søndag 6. juni 2010

Kjøkkenet ferdig!



Da er kjøkkenet også ferdig malt! Siste strøk på gulvlistene tørker i skrivende stund, så nå er det ikke mere pirk i dette rommet:) Jeg har funnet noen tepper på Home & Cottage som jeg skal sjekke ut i morgen! Satser på at de er en match! Som ekte nordmann får jeg ikke nok lys nå etter en kald og mørk vinter. Jeg danser soldansen på lette tær og pakker pent bort de persiske teppene som ellers luner,- de kommer fram igjen så snart solen snur;-) Deilig at det er så lite som skal til for å forandre atmosfæren i et helt rom!



Kjøkkenøya ble funnet forlatt og sterkt medtatt på låven med det rare i. Jeg har selv snekret bunnen av gammel plank og satt på nye hjul med bremser. Ellers har den fått en runde med pussmaskinen, og selvsagt en grundig vask.



Marmorplaten på toppen kommer også fra låven (dog en annen etage), og passet perfekt på toppen! Håndklestangen er gammel og fransk, og fra Elsa K (legger snart ut en tilsvarende). Et nytt og praktisk møbel, satt sammen av ting jeg hadde for hånden,- gjenbruk på sitt beste;-)


Sokkelen på kjøkkenbenken kommer på plass igjen så snart gulvlistene er tørket...

Nå som rammene i dette rommet er klare, har vi flyttet oss til stuen igjen. Og jeg som trodde gulvet på kjøkkenet var møkkete...oj oj...her snakker vi skuring! Planen var å male 1 strøk i kveld, men etter å ha gått tom for jif etter femte skrubberunden, med fremdeles svart vann i bøtten, må vi vente til i morgen. Da venter minst et par runder til med kraftvask, før vi kan kjøre malerullen over. Velkommen lys;-)



Ha en fin mandag!

9 kommentarer:

Inger Grete sa...

Hvilket arbeid du legger ned i det nye huset, og så fint det blir.
Er så glad for at du deler med oss andre. Du er til stor inspirasjon!!!

Nooria sa...

Fantastisk! Jeg blir alltid inspirert når jeg ser dine bilder :-).

Minka sa...

Å så flott det ble, virkelig...Misunner deg malte gulv, det klør i mine fingre. Du har det så lekkert hjemme, helt herlig..klems

Blått til lyst sa...

Oj, det ble lekkert!
Nydelig og elegant, men samtidig uformelt og levende.
Lykke til med neste gulv :)

Kristine sa...

Fint det er blitt!!!
Blir dere aldri lei av å pusse opp?
Jeg er virkelig i siget med å pusse opp,men så streiker pussemaskinen,og pga. transportstreiken kommer aldri reservedelen jeg trenger heller....
Kjipt!
Men man finner alltids noe annet å holde på med ;-)

Klem Kristine

Heims lille verdenshjørne sa...

Kjøkkenet har blitt helt nydelig! Og den øyen var kjempe fin:) Har så lyst på sånn oppheng til grytene, kjempestilig!

Silje

Anonym sa...

Dere er så utrolig flinke og ikke minst, entusiastiske, man kan ikke unngå å bli inspirert av dere:) Det blir hvertfall utrolig lekkert!
Siri Helén

Anonym sa...

Dere er så utrolig flinke og ikke minst, entusiastiske, man kan ikke unngå å bli inspirert av dere:) Det blir hvertfall utrolig lekkert!
Siri Helén

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Gratulere med ferdig kjøkken...det ble nydelig.
Klem...Ellen