søndag 19. september 2010

Speilhallen



"Prosjekt gang" begynner å ta form. Vegger og tak er ferdig malt, og jeg må si meg veldig happy for det etter å ha hengt i toppen av en stige hele uken. Det er 6 meter under taket på høyeste punkt, så cluet var å ikke se ned;-)





Den originale grønnfargen kjempet for sin rett, og det måtte hele 4 strøk til med eggehvit før den skjønte at slaget var tapt. Den er langt i fra død, men ligger i dvale under et (tykt) slør av letthet*S* Den kan med andre ord hentes fram dersom jeg får et akutt behov for ekstra farge i tilværelsen. Slikt nærer samvittigheten;-)


Gammelt kaminspeil fra Blomqvist,-nå venter resten av min samling gamle speil på å fylle opp veggen i trappen. Rommet omdøpes herved speilhallen:-)

Når man renoverer et gammelt hus, er nettopp det å bevare hele nøkkelen etter min mening. Bevare, men også tilpasse det til familien som skal bo der. Huset skal blåses til liv av mennesker som lever...Og hva som gjør nettopp deg levende avhenger mye av omgivelsene, og det er høyst subjektivt. Så for oss (nå) er en lys base grunnlaget for videre vekst, og også en perfekt ramme for fargerike godbiter ellers i huset.


Øverste feltet på døren inn til badet skal byttes ut med rulgete glass.

Nå starter jobben med trappen og gulvet, før vi kan glede oss over nok et ferdig rom!

Nyt søndagen!

26 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kära vän, jag får hjärtat i halsgropen när jag ser dig står högt uppe på stegen och sedan på kanten på trappräcket. Huu, du är inte höjdrädd du!

Vad vackert det blir i trappen. Jag är gärna med och firar namngivningen av spegelhallen. Ser fram emot fler bilder. Kaminspegeln är mycket vacker.

Trevlig söndagskväll!
Klem,
Regina

Love Your Homes sa...

Jag syns ni jäntor är duktiga som tar er an ett helt hus att renovera....vet ju hur tungt arbete det är!

Modig må man också vara och stegen är synnerligen ett sådant bevis. Gillar idén med spegelhall, ett gott sätt att ta tillvaro på de väggarna samt att glasen kommer att förstora intrycket.

Ha det fint!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempelekkert! :) Dere er så flinke :D

nr14 sa...

Du tar vel turen bortom her for å ta gangen min med det samme? Uff, kjenner jeg gruer veldig for den jobben...eneste trøsta må være at vi kanskje slipper med 2-3 strøk mot dine 4 siden grønnfargen i gangen her er av det duse lyse slaget.Skikkelig tilfreds med jobben du har gjort kan du virkelig være:) Morsomt med en speilhall:)

Hvit Villa sa...

For en gang! Deilig med så høyt under taket, det ble vakkert. Her er vi fornøyd med at barnerommet omsider er ferdig, nå er det bare å brette opp ermene og male videre :-)

bare bea sa...

Hei:) Så koseligt det er blitt:)
Skal sei dåke har vert flink:)

Beate

Heims lille verdenshjørne sa...

Det blir kjempefint:D

Lille Vildand sa...

Jeg er så glad når det kommer et innlegg fra deg! Alt er bare vakkert - og man ser at det ligger mange timer med nøye vurderinger og tungt arbeid bak. Hallen er nydelig - alle detaljene - som Tolix stolen gjør det til et unikt hus.
Gleder meg til fortsettelsen;)
Klem fra Jannicke

Fru Andersen sa...

For et vakkert hjem dere har! Og for en stor innsats dere har gjort, men jammen har det gitt resultater. NYDELIG!

Glad jeg kom over bloggen din, for her hos deg var det mye inspirasjon! Så smart å bestille nye trekk til sofaene, og impregnere gamle gardiner til dusjforheng!

Legger deg til i blogglistn min;-)

Ønsker deg en god kveld videre!

My Wonderworld sa...

Så gøy å se alt som har skjedd siden sist! Du/dere har virkelig gjort en kjempe jobb!! Det må være gøy, når det blir så fint. Gleder meg til å se speilveggen ;-)

mali-mo sa...

For ennydelig hall/trapp/gang du har, og enda finere blir den nå synes jeg ;9 Holder på med en gang prosjhekt selv, og det står litt i stampe (arbeidslyst...), så da var det herkig med litt inspirasjon fra noen som har kommet så langt som dette ;)

Ha en flott uke!

Christinas låvebutikk sa...

