søndag 3. oktober 2010

Helgen i bilder...



Helgens sysler har foruten blåmerker og strekk, gitt meg stive og såre fingerledd,- derfor kjører vi den enkle Se & Hør varianten i dag:


Bye-bye sjøsykgrønne belegg...


..og Hello plater, lim, belegg igjen og...



...originalt tregulv...HURRA!


Fram med varmt såpevann og skrape til krampa tar deg....


...før en oppdager at sprekkene mellom gulvet (som er lagt rett på bjelkelaget) er så store enkelte steder at isolasjonen vi har sprøytet inn muligens finner veien ut ved tramp og fall...hmmm...


...NEDTUR! Men helsa først,- tenker særlig på lille Selma som bor på bakkeplan...


...løsningen ble å stifte fast papp over det hele (her skal intet støvkorn veien ut finne), og så prøve å legge et gulv for første gang...


Fordelen med å bo i enebolig er at en kan sage med god samvittighet kl 0300 om natten, og jammen ble jeg ikke ferdig før solen stod opp! Nå er gulvet malt et strøk, og skal få en runde til i morgen! Løsningen ble en god nr 2!

Ha en fin uke!

17 kommentarer:

Therese sa...

Som du står på!!!
Ikke rart du blir støl og stiv.
Men så blir det utrolig fint da, sikkert god nok belønning det :)

Lykke til videre!
klem

Blått til lyst sa...

He, he - dette var en kjennelig situasjon! Rehab og oppussing = overraskelser :-)
Vi har forresten hatt stor nytte av barkespade ved fjerning av belegg, måk på!
Gleder meg til å se ferdig gulv - liv

Roka Design sa...

Heisann:)

Flink du er da!:)
Blir kjempe fint dette:)

Ønsker deg en strålende dag:)

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

Hei hei Anki. Jeg må bare få si hvor utrolig dyktige og flinke dere er. Sitter å ser i bloggen din og blir så imponert over dere. For et nydelig hjem dere lager. Utrolig vakkert og flott !!! Ha en fin fin dag. Klemmer Elisabeth

Livs Lyst sa...

Oioio... ja jeg skjønner... det er altså noen ganger man må slå til med en plan B. Og denne ser ut til å bli veldig bra! Såå flink du er. Du bare gjør det du. Legger nytt gulv. Ha! Jeg skjønner at jeg gjerne kunne vært litt tøffere ja. Dette kommer til å bli kjempe bra. Jeg holder på med samme prosjekt, men jeg hadde flaks med trappene. Teppet gikk lett av! Men jeg er ikke ferdig for det da... Det er så mye å gjøre her. Så jeg jobber litt her og jobber litt der... Er visst ikke så strategisk som dere. For SPEIL-trappen ble kjempe fin!

Ps! Jeg digger å se og LESE om prosjektene deres her på bloggen din!!

Liv ;O)

Manne's hverdag sa...

WOOOOW!!! Gjorde du dette helt selv???

Da må jeg bare få si: IMPONERT!!!

Ha en fin kveld!!!

Hilsen
Marianne

Shabby Charm sa...

Jeg er en stor beundrer av den utrolige jobben dere legger ned.
Fulgte dere på TV. Så hyggelig at dere fikk den hjelpen dere fortjente!!!!

Lykke til videre i prosessen. Jeg følger med dere.

MaiaKLEMMER

My Wonderworld sa...

Det må være såå deilig å nesten være i mål. Det kan ikke være mye igjen nå?! ;-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det här blir kanske bättre. Vilket arbete ni lägger ner, puh! Till solen går upp?!?!?

Lycka till med fortsatt arbete och må så gott!
Klem,
Regina

nr14 sa...

Litt sjarmen med gamle hus....men uansett så har du jo mekka løsning på det:)....og vi får vel et ferdigbilde?

Anns draum sa...

Skal seie de står på! Det blir jo så flott:) Tenk om alle falleferdige gamle hus rundt omkring kunne få slike flotte eigarar som dykk som gjenskapar sjel og stemning;)

Gler meg til å sjå meir;)

Klem frå Ann

charm design sa...

Herregud å flink du er,må bare ta av meg hatten for hva du får gjort...........

Grip dagen sa...

Når en først er igang med jobbing, støv og rot er det bare å fullføre. En kjenner somregel ikke hvor stiv og trøtt en er før det hele er over.
Synd dere ikke kunne bruke det opprinnelige gulvet. Men når vinterstormene setter inn hadde det nok blitt rimelig kjølig.
Nå kan du gå på et varmt gulv, som sikkert også er lett å rengjøre.
-Et fint 2. alternativ!

Gleder meg til å se ferdig resultat.
Klem Marit

Line fra huset på landet sa...

Hei. Ville bare titte inn og si hei:) Følger spent med. Gleder meg til det neste du viser av spennende detaljer eller rom som er ferdig. Samtidig kan jeg ikke noe for at jeg tenker mye på dere som jobber, jobber OG bor samtidig i dette huset. Dere er SÅ flinke, og det blir SÅ lekkert.
Håper dere får en pustepause innimellom slagene, at dere kan kose dere litt også;)
God helgeklem fra Line

Galleri Hönshuset sa...

vad fint det blir och vad duktiga ni är.

ha det got. Kram Pirre

Frøken Jægers Hus sa...

Tar av meg hatten!!!!!!! Hallo liksom! Dere er unike! Hallen er blitt nydelig og den blå kassen.. say no more:)
Nedtur med gulvet!! Vet hvordan følelsen er... vi måtte gjøre det samme i den ene stuen.. men i den andre to vi opp hver planke, nummererte dem. Tok opp bjelkene som gulvet lå på. De finnes nå forøvrig i taket på kjøkkenet. Gull!
Men etter å ha tømt ut leire og steiner, fylt på med pukk, så fikk vi noen til å støpe og legge varmeelementer før de gamle gulvbordene ble lagt ned igjen.. Fy søren! Dyrt og stress men, nå er det lunt i gulvet..
akk! gamle hus...