onsdag 19. mai 2010

Bitt av basillen og første måltid:-)



Etter å ha sett hva de nye vinduene gjorde for kjøkkenet vårt, fikk jeg en fiks idé om å slippe inn litt mer lys også i trappoppgangen. Med nevenyttige Harry-pappa på laget (ja han heter det*s*), var det ikke langt i fra tanke til handling. Jeg tror han synes det er litt gøy å snekre etter å ha jobbet så mye med det elektriske i huset. Så da var det fram med stikksaga igjen, og skjære seg igjennom nok en vegg! Husker dere vinduene jeg kjøpte fra England? (klikk her for er lite tilbakeblikk). Det ene skal inn i her!



Det andre vinduet hadde ved nærmere ettersyn dessverre fått et par sprekker i glasset under transporten, og selv om jeg liker det shabby, skal visse ting være chic;-) Det vil derfor ikke bli brukt inne i huset, selv om jeg i utgangspunktet ville ha de samlet. Har prøveholdt det "feilfrie" vinduet opp mot åpningen, og det blir så fint når lyset skinner igjennom:-) Nå drar imidlertid den eminente hussnekkeren til Sogn noen dager på ferie, så det blir ikke ferdigstilt før til neste uke. Imens koser jeg med med tanken på hvordan det vil bli:-)


Mangler en skuff under ovnen og noen håndtak, men kjøkkenet funker;-)

Ellers har vi (les: Hanne *s*) også laget vår første ordentlige middag i huset, og det gav virkelig mersmak:-) Deilig kyllingpai med salat, og Paranormal Activity på video, ble en perfekt avslutning på denne dagen! I morgen venter siste strøk med maling på vinduene, før vi tar fatt på gulvet!

Ha en fortsatt fin uke!

24 kommentarer:

The Hoegler Family sa...

Alt blir saa vanvittig fint!
Klem fra Hege

Elizabet Stilig hjem sa...

Så utrolig flott kjøkken. Liker veldig godt den stilen.

Koselig blogg du har!
Klem Elizabet

majamysil sa...

Superfint, kunne tenke meg å gjøre noe lignende selv:)

My home is my Castle - by Kari sa...

dette blir bare så utrolig lekkert !!
Gleder meg til å se :))

Klem,Kari

Mors værelse sa...

Kjøkkenet er så langt godkjent herfra...*knis*..:))
Sikker på at maten smakte fortreffelig; håper dere får maaaange gode måltider her..!!

Masse hilsen fra Mariann

Therese sa...

Herlig herlig!

Vinduene fra England er bare unike - leit at det ene var blitt ødelagt da, men det som er helt kommer til å "skinne" !

Lykke til med malerarbeidet i dag :)
Klem

Kristin sa...

Åhhh!! ...så fint det ble:-) Så åpent og lyst!
Ha en fin dag

Ia sa...

Stort grattis till er. Riktigt trivsamt och vinduen i väggen syns jag blev kempefin, köket syns större.

Ha det gott,
Ingela

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå lekkert alt blir! kjøkkenet ser kjempe-koselig ut!!! Så flott med de gamle vinduene:)

Ha en fortsatt fin uke!

Klem klem
Anette:)

bare bea sa...

so koseligt det blir!!!

Anno1925 sa...

Dette blir rålekkert!

Heims lille verdenshjørne sa...

ÅÅ:D Det ble helt nydelig! Kjøkkenet deres er kjempe flott!

Ha en fin torsdag!

Silje

Hvit Villa sa...

Dere er virkelig flinke, resultatet er fantastisk flott! Utrolig fin måte å benytte vakre, gamle vinduer på. Ha en flott pinse, her er sommeren kommet :-)

Blått til lyst sa...

Så vakkert og personelig det blir!
Jeg får en intens og plutselig lyst til å flytte når jeg ser de bildene *s*
Lykke til videre!

Line fra huset på landet sa...

Det ble sååå fiiint Cathrin!
Og det kommer til å blir vakkert med det andre vinduet du setter inn også. Flinke er dere!..og PappaHarry;)

God klem fra Line

FlorasFrue sa...

Hei!
Så fint det ble med de flotte vinduene på kjøkkenet! Og tenker det blir flott med et i gangen også. Deilig med mye lys og luft. Heldige deg med en Harrypappa som liker snekring :)

Ønsker deg en fin, fin helg!
Kjersti

Kristine sa...

Du og du så fint det er blitt!
Deilig å stå og lage mat og kunne se ut i stua og få litt mere lys inn!
Er det Ikea kjøkken?

Klem Kristine

Natalie sa...

Hei hei!
Aldri vært her før, men kommer nok igjen snart, så nydelig blogg du har!!!

Klem fra

~Natalie~

janne - kathrine sa...

Hei, hei.
Lenge siden siste besøk inne hos deg nå og jeg ser det har skjedd ting siden sist :-) Så flott det blir med de innvendige vinduene. Jeg synes nesten det kan være finere enn å fjerne hele veggen og åpne helt opp.
Ønsker deg en fortsatt fin pinse! Hilsen JK

Hjemmekjær sa...

Oi, nå fant jeg en blogg jeg må titte nærmere på....Her så det lekkert ut!!:)

In my house sa...

ÅÅååååå så snyggt kök, ni är såååå duktiga, som grejjar för fullt hela tiden! Kanon smak och stil oxå =)

Kram josse

Vitt hus med svarta knutar sa...

Gratulerar! Vad roligt att ni äntligen fått tillaga er första middag i ert nya kök.

Det kommer att bli jättefint med det "engelska" fönstret i trappuppgången.

Klem,
Regina

Anonym sa...

Det blir så utrolig lekkert sjø!! de vinduene er bare helt prikken over ièn jo, helmax.

Koser meg stort her keh sitter å snikblogger fra jobb, he he

God helg til deg snuppa, og gi meg et hint om du får lagt ut noe skikkelig lekkert i nettbutikken din!!

Anne klem

Anonym sa...

complimenti da giuseppe.scarpato italia giuseppe.scarpato3@tin.it
bello veramente di gran classe.