tirsdag 2. mars 2010

Lysere tider



Nå som 2 etg begynner å bli ferdig, tar jeg hver dag med litt og litt av flyttelasset som fremdeles er i Oslo. Denne gamle franske Madonnastatuen i betong (blytung!) har fått bli med, og havnet på soverommet vårt. Der våker hun fredelig over oss fra hjørnet sitt:-) Hun ser så liten ut på bildet, men er over 80 cm høy.



Planen var egentlig å ha statuen i hagen, men jeg tror den blir stående her...enn så lenge! Faren til Hanne har også jobbet på spreng den siste tiden, og gitt oss strøm oppe nå! Luxus!!!! Det tar sin tid å bytte hele det elektriske anlegget i et gammelt hus, og vi er så heldige som har han!



Vi har valgt dimmere i alle rom (er helt avhengi*s*), og er godt fornøyd med den runde, nostalgiske formen på de. Selv om de ikke hadde dimmere i gamle dager, glir nyskapningen godt inn i miljøet! Vi har kjøpt stikk-kontakter og et par manuelle brytere i samme serie.



Med Mars kom vårfølelsen for alvor for min del,- deilig å kjenne solen i ansiktet igjen! Den trekker meg akutt ned mot sjøen, så nå hiver jeg meg i bilen og drar til Asker. Selma og jeg planlegger å gå en lang tur langs kyststien, før vi fortsetter på huset inne. Krysser fingrene for at det ikke er kø ut av Oslo;-)

Ha en strålende dag!

4 kommentarer:

Mors værelse sa...

En fantastisk deilig dag har det vært...:)
Det gjør noe med både kropp og sjel når jeg kjenner at solen varmer..om enn bare litt..

Ha en finfin kveld..nå også med lys..!!
Mariann

Therese sa...

Den dimmeren var jo fiiin! Skal se de klumpene vi har (er også avhengi). Skal jammen i meg vise bilde av din til samboeren hjemme -han påstår nemlig at det ikke finnes andre dimmere !!! På tide at jeg undersøker sånt selv tydeligvis ;o)

Så flott madonna - hun passer nok på dere der hun står.

Kos deg i sola!
klem :)

Line fra huset på landet sa...

Flott Madonna. Fint at den er så høy. Den synes godt der den står da:)
Ja, er det ikke godt å ha handy mennesker rundt seg ?! Da kommer man raskt veldig langt, på kortere tid.
Apropos..gleder meg til dugnaden til sommeren jeg ;)

Klem,Line

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker madonna du har, jag önskar mig en sådan. Det låter härligt med en lång promenad i solskenet.

Kika in hos mig, det finns något till dig...
Kram,
Regina