søndag 30. mai 2010

Amerikabesøk og koffert



Denne uken har vært fantastisk! Vi har hatt et etterlengtet besøk av min søster og to skjønne nieser fra USA. Gosh så glad jeg er i de jentene (og selvsagt også nevøene mine)! Vi har ledd, lekt, danset og kost oss! Føler meg som verdens heldigste tante:-) I morgen reiser de imidlertid hjem igjen, og jeg savner de alt:-( Oppussing av hus har derfor kommet i andre rekke disse dagene, men litt framdrift er det likevel.



Det engelske vinduet er nå satt inn, og skal listes, fuges og males til uken. Det gjorde seg veldig med ekstra lys fra gangen! Jeg liker godt at karmen er såpass bred,- plass til et kubbelys eller to når mørket senker seg... Vinduet gir meg en litt sakral følelse, og jeg ser fram til å oppdage hvordan det fanger lyset gjennom dagen.




Kistebordet i samme rom har også fått seg en liten make-over i form av ruter. De er malt på for hånd (1 strøk) og deretter pusset lett over så strukturen i treet synes gjennom.




En rask og enkel facelift som gjør mye ut av seg. 2 etage har et litt mer eklektisk uttrykk enn 1 etage, og interiøret der er preget av litt mer fantasi, stilmix og spontanitet,- det er stadig i bevegelse;-)




Glassverandaen har ellers fått besøk av en ny kiste som rommer alle mine gamle skole, glans og dagbøker,- disse ble reddet fra loftet til pappa da han skulle flytte i høst. Der ligger hemmeligheter, glitter og røde streker stablet på hverandre i et salig kaos... Jeg er sikker på at mine framtidige barn en dag vil takke meg for det..thihi.



Gamle kister/amerikakofferter fanger alltid mitt blikk på auksjoner og markeder, og jeg synes denne varianten var litt annerledes og morsom med lærbeltene spendt over. Lurer på hvilke ruter den har lagret i minne?

Ha en flott uke,- nå går vi inn i min favoritt måned!

6 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Vi har ikke benyttet en anleggsgartner ... Det hadde blitt for kostbart;) Jeg har tegnet hvordan jeg ønsker at hagen/uteområdene skal se ut og så er det ulike aktører som har utført de forskjellige arbeidene. Dramstad Trading har utført alle granittarbeidene.

Klem klem
Anette:)

Therese sa...

Så koselig med langveisfarende besøk!! Skjønner at du gruer deg til de drar igjen....

Det vinduet ditt er bare så flott! En skikkelig go`bit :) Liker "mønsteret" i det. Også elsker jeg gulvteppene dine... sukk

Ha en flott uke!
klem

Beate sa...

å så masse fint du viser!
det ble så lekkert med det vinduet, og det bordet er bare rå-stilig!

morsomt at du har tatt vare på skatter fra barndom/ungdomstid.

smiler litt her jeg sitter og tenker på alle skoledagbøkene mine...

nyt dagen
klem beate

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig vecka du har haft...med långväga besök, du har fått det vackra fönstret/vinduet på plats och målat kofferten. Den "nya" kofferten är väldigt fin.

Ha en fin fin vecka!
Kram,
Regina

Hvit Villa sa...

Så lekkert det bel med det engelske vinduet på plass...vakkert! Dere får det så utrolig fint, kjempeflinke! Amerikakofferter er herlige :-) Ha en finfin uke med sol!

Blått til lyst sa...

Vakre bilder, og artig med både Amerika-besøk og Amerika-kofferten. Jeg regner med at det ikke er gjestenes bagasje du har fotografert.... :)
Rutemalingen var flott - så lite som skal til for å få fram det lille ekstra.
Det lille engelske vinduet var sjarmerende, og får vel se det med lister og det hele senere.
Nå får jeg rusle ut i hagen, så jeg ikke plager min ekte mann med alt vi faktisk kunne gjøre inne av oppussing. Vi har holdt på i 22 år, hm.. Ferdige, nei.