søndag 17. oktober 2010

Ustabile linjer på gang...



Da er både jeg og nettet på bena igjen etter en kraftig forkjølelse og ustabile linjer! Flere som sliter med GET? Forrige uke hadde vi forbindelse i kun 2 dager, og det holder ikke når jeg driver nettbutikk gitt:-/ Spennende å se hvor lenge jeg får bli her nå, før jeg blir "kastet ut"...



Anyway: Gangen er nå nesten ferdig,- bare trappetrinnene og en dør som skal pusses og males! Deilig!!! Dette var det siste rommet som trengte en skikkelig makeover, og nå er det kun kosmetiske ting som mangler i resten av huset (skraping og maling av vindusrammer, litt listing mm). Det er virkelig en lettelse å ha kommet hit:-) Da blir det i alle fall feiring av jul i et nesten ferdig hus!Juhuu!!



Jeg har alltid vært en motstander av at handelsnæringen starter julen ALT for tidlig (julemarsipan i september???), men i år må jeg si at jeg alt har sniktittet på julepynt:-) Jeg har ikke fått pyntet til jul på 3 år, og kan ikke vente med å blåse støv av alle pappeskene med glitter og stas! Jeg skal prøve å vente med gløgg til november, men da sprettes flasken i selskap med "O helliga natt" ;-) Jepp...her i huset skal førjulstiden (som jo er den koseligste) være uforskammet laaaang og magisk ,- jeg er blitt en akutt julaholiker, men satser på å være rehabilitert til neste år;-)



Fra julepynt til takpynt,- jeg har fått et par "etterlysninger" av bilder av gipsrosetten i spisestuen. Her er den kommet på plass takket være Harrypappa (som forøvrig skal forgylles i følge min mor),- ferdig sparklet og malt. Ser det ikke ut som den alltid har hengt der? From England with love to a new and happy life in Norway:)

Deilig søndag godtfolk!

23 kommentarer:

The Hoegler Family sa...

Dere har faatt det saa vanvittig flott. GOD JUL :o) Tenker det blir deilig aa feire i eget hjem ja. I aar skal vi vaere her i Canada, saa da blir det juletre og greier her hjemme for en gang skyld. Klarer ikke faa helt julestemning her borte, saa jeg maa hjem annet hvert aar.

Klem fra Hege

Livs Lyst sa...

Så gøy å se og så fint det har blitt!
(Jeg tror faktisk din blogg er den jeg leser mest nøye av alle blogger!) Jeg må liksom ha med meg alt du skriver og alt dere gjør. Huset blir nydelig og det er så utrolig gøy å følge med! Dette mener jeg oppriktig!

Lykke til videre!
Og JUL - jeg skal jo også pynte til jul for første gang ordentlig i et HUS! Det blir spennende, men jeg kjenner at jeg lider litt over å være en pynte-til-jul-i-et-helt-hus-amatør... Har jo aldri gjort det før. Så jeg trenger noen stalltips ja! Skal stikke hodet inn igjen her jeg, og se hva du finner på!!

Så gøy. Jul! Snart. Men ikke enda...hihii..

Klem

mimmi-leone sa...

Så fint du hadde det, veldig inspirerende bilder, og sikkert helt herlig å snart være i mål.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag med hilsen fra Mimmi-Leone

Line fra huset på landet sa...

Hihi...jeg tror ikke det er noe i veien for at vi voksne kan leke litt engler med vinger i førjulstiden. Du som sier er akutt juloholiker, kan jo det passe fint. Kan sikkert bli morsomt etter et par glass gløgg med noe i :o)
Gangen ble kjempefin. Som jeg trodde. Lys og vakker. Det var forresten veldig koselig med orientalsk teppe på gulvet. De fargene varmet;)
Så fint at det bare er kosmetiske grep som skal gjøres i huset nå da. På tide å slappe av litt liksom:))
Ha en fin søndags kveld Cath.
Klemmer fra Line

Ramme alvor sa...

Det er så vakkert at eg fell heilt i stavar! Gler meg til å feire jul med dykk via bloggen eg og...hehe, neida...men veit knapt noko blogg som inspirerar so mykje som denne :)

britt

Lille vildand sa...

Alt det arnbeidet og slitet ...jeg er så imponert!
Kisten er bare et smykke. Gu'så vakker!
Jeg er helt enig med deg i forhold til november ...vi er langt fra ferdig med oppussing..men i år får jeg i allefall pyntet stuen. Skal nyyte tiden.

Solveis hjemmeside/blogg sa...

Sukk - ikke noe er som å kunne si seg ferdig med et prosjekt og kunne nyte synet og ikke minst slippe å tenke mere på det man "skulle ha gjort". Nyt det ferdige og ikke minst nyt juleforberedelsene i lange åndedrag. Her venter jeg fortsatt spent på 01.12 slik at vi kan slippe oss løs i julens store og små goder og gleder.
Ha en fin kveld!

Mors værelse sa...

Gangen ble jo innbydende og hyggelig...selvfølgelig..:) Veldig stilig med mange speil i trappegangen. Mulig jeg må flytte litt på familiebildene og herme litt..!

