mandag 5. juli 2010

Spisestuen



Nå er alt lakket og malt ferdig i spisestuen, og møblene er på plass igjen. Selv om ikke alt er helt klart, kan definitivt rommet tas i bruk! Det er ellers travle dager her i huset med massepakking av varer som skal sendes ut til kunder før ferien, parallelt med oppussing og flytting *phui* Hodet må holdes kaldt, men bloggen varm;-) Skulle så gjerne ha besøkt blogglandia, og vært en bedre medblogger (tusen takk for alle søte kommentarer!), men det får vente til etter den 12 juli...Jeg liker å være tilstede og ha god tid som gjest:-)




Peoner fra hagen sprunget ut i rekordfart,- knopper i går, og i full blomst i dag! Rakk heldigvis å ta inn en bukett før de takker for seg:-)



Lyskronen er som dere ser ikke koblet til enda, men det har sin grunn. Den har ventet på selskap fra denne:



Stor og tung kom den tilsendt i en enorm treeske fra England,- like hel og fin! Den er av gips og veier 24 kg, så her holder det ikke med bare tec7*s* Dette blir neste prosjekt Harry-pappa skal prøve seg på,- hva den mannen ikke kan;-)

Ha en fortsatt fin sommer!

30 kommentarer:

mette sa...

Guri, så flott! Håper et interiørmagasin får komme på besøk når dere er ferdige :)

Roka Design sa...

God morgen:)

Flotte bilder å våkne til dette:)
Ha en super dag:)
Klem fra Kari:)

Nooria sa...

Det var kjempefint! Jeg virker sikkert litt nesegrus av beundring for det huset deres og de estetiske valgene dere gjør, og det er jeg og :-). Jeg kan ikke annet!

Fortsatt god sommer og lykke til med videre fremdrift!

LantlivsAnette sa...

Åhhh wow vad ni får det fint !!! Som en dröm, vad duktiga ni är !!!
Kraaam Anette

Catje sa...

Imponerende at dere har kjøpt brukt rosett fra England. Da vi skulle pusse opp vår gamle leilighet, ble det en ny en fra et gipsmakeri, men den matchet den vi hadde på soverommet, så da ble det jo ikke så galt! Dere får det utrolig fint!

Trude sa...

Dette ser jo helt nydelig ut. Gode farger og pen stil!
...gleder meg til å se flere bilder jeg;)
Ha fine dager.

Min stil sa...

Hei hei. Så flott det var og den rosetten var jo bare nyyyydelig.
:) Susanne

nr14 sa...

SOM dere har jobba siden sist jeg var innom her. Virkelig flott det blir og har blitt.

Spent på om gulvmalingen din holder mot hundeklør;)

Urnene i hagen passa perfekt. Håper du har en fin sommer:)

Mona. sa...

VAKKERT,VAKKERT....hva mer kan man si......? Alt er så gjennomtenkt...og det syns !!! Beundrer dere for det....og når huset er ferdig,er det et krav at dere melder dere på til Norges vakreste Hjem !!! Kos dere da,innimellom slagene,det er jo tross allt sommer.......der sør.......hihiii,brrrrr.....fryser her i nord !

Dagny @ Scandinavian Chic sa...

Nydelig!! Det er så utrolig fint å se at dere endelig begynner å komme dere på plass :)

klem dagny

Nina sa...

Dette blir kjempe fint! Kanskje du kunne ha skrevet et innlegg om fargekoder og glansgrad som du har brukt?

Christinas låvebutikk sa...

Såååå vakkert! Nydelig alt!
Ha en fin uke og god sommer!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Konstanse
Det blir så nydelig hos dere ....jeg tar av meg hatten for utholdene damer.
Jeg har noen fine striesekker for salg på bloggen min....er det kanskje noe for din butikk?
klem...Ellen

Balke gård sa...

Å, så fint det ble!! Nydelig, og ikke minst elsekr jeg teppet du har fisket under bordet! Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker matsal. Där kommer ni att kunna avnjuta många, långa fina måltider och middagar. Det har varit så roligt att få följa er renovering och jag blir så glad att se hur fint det blivit. Det är ett otroligt jobb ni gjort.

Ha det så fint och stanna upp och njut lite också!
Klem,
Regina

Blått til lyst sa...

