lørdag 20. november 2010

Julestemning



I dag har det lavet ned med snø i Asker, så nå er det julestemning både ute og inne! Harry-pappa har vært her og satt opp lamper på låven/uthuset, og lyset gjorde masse for gårdsplassen! En har liksom ikke tenkt så mye over det på sommeren og høsten, men nå som det blir mørkt kl fire, meldte behovet seg raskt!


Ytterdøren som med tiden skal byttes, har nå blitt malt høyglans grå. Bengalakk gjorde susen:-)




Jeg har store planer for "låven", men de får komme i andre rekke. Først må hovedhuset ferdigstilles og det tar jammen tid! Men jeg har alt samlet div gamle vinduer, dører og et langbord som skal inn der:-) Det rommer ganske mye, og er over 2etg, så mulighetene er mange!



Ellers så har gjesterommet forandret seg litt siden sist jeg viste det her på bloggen. Den gamle jernsengen som stod der, er byttet ut med en annen gammel jernseng som var litt "finere". For å oppgradere den til "dagens standard" ble den skrubbet godt og sprayet med klarlakk for å forsegle gammel maling og rust. Det setter nok gjestene pris på*s*



Familiebilder er viktig for meg, og i dette rommet har den eldre garde fått plass bak ramme og glass. Ble forøvrig i skrivende stund usikker på om barnebilder av mine foreldre kan kategoriseres som "eldre garde"? Får vel en snurt tlf snart;-) Uansett er dette bilder som gjør meg trygg og glad når jeg ser på dem!



Nå er det tacofest her i huset,- ha en fortsatt fin lørdagskveld!

18 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, SÅ koselig!! Skikkelig julestemning! Herlig!

Ha en fortsatt fin helg!

STOR klem
Anette:))

fru Blaa sa...

Herlig :-)

Therese sa...

Nå kom jeg i skikkelig julemodus, så herlig gårdsplass dere har!! Kan godt tenke meg det var litt mørkt uten lampene på låven/uthuset, men nå er det jo knallfint :)

Ha en fortsatt gooood helg!!
klem

Lille vildand sa...

Aldeles praktfullt. Dere har det så fint.
Jeg har ønsket meg en jernseng i hele mitt liv...din er perfekt.
Nyt kvelden.

mette sa...

Veeeldig koselige snøbilder! Ha en fortsatt fin helg :)

Hvit Villa sa...

Så nydelige bilder fra utsiden, her kommer det jo til å bli en vidunderlig jul! Ha en finfin søndag.

Maleviks Rosenträdgård sa...

Så VACKERT :)

BLOGGPARTY hos mig
Välkommen
Håkan

My Wonderworld sa...

Så korselig med utebelysning!

Likte også utrolig godt hvordan du har satt sammen bildeveggen din ... lagres ;-)

... Bankboksene er kjøpt av en privatperson, som hadde tilgang til et velv som nå er tømt, men jeg skal si i fra om jeg får noen til overs ;-) Ellers var det utrolig gøy å høre at du likte barnebloggen min ;-)

Lekenhverdag.com

Blått til lyst sa...

Snakk om juleidyll!
Utelysene skapte vakker stemning, og jeg lurer på - finnes det flere Harry-pappaer? Eventuelt for salg eller utleie? Jeg skulle i alle fall veldig gjerne ha hatt én!
Nydelig gjesterom også!
En riktig god førjulstid til dere!

Anette Willemine sa...

Vakker julestemning! Så fin døren ble i blank grå. :o)

Gratulerer med flott reportasje i Dagbladet! Så gøy!

Veldig godt å høre at det gikk bra med Selma. :o)

Ønsker dere en fin søndagskveld!

Klem,
Anette Willemine

Mona. sa...

Hei på deg !! Og takk for koselig hilsen : ) Må bare få si at jeg er veldig,veldig glad på deres vegne,ang. Selma........jeg fikk tårer i øynene av å lese om lille vennen,og takk og lov at det ikke var noe alvorlig. man føler seg så totalt hjelpeløs i sånne vanskelige situasjoner.....jeg vet,for jeg har vært der. Godt dere kan få feire jul sammen med en frisk og glad Selma,og slippe å tenke på alternativet.

Det ble utrolig stemningsfullt utenfor huset deres.......herremin så koselig !! Snill Harry-pappa,må jeg si : ) Og gjesterommet........den sengen skulle jeg gjerne eid,ja.........utrolig fin !!! Og nåde dem som ikke verdsetter rust.........hihiiiii : ) Og bengalack også,for den del...... :) Den er super,på tross av den sterke lukta.......gratis rus,kan man si...... :) Gleder meg til å høre,og se,- hva slags planer du har for låven.......tenk for en drøm,å kunne innrede en slik.......sukk,sier jeg bare !!! Kos deg iallefall,i et snøkledd Asker : ) Og ha en ny,fin uke :)

1001natt sa...

Hei
og tusen takk for hyggelig kommentar!:) Fikk skikkelig "jul i skomakergata" stemning her, og jeg ELSKER den serien. Døren ble forresten utrolig kul og dere har det veldig koselig!
Hunden er i Florida hos noen venner nå, og er klar til innreise til Norge i desember. Så vi drar snart over for å hente den, det blir stor stas:)
Klem Stine

Therese fra huset med de rare i sa...

Nydelige bilder!! Får helt julestemning jeg :) Nydelige bilder i innlegget under også!!

Heims lille verdenshjørne sa...

Nyyydelig:D En herlig julestemning!

LIVS LYST sa...

Så utrolig koselig å se bilder fra utsiden i snøværet. Jammen er Norge koselig og du er flink!

Liv

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad vackert det ser ut med all snö runt huset. Det ger riktiga julkänslor och det är så fint med belysningen som lyser upp snön.

Kika in hos mig, du har något som är ditt där=)

Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
Klem,
Regina

mimmi-leone sa...

Så koselige uteblder, minnet nesten om gata til skomaker Andersen.

Hilsen fra Mimmi-Leone

Irmelin Englund Aamodt sa...

Hei:-)Jeg lurer på om huset ditt er barndoms hjemmet til min mor!Jeg har bare sett det på bilder og det likner veldig:-)Ligger huset helt ved sjøen?Mvh Irmelin fra Sarpsborg