Ha en finfin oktoberuke...:)
Klem fra Mariann

charm design sa...

Så utrolig fint det har blitt,lekker den veggen i trappen med alle speilene og rammene.
Forstår deg veldig godt når du allerede nå har begynt å tenke på julen.Kommer til å bli en fantastisk jul for dere i nytt hus:)
Klem

My Wonderworld sa...

Her går det unna! Super sjarmerende gang ;-)

Tipset var en konkurranse som er på gang. Ligger på NIB sine sider (3. innlegg) og jeg tror den hadde passet deg perfekt. Premiene er store summer som kan være til hjelp i den fasen dere er i nå ;-)

Prøver igjen: http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/2010/10/inspirasjonspris.html

My Wonderworld sa...

Og igjen: http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/2010/10/inspirasjonspris.html

Hjemmekjær sa...

Hei hei!
Du skriver så herlig, at jeg må smile her jeg sitter:)
Klart du må sniktitte på julepynt når du ikke har pyntet til jul på 3 år!! Jeg sniktitter hvert år, å kan nesten aldri vente!;)Jeg pynter ikke så mye, men SÅ gøy det er hvert år å åpne juleesker(å tilføre noe nytt også da...;D)

Gangen ble knallfin!! Dere er så flinke! Man begynner jo bare å drømme når man ser så mye fine bilder....

Ha en fin fin uke!

Anonym sa...

Hei!
Så fint gulvet i gangen ble! Er det et vanlig furugulv som du la tett og malte? Kommer det sprekker mellom bordene når gulvet blir malt? Vi tenker på å gjøre det samme i stue, kjøkken og gang i vårt nye hus. Vi er liksom ute etter at det skal se litt sprekt og gammelt ut.

Hilsen Alf

Cathrin sa...

Hei Alf!

Ja gulvet er vanlig ubehandlet furugulv,- faktisk 2 sortering (og mye billigere!) da jeg ønsket et litt rustikk preg med små sår her og der. Sprekkene er godt synlige selv om vi har malt gulvet,og siden treverket lever, vil de sikkert ekspandere mer visse steder med tiden:-) Jeg har ikke festet gulvet med skruer inn på skrå (slik som det egentlig skal gjøres for et "perfekt" og usynlig resultat),- men med store spiker fra oversiden (igjen for å få den litt låve-følelsen*s*) Siden alt skulle males, ble overflaten akkurat passe "røff" slik (pass bare på å dore spikerene godt ned så man ikke kjenner de). Gulvet er mykt og godt å gå på, og kan absolutt anbefales.

Lykke til med valg av gulv!

Cat:-)

Anette Willemine sa...

Hei, du skjønne!
Så flott det ble! Elsker kisten deres! Herlig farve. :o)

Tenker dere gleder dere til en jul i huset. Etter så mye hindringer, men med en lykkelig slutt! Nå er bare å nyte fremover!

Ønsker dere en nydelig uke!

Klem,
Anette Willemine

Therese fra huset med de rare i sa...

Oi oi for en frømmegang!! Ikke rart du er i ekstaste ang jul! Det hadde jaggu jeg vært og... :D Utrolig kjedelig med ustabilt nett!!! Sånt er bare dødsirriterende.. og når man driver nett butikk i tillegg er det jo enda værre!!

Ha en fin uke med masse nett :D :D !

Anonym sa...

Kjære venninne
Så herlige bilder av et nydelig hus. Jeg gleder meg på dine vegne over at målet snart er nådd. Og Harrypappa bør settes på pidestall i gulldrakten sin. Det er god pappa det!
Stadig vekk kjører jeg forbi dere, men det blir liksom aldri tid. Men vit at jeg tenker på deg og følger deg på bloggen.
mange varme klemmer fra Johanne

design traveller sa...

I love this chest by the staircase! Great colour, make the space so alive!

Fru Andersen sa...

Kjempefint det ble i gangen din! Elsker den flotte trappen og hvordan du har dekorert med bilder og rammer på veggene!

Ha en fin kveld i ditt fantastiske hjem!
Klemmer!

Shabby Charm sa...

En vakker gang!

Så koselig det kommer til og bli for dere å feire julen i hjemmet dere har jobbet så utrolig mye med. Gleder meg til bildene.

MAIAklemmer

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt att det börjar bli färdigt=) Jag förstår att du gärna vill sätta igång och julpynta, du måste ha abstinens efter som du inte fått julpynta på 3 år!!

Bilden på gipsrosetten och takkronan är underbar, sååå vackert!

Önskar dig en trevlig helg!
Klem,
Regina

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

hei Constanse
Nydelige bilder av gangen...det må være deilig å ha dette klart til jul.
Dere er virkelige tålmodige.
klem...Ellen

nr14 sa...

Kjekt å ha kommet sååå langt. Gangen ble lekker:) Vi teller på knappene om vi skal begynne på trappa og gangen hos oss...eller begynne å innrede et rom i kjelleren...litt sånn elle melle;)Det dere har gjort er inpsirerende:)