søndag 14. februar 2010

Street view by Google



Har du fått besøk av google bilen? Teknologien blir bare mer og mer avansert, og en kan jo spørre seg om all utvikling i denne retningen er til det bedre? Hvor går grensen for å trå over det private, ved å legge ut for mye "informasjon" om andres hjem til offentligheten? Jeg har nylig oppdaget Street view på Google, og er blitt hektet,-uansett om jeg liker det eller ei! Det er helt fascinerende hvor detaljert og gode bildene er,- det er som å fysisk være i gatene en søker opp! I dag har jeg derfor hatt en mimre dag, og besøkt alle mine tidligere hjem!


47 th street NW

Ekstra stas var det å være tilbake i Washington DC igjen! Her jobbet jeg som au pair fra jeg var 18-19 år, og jeg kan med hånden på hjertet si at dette året er et av mine aller beste! Jeg bodde i et koselig murhus i et rolig strøk, sammen med verdens beste familie! Jeg hadde hele loftet for meg selv, og følte at verden lå for mine føtter:-) Jeg håper jeg får muligheten til å bo i USA igjen for en periode! Det er virkelig et spennende land med masse å by på! Love it!


Nobelstgate



Da jeg kom hjem, flyttet jeg inn i min første leilighet på Frogner,- en søt 1 roms i nærheten av alt! Her holdt jeg til mens jeg studerte reklame/markedsføring. På våren og sommeren bodde jeg i Frognerparken, og leste mitt pensum med gress mellom tærne:-)


Holstsgate

Da jeg begynte å jobbe i NRK, havnet jeg på Grünerløkka,- min beste venninne og jeg kjøpte en fin 3 roms sammen, med Hanne på slep som blindpassasjer;-) Gode tider med mange gode minner!!!


Sannergata

Fra Holstgate gikk ferden videre til Sannergata,-nå med Hanne som medeier. Liftgardinene mine henger fremdeles i vinduene ser jeg;-) Men vi bodde ikke lenge i denne rosa bygården, - da vi fikk Selma etter et halvt år, kom behovet for frisk luft og hage. Vi var så heldige å komme over et fantastisk sted på Røa,- Vestre Voksen Gård! Leiligheten skrek etter oppussing, og vi så på det som et kall*s*







Her bodde vi i 1 etage, og storkoste oss i historiske omgivelser. Etter 4 år kom ønsket om noe helt eget, og vi valgte å selge denne perlen for å realisere andre drømmer. Resten av historien kjenner dere vel:-)


Her har vi enda ikke fått sprossene i 2 etg på plass ser jeg...



Siste stopp er Asker, og her blir vi nok noen år! Jeg kom tidlig inn på det tøffe eiendomsmarkedet i Oslo, og jeg er veldig glad for det i dag!

Alle bildene over er avfotografert av meg via pcen, fra Google Street View.

Helt til slutt må jeg få gratulere alle mødre der ute med morsdagen i dag!!! Dere fortjener en stor bukett med blomster alle sammen!



Min kjære mamma befinner seg nå i Vancouver, og