torsdag 15. april 2010

Fokus og takknemlighet



Vi har i den siste tiden hatt full fokus på saken mot kommunen, og blogglysten har derfor vært totalt fraværende...Det å skulle skape dette huset om til vårt drømmehjem, har vært alt annet en lett. At Asker kommune til slutt skulle bli den store stygge ulven, kom som en brutal knyttneve midt i magen! Etter alt vi har gått gjennom, SKAL ikke de få knuse framtiden vår!



Midt oppi dette har det likevel dukket opp et stort lyspunkt, som bærer oss gjennom dagene! Vi er så takknemmlige og glade for den hjelpen vi nå får, og jeg gleder meg så til å kunne fortelle om dette senere!!! Det føles ut som om 1000 kg er løftet fra våre skuldre, og det har ikke helt gått opp for oss at denne byrden skal fjernes en gang for alle! Det gir oss også det håpet vi trenger om at det ordner seg for snille jenter:-) Så vi tar en dag av gangen, og satser på at hele eventyret ender godt*s*



Ellers har rosetten kommet på plass på soverommet, og den har fått 2 strøk med maling. Nå ser det ut som om den alltid har hengt der:-) Lysekronen på bildet er midlertidig, - her skal det opp en litt nettere og gammel fransk en, som først må få byttet det elektriske. Bokhyllen er også ferdig malt, og jeg har så smått begynt å fylle den med bøker,- deilig med masse plass!



Den gamle club-stolen venter på å bli hentet av min flinke møbeltapetserer, som skal stramme den opp både "her og der". Den har uansett alt funnet seg til godt rette i hjørnet med utsikt til kakkelovnen:-) Her skal den få selskap av en marokansk puff, og x antall kopper kaffe i framtiden*s*

Det blir nok stille fra meg en liten stund til, men jeg er på vei!

Ha en fortsatt fin uke!

Oppdatering: Mulig jeg formulerte meg litt klønete over,- saken med kommunen og det vi nå får hjelp til, er to forskjellige saker... Det har som sagt vært MYE med dette huset. Men jeg lover å fortelle om de reddende englene senere!

21 kommentarer:

H elle K sa...

Dette blir så flott. Dere er flinke. Spennende å følge dere. Ha en strålende helg.
Klem Kristin

BROCANTE sa...

Så bra at det ser ut til å løse seg med kommunen. Har ikke helt fått med meg hva det egentlig er som foregår men har skjønt det ikke er morsomt.... Ha en fin helg.

Mors værelse sa...

Krysser fingre og tær for at alt skal ordne seg...!!
Vakre bilder som alltid..:)

God helg til deg fra Mariann

Anno1925 sa...

Hei

Koselig med oppdatering. Skjønner godt at blogglysten ikke er på topp når man har kommuneting og slikt å stri med. Kan hende jeg vet hva kommunesaken dreier seg om, men det kan også hende at det er noe helt annet enn det jeg lest.

Så flott at dere får hjelp med deres 1000 kilos skulderbør. Slikt føles godt.

Rosetten i taket ble helt nydelig, og det ser kjempekoselig ut med bokhyllen. Håper det blir en bibliotekplass her i huset også etterhvert - men ting tar tid... og vi har mye som må gjøres, så det får bli en gang i fremtiden.

Klem fra Linda

Minka sa...

Heisann, tusen takk for kommentar hos meg, det varmer..Så gøy å høre at det ordner seg for dere, er ikke kjekt å måtte kjempe med nebb og klør, men avogtil blir det slik..Men da er det godt at man vinner igjennom med sitt..Lykke til..Ha en flott helg,klems...

Livs Lyst sa...

Digger bokhyllen og gleder meg til vi får vår! Lykke til videre!

Hilsen Liv

bare bea sa...

hei:)
så kjekt å titte innom deg:)
og bra at det kan løyse seg med kommunen!
krysser fingrene:)

God helg:)

Blått til lyst sa...

Lykke til videre!
Det ordner seg for snille jenter, og det fikser seg for iherdige også!
Ha en riktig god helg i det nydelige huset :)

Hvit Villa sa...

Nydelige bilder! Fint du likte fra Blaa...redd jeg kommer til å legge igjen litt penger der fremover, hehe. Håper saken med Asker kommune ordner seg. Husk: Det ordner seg alltid for snille jenter ;-) Ps! Rosettten ble nydelig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som det är positiva saker som börjar hända, ser fram emot att höra vad som hänt.

Takrosetten är underbar och jag skulle inte alls ha något emot att sitta i din fina fåtölj, med en kopp te och en jättespännande bok från din vackra bokhylla.

Önskar dig en fin helg!
Klem,
Regina

Shabby Charm sa...

Så godt å høre at ting ser ut til å løsne for dere!!

Madonnaen var nydelig.

Go girls :)

Klem fra Maia

Line fra huset på landet sa...

Godt det finnes reddende engler! Men hva er det for tull med kommunen da ? jeg har lest og lest innleggene dine, men finner ikke ut hva det egntlig er?? hmmm...vel, jeg håper ting retter seg ivertfall.
Stå på!

Og tuusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Så hyggelig at du legger igjen noen ord! :))

Ellers vil jeg påpeke at hjemmet deres blir herlig!Den bokhyllen ble perfekt:)

God klem,Line

Therese sa...

Det blir så nydelig hos dere, bokhyllene blir bare knallfine!! (litt misunnelig på dem merker jeg.... he he).

Som du jo selv nevner ordner det seg for snille piker :) Krysser fingrene for at det skal ordne seg med Asker kommune for dere også! Ha det fin så lenge, klemmer

Nina i Paradiset sa...

Flott å høre at ting ordner seg.
Husk at uten disse nedturene er det ikke like lett å sette pris på dagligdagse, greie ting som kanskje ellers blir en selvfølge!
;)
Klem!

charm design sa...

Vi krysser fingrene for at alt skal gå bra til slutt.Kjedelig å møte en sånn form for motgang,når dere har lagt ned så sykt mye arbeid.Lykke til videre.
Bokhyllen ble kjempe lekker.
mvh Heidi

Scandinavian Chic sa...

Å, Cath, nå ble jeg nysgjerrig!!! Kan det ha noe med noe du har snakket en del om tidligere?? Hmm...

Kristine sa...

Bra dere står på, og at dedt ser ut til å løse seg. Det er blitt veldig fint med den hyllen!
Og til innlegget under: for et nydelig bord! Synes det er fint der det står!

Klem Kristine

Bea sa...

hei.. bare innom for å se hvordan det går med dere..

håper kommunesaken løses.. det vil rett og slett være for jævlig om dere ikke vinner frem etter alt det arbeidet dere har nedlagt her..

krysser fingrene for dere!!!!

Lilli & Håvard sa...

Heisann

Har ikke fulgt dere så lenge, men bloggen ble raskt en favoritt hos oss!

Ønsker dere alt godt iforhold til kommune og oppussing - sikker på at dere vil krones med seier!

(Og selvsagt - villaen ser ut som en levende drøm).

God Natt!

ღ Mette ღ sa...

Håper alt løser seg for dere! Lykke til videre! Klem:)

Balke gård sa...

Lykke til!!! Men du, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den takrosetten+ Nydelig, trodde man måtte ha gipstak helt til jeg så dette, stilig stil"brudd". God uke fra Marianne:-)