Sååå nydelig!
Skal si dere står på:))
Ha en fin ny uke:)

Christina

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei
Speilet, og rommet er blitt så fint, det ser ut som om du pusser opp med livet som innsats der du står på gelenderet.... vær forsiktig.
God uke til deg.
klem...Ellen

Anonym sa...

Hei der!
Har fulgt bloggen din med spenning i mange mnd nå. Holder på å lage min egen blogg, men det går tregt...
Bare så reklame for Bygg og Bedrag i dag, skal dere være med der i morgen?
Det lignet på dere!

Klem og lykke til videre!

Livs Lyst sa...

Så fint det blir! Og speil i gangen der blir helt sikkert veldig kuult. Vi har også en slik gang. Den skal om ikke alt for lenge pusses opp. Jeg er spendt på hva vi bestemmer oss for... Gangen. -Unnskyld; speilhallen- deres ;O) ble kjempe fin!!

Liv

Grip dagen sa...

Det ser ut som det er med livet som innsats at du fjerner den grønnfargen. Litt av noen klyv som skulle til for å nå toppen der.

Jeg er heller ikke glad i høyder. Siden jeg har anskaffet ei ANTIKK gardintrapp har ikke saken blitt noe bedre...

Likte godt navnet Speilhallen. Høres ut som en entrer Grand Hotel!

Lykke til videre.
Klem Marit

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Jösses så högt upp du står =)

Underbara bilder från ett fantastiskt hus, vad ni är duktiga =)

ha det gott. Kram Pirre

Therese sa...

Uha - så tøffe dere er som tørr å "henge" oppetter veggene 5-6 meter over havet... Jeg har høydeskrekk og har prøblemer med å bli ferdig med trappeoppgangen vår (som kanskje er 2 - 3 m på det høyeste). Jeg bøyer meg i støvet :)
Fint blir det jo også hos dere!
Moro å få se.
♥klem

Prinsesse Elin sa...

Sitter akkurat nå å ser på bygg og bedrag. Fytti katta er det mulig.
Heier på dere.

Klem fra Elin:)

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå flott det blir!! Deres hus er så gjennomført og vakkert! Jeg er imponert!!

Sitter i skrivende stund å ser på dere på TV;) Hadde ingen anelse!? Så godt at dere får hjelp!!

Klem klem
ANETTE:)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Akkurat sett dere på tv! Huff så kjedelig ,men godt det fikk en god vending for dere:0)

Klem fra meg!

Nina iren sa...

Hei!

Sett dere på tv, så bra dere fikk hjelp da. Lykke til videre med oppussinga.

Nina

Mona. sa...

Hei ! Holdt på og sette middagen i halsen,da jeg plutselig så dere på tv !!! Koselig å se dere da,men ikke i en slik sammenheng !! Jeg fatter ikke at den mannen kan sove godt om natten.......ble rent flau på hans vegne ! Jeg ventet på og få se Selma,og jammen kom hun frem......så søtt da dere skulle teste trinnene i kjellertrappen :) Håper inderlig det er blitt supert i kjelleren,nå........slik at dere kan gå videre med godt mot ! Speilhallen ble jo nydelig,så klatringen din førte jo til noe bra...så litt skummelt ut... Kos dere videre,håper dere får nyte høsten... :) Klem fra meg.

bea sa...

er ikke ofte her hos deg men, var bombesikker på at det var dere i bygg & bedrag.. måtte til og med innom her for å sjekke bildet av dere :)) nå ser jeg jo at det var rett..

helt utrolig den saken deres.. jeg håper den typen aldri får et oppdrag mer..

det er dyrt nok å bygge/restaurere om man ikke skal bli flådd av svindlere..

håper alt fungerer nå!! dere fortjener det!

Ha en fin dag..

Line fra huset på landet sa...

Jeg får helt vondt i magen av å se deg male 6 meter opp...balanserende på en liten planke !!
Det blir jo sikkert kjempefint, og det må jo til, men...JEG hadde aldri gjort akkurat det altså. Det skal sies! Hehe.
Blir gøy å se gang og trapp ferdig:)
Ha en finfin helg
Klem, Line

Anette Willemine sa...

Hei jenter (inkluderer selvfølgelig Selma!)Har akkurat sittet og sett reprise på programmet Bygg og bedrag. Du verden for en runde dere har vært igjennom, og SÅ godt at dere var så heldige å få så flott hjelp tilslutt! :o) Utrolig omfattende utbedringer som måtte gjøres!
Jeg følger dere jevnlig på bloggen, og det vakre huset og hjemmet dere skaper sammen. Nå må det være herlig å kunne lene seg tilbake å nyte at huset står tørt og godt. :o)

Ønsker dere alle tre en deilig søndagskveld!

Klem,
Anette Willemine