



Rutene er tegnet opp med blyant rundt en pappmal, og deretter malt med gulvmaling (fargen Hvit Te) med en tynn pensel. I natt ble siste raden ferdig, og nå må det tørke et par dager før møblene kan flyttes inn. Dette gav rommet det lille ekstra som vi synes det har manglet!


Nesten i mål...


Sjakk matt!

I morgen skal jeg hente de nysydde gardinene til stuen og spisestuen,- gleder meg til å få de opp! Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ha gardiner eller ei da jeg liker godt "bare" vinduer, men når høsten kom og bladene falt av alle trærne i hagen, så ble det litt nakent. Løsningen ble da lette, men rause lingardiner som luner men likevel slipper lyset inn.

Ps: Tusen takk til bloggen "Vitt hus med svarta knutar" for veldig hyggelig award:) Den settes stor pris på!

Ønsker dere alle en fortsatt fin uke!

12 kommentarer:

Monica sa...

Det ble kjempefint, sikkert litt av en jobb, men artig når man endelig er i mål.
Nydelige farger overalt i huset ditt, så også med dete golvet.

Ha en god (arbeids?) natt :)

Catje sa...

Utrolig kult bord. Veldig annerledes, men det er vel det beste med det :)
Gulvet ble også veldig fint. Jeg har også drømmer om det, men samboer er ikke helt enig av en eller annen grunn. Men får han tenke lenge nok på det, blir det kanskje ruter likevel til slutt :)

Therese sa...

Så flott gulvet ditt er blitt!! Jeg ønsker meg slikt i gangen oppe (men først må taket på plass...).

Bordet er knallfint, skjønner godt du måtte ha det (må ha det bare MÅ ha det ;O)).

Ha en deilig dag/natt eller hva!?
Klem

Carina@Lekenhverdag.com sa...

Vil ha sånt gulv jeg også!!!! ;-))))) Det må være det fineste jeg har sett på... EVER ;-)

Bordet var også lekkert!

Kos deg!

The Hoegler Family sa...

Huset deres er jo bare saa fantastisk. Kjenner ingen som har lagt saa mye jobb ned i et hus altsaa. Dyktige er dere. Goey at du har faatt en pris for det og da :o) Titter alltid innom, men er ikke alltid like flink til aa skrive noe, men foelger med altsaa. Ha en riktig flott hoeytid naar den kommer!

kjempeklem fra Hege

Line fra huset på landet sa...

Ååå..så fint det ble på kjøkkengulvet deres!
Virkelig en prikk over i`en!!
Kan tenke meg det sikkert var litt tungvint å holde på ja. Men det ble virkelig både koselig og spesielt. Perfekt farge også;)
Ha en fin helg. Det er jo jammen første advent i morgen!! :))
Klemmer fra Line

Loccitane sa...

Det ble kjempefint :-)
Jeg kunne godt tenke meg sånt gulv på kjøkkenet mitt, men min mann vil ikke male tregulvet desverre.
Kos dere med det fine gulvet, det er virkelig knallfint.
Når du har så fine vinduer så trenger man ikke gardiner, men jeg er enig med deg at det er fint om vinteren. jeg har bare tynne gammeldagse blondegardiner om sommeren og lin om vinteren.
God advent.

Klem Line

Vitt hus med svarta knutar sa...

Golvet är underbart vackert, finstämnda färger. Det är morsomt att se kruset med penseln stå invid väggen...är det någon som målat in sig i hörnet=)

Önskar dig en fin kväll!
Klem,
Regina

nr14 sa...

FOR en jobb det er gjennomført på både dette gulvet og gulv lenger ned i bloggen her:))))Full av beundring:))

irene sa...

Vilken blogg!!!
Den vill jeg fölge!

Irene

LIVS LYST sa...

Så fint det ble! Herlig når det glinser i blank maling.
Og nå angrer jeg nesten på at ikke vi har gjort det samme.. hihi.. neida. Jeg er glad i vårt gråmalte kjøkkengulv, men vi vurderte dette sterkt vi også. Og nå ser jeg jo at det er så veldig bra ut!

Bra jobbet -
Men sov godt i helga da!

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå VAKKERT det blir!! Elsker sjakkrutete gulv! Det er jo SÅ sjarmerende;)) Men litt av en jobb?! Dere har vært kjempe-flinke!!

Ha en fortsatt fin adventshelg!! Husk å hvile og kose dere litt også da? *smiler*

KLEM KLEM
Anette:)