Dere gjør det bare så nydelig. Friskt og delikat, lekkert og gjennomført, men samtidig avslappet og innbydende. Koser meg med bildene, og får en umiddelbart lyst til å pusse opp!
Takrosett på 24 kilo! 24 kilo er veldig tungt, og det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor alle våre rosetter er i pappmaché. Noen dagers transport med båt, tog og hest i 1914 krevde vel sitt...
Gleder meg til flere glimt :)
Klem fra Liv

Anns draum sa...

Så flott det er blitt hos dykk!!! Likar så utruleg godt løysinga men dei flotte vindua mellom spisestua og kjøkkenet:)) Lykke til i innspurten no;))

Klem frå Ann

charm design sa...

Så gøy å se rom etter rom blir ferdig.
Dere ser vel frem til den dagen dere er ferige og bare kan nyte det vakre hjemmet deres;)
Ønsker deg en riktig god sommer
Sommer klem fra meg

Lille vildand sa...

Takk for en vakker og inspirerende jobb.
For et overskudd og en arbeidsvilje!
Synes at kakkelovnen ble prikken over i en.
Selv har jeg en stående i ti banankasser i kjelleren. Vi trenger en sjel som kan kunsten å sette den sammen:)

God sommer:)

Kristine sa...

Så fint det er blitt! Som rett ut av et interiørblad :-)
Hvor har du fått teppet under spisestuebordet fra? El hvilket merke er det?
Ser veldig fin ut!

Klem Kristine

Livs Lyst sa...

Hei igjen! Nå var det en stund siden jeg har hatt mulighet til å ta meg en tur rundt i bloggene. Og nå var det jammen koselig å komme inn hit igjen og se hva dere har stelt i stand! ;O)

Det blir så kjempe koselig!!

Hilsen Liv

Heims lille verdenshjørne sa...

Åååå! Det blir så fantastisk nydelig! Dere har så mange flotte møbler!! hehe

Ha en flott ferie!

Grip dagen sa...

Så deilig når grovarbeidet er gjort og innredningen står for tur.
Det er inspirerende å følge med på ferden.
Jeg likte svært godt vinduene mellom kjøkken og spisestue. Nydelige glass i dem!

Vi bygger om hytta og holder ennå på med grovarbeidet. Vegger, vinduer og dører flyttes. Det er en spennende prossess. Rart hva en kan få til selv, bare viljen er der!

Ønsker deg rolige sommerdager!
Klem Marit

Line fra huset på landet sa...

Det blir bare vakkert dette. Sikkert veldig godt å ha Harry-pappa med på oppussingen, selv om det virker som at dere er kanskje like nevenyttige:o)

Ha en fortsatt fin sommer. Det er den sikkert nå for dere, når alt begynner å finne sin plass.
God klem fra Line

Valgerd sa...

Hei!
Jeg lurer på hvilken farge du har malt kjøkkenet i og om det er samme i spisestue-rommet? kunne du være så snill å sendt meg en mail på valgerd2003@yahoo.no ? jeg skal male hjemme og leter etter en varm lys farge som er nesten-hvit. Tusen takk!

Minka sa...

Heisann, så flott det blir..og hvilken utrolig lekker takrosett. Tenker denm ikke var billig å få sendt,hehe..Men den blir rå flott..klems

Trude sa...

Hei igjen, tusen takk for koselig kommentar hos meg:) Så hyggelig at dere likte serviettene, er jo litt stas å dekke slik. Men husk, både til hverdags og fest!!
:)

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei
jeg har flere sekker igjen, de har vært brukt til frø så de er jo ikke helt rene men de er hele.
Sekkene jeg har igjen har grønt "Weibulls" trykk på eller helt uten trykk.Sekkene koster kr. 100 pr. stk og jeg kan sende dem eller du kan hente dem hos meg på jeløy. Det er også mulig å levere dem i Oslo.
Klem...Ellen

Lille vildand sa...

Tusen takk for kjempehyggelig kommentar! Følger med på alt dere gjør! Favorittreportasjen min i Vakre hjem er den fra deres gamle hjem. Fantastisk.
Klem, Jannicke

Pünktchen sa...

Oh, that`s SO beautiful! Concrats to your nice house! :-)

Nora