tirsdag 27. april 2010

Jeg velger meg mai...



Nå er det ikke lenge igjen til vi endelig kan flytte inn,- i løpet av mai er vi i hus! *Jippi* Vi er langt i fra ferdige, men det som da står igjen er ting vi kan ta mens vi bor der. Sammen med blåklokkene i hagen, spirer også håpet om at dette skal bli vårt hjem i mange,mange år framover:-)


Soverommet står klart til å ta oss imot

I dag har jeg malt 1 strøk på taklistene på kjøkkenet, og ryddet ut av og sparklet veggene i spiskammerset. Jeg har også gått over monstersprekkene mellom panelbordene i samme rom, - nå med ny helelastisk akryl. 3 gangen på 1 år,- vi får håpe det holder til over sommeren denne gangen:-/



I løpet av uken skal dette rommet være helt ferdig, med malte gulv og lys i alle taklamper:-)Kjøleskap, komfyr og vaskemaskin er koblet til, så nå kan vi i prinsippet lage oss varm middag (annet enn Rett i Koppen*s*) i eget hus!



Det sier seg selv at det fort kan bli lange og kjedelige dager for lille Selma nå i sluttfasen, men vi har heldigvis funnet verdens vakreste tursti som vi passer på å gå hver dag (uansett vær) før vi begynner på arbeidsøkten.





Kyststien på Konglungen er balsam for sjelen, og gir oss fantastiske naturopplevelser! Store deler av området er fredet kulturminne, og har et variert terreng med mange sanseinntrykk for både to og firbente. Her hilser vi på hester, snuser på blåskjell, vasser i sjøen og klatrer på fjell*s* Etter en god time på disse stiene, ligger Selma som et slakt i godstolen resten av kvelden;-)


*kjapp deg med å ta bildet mamsen,- nå glir øynene mine snart igjen*

Vi sees!

15 kommentarer:

Scandinavian Chic sa...

Å, det blir så fiiint!! Og nydelige omgivelser :)

Ha en super onsdag!!

Therese sa...

Som dere jobber og står på!!? Uff - jeg har noen taklister jeg aldri blir ferdig med.........
Virker som dere er litt mer optimistiske i forhold til probl med Asker kommune!? I så fall er jo det flott, om kommunen kanskje har "tatt til vettet"!

Ser ut som Selma er storfornøyd med turene sine - høres jo ut som en deilig tur også da, så jeg forstår henne :)
Ha det supert - so long!
klem

bare bea sa...

Det såg utrulig koseligt ut!!
Det er så kjekt å sjå steg for steg kordan det er blitt hos dåke!
Det ser veldig koseligt ut! får lyst å krype oppi godstolen med selma eg og;)

Catje sa...

Kom inn hit for første gang, men har sett at mange andre blogger jeg besøker har deg på blogg roll'en (eller hva det nå heter). Har lest meg bakover og kjente deg igjen fra en artikkel i Afteposten for en stund tilbake, i det flotte huset dere bodde i før! Morsomt. Jeg skal følge med videre, for jeg har også mange planer for å pusse opp et gammelt hus!

Catje

Mors værelse sa...

Å, så utrolig godt å høre at det ordner seg for dere og at dere er på vei inn i drømmehuset...:)))

Høres ut som det blir fine turer for Selma og..voffvoff..
Fortsatt god uke..!!

Hilsen Mariann

Anonym sa...

HEI. Kan du skrive navn på de delikate fargene du har malt veggene med?

Line fra huset på landet sa...

Det blir så kjempefint Cathrin!!Så godt å kunne lage et ordentlig måtid. Sukk, vet alt om Rett i koppen:( etter vår oppussing ijor.
Og for en fin tursti dere har funnet. Her koser nok både eiererne av hunden og hunden selv seg tenker
Da virker det som det har ordnet seg da.. med Asker kommune ??! Ingenting hadde vel vært bedre enn det!!

Heia-klem fra Line..og du.. jeg har give away inne hos meg, om du vil ;)

ANETTESHUS.COM sa...

Så spennende!! Sikkert herlig å snart være i hus:) Det blir sååå flott!!! Godt at det ordner seg med kommunen også ...

Fortsatt masse lykke til!

Klem klem
Anette:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad gosig hon ser ut, Selma, när hon är såå trött.

Vilket vackert kök och sovrum. Tänk vad många timmars arbete som ligger bakom och nu är ni snart i mål! Vilken underbar känsla det måste vara =)

Kan tänka mig att det blir ett hej dundrande kalas när ni flyttar in. Har ni också traditionen att man kommer med flyttgröt när någon är nyinflyttad?

Ha det gott!
Klem,
Regina

Hvit Villa sa...

Så deilig å se målet nærmer seg! Utrolig vakkert soverom, det utstråler ro på bildene. Ha en flott uke og lykke til med innspurten!

Therese sa...

Hei hei er bare innom en tur for å ønske deg en gooood helg!!
klem

Nina i Paradiset sa...

Du inspirerer meg til å ta fatt på ting som har stått i stampe i mange måneder. Her har det også sprukket opp noe paneler (igjen) men så har vi jo også en varmepumpe som må ta på seg litt av skylden, -om ikke alt.
Kjøkkentaket vårt fuget jeg ikke, men det er malt med egghvit i helglans, noe som gjør det altfor gult. Den vi har brukt ellers i huset er jeg mye mer fornøyd med.

Ellers må jeg si det er på tide at du legger ut mere bilder av badet!
Vi har kjøpt inn svært mye av det vi trenger til våre, men har mest lyst til å jobbe ute nå når våren har kommet.
Ha en flott helg!

Nooria sa...

Så utrolig hyggelig at dere endelig skal flytte inn! Det er dere så vel undt. Nydelig har dere også fått det :-). Jeg liker egentlig å være litt nøktern, men når jeg skal sette ord på hvor godt jeg liker huset deres får jeg lyst til å gå helt amok med utropstegn.

Lykke til med flyttingen!

Trude sa...

Nydelig soverom!

Nina sa...

Hei. Kom over din nydelige blogg i dag, veldig spennende å lese å masse fine bilder.For et nydelig hus dere pusser opp, skal bli spennedenå se, når dere er ferdig. Soverommer var bare helt topp. Lykke til videre.