lørdag 20. mars 2010

Show must go on...



Tusen takk for alle gode og varme ord både via mail og kommentarer! Spesielt til deg Dagny,- rørende at dere bryr dere! Vi kan ikke gjøre annet enn å tro og håpe på det beste. Vi satser på at kommunen tar til fornuft, og ser saken fra flere sider. Jeg har ingen planer om å starte en politisk blogg (i alle fall ikke enda...), så jeg lar det derfor ligge, til vi vet noe mer endelig. Time will show, but show must go on. Helgen betyr som vanlig god hjelp fra foreldrene til Hanne, og denne ingen unntak.



Bokhylleprosjektet er i sluttfasen, og nå gjenstår det bare listing og maling fra vår side, før bøkene kan flytte inn. Den blir akkurat som jeg ønsket, og jeg er veldig fornøyd med utnyttelsen av veggen! For meg blir huset et hjem når litteraturen er på plass...


Pappi bygger hylle, Mams pusser gjennomgang mens jeg "murer", akkompagnert av "Nostalgia" på P1. Høy snømannfaktor i stuen!

Ellers har jeg ordnet litt på muren i spisestuen i dag. Mureren som pusset den sist uke hadde feilberegnet bredden på brannmurslistene vi skal ha, så det var store glipper på siden som måtte fylles igjen. Husfix fikset den jobben, og påføringen gikk overraskende lett så fort blandingen fikk rett konsistens (den var først litt for våt).



Skinnstolene fra Lindesnes er også kommet i hus etter en omfattende vask og rens. De er akkurat passe slitte i skinnet for min del, med en stram og fin fjøring. Jeg liker godt kontrasten mellom den maskuline og røffe overflaten mot den nette og feminime formen. Selv de tøffe naglene er myket opp i form av små blomster...



De vil nok sørge for at soverommet ikke blir for søtt:-)

Fortsatt fin helg til dere alle!

12 kommentarer:

nr14 sa...

Krysser fortsatt fingrene for at ting ordner seg for dere;)

Ser ut som ting kommer til å bli utrolig fint...tenk når hylla blir malt:) De stolene var direkte herlige:) Sjeldent fine:)

Hvit Villa sa...

For noen LEKRE stoler! Helt fantastisk flotte :-)

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Så flott det blir!!! ... og stolene var bare sååå lekre!!!

Så på videre! Dere er kjempe-flinke!

Klem klem
Anette:)

Anne sa...

Jøsseså min tenker en trønder, er det mulig??? Stå på jente!!!!! hvil ikke roper vi på VG og Dagbladet.

Nei "Girl Power" slipp det ut og frem.

Hylle blir bare så nydelig vakker, ser vi har just lik smak du og jeg.
Dvs. god smak du da, he he

Ha en superfin søndag.

Dagny @ Beautiful Living sa...

Ærlig talt, jeg NEKTER å ikke få sett dette huset ferdig. Det er så utrolig mange spennende elementer, unike møbler og ikke minst ekstremt GOD SMAK! (selv om vi er på to forskjellige stilplaneter synes jeg virkelig det du lager her er helt nydelig)

Og de stolene vil jeg ha! Hehehe :)

Ha en super søndag videre!

Beate sa...

så stilig med bokhylle-vegg!
og de stolene er herlige!

klem beate

Mors værelse sa...

Vanvittig flotte stoler...!!!

Håper virkelig at ting og tang ordner seg til det beste for dere..etter såååå mye arbeid på drømmehuset vil "vi" (føler med dere vet du...) ikke ha noe tull fra kommunen..!

Stå på..:)
Hilsen Mariann

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Det blir verkligen fint med en hel vägg med specialbyggt hylla. De skinnstolarna var oxå fina, såå snyggt slitna.
Men...jag är ju inte insatt i vad som händer i er kommun och vad det har med ert hus att göra. Du får gärna maila mig och förklara, för det låter allvarligt. Jag hoppas ändå att allt ordnar sig.
Klem,
Regina

Anette Willemine sa...

Håper det ordner seg med kommunen!

Ønsker dere en deilig start på uken!

Klem fra
Anette Willemine

Marie sa...

Utrolig flotte stoler! Perfekt kombinasjon av røffhet og eleganse :)

Jeg bor også i Asker, og nå vet jeg hva saken handler om... Vil bare ønske dere lykke til og håper det ordner seg :)

Livs Lyst sa...

Driit kuule stoler!! Og det er så digg hvis man kan få til et ikke alt for "rosa og søtt" interiør!!

Dere er superflinke og det er kjempe gøy å se huset vokser frem. Bokhyllen blir utrolig gøy å se ferdig! Jeg gleder meg ;O)

(Regner med at du legger ut noen bilder da. HIHI)

Hilsen Liv ;O)

Line fra huset på landet sa...

Dette blir fint! Stå på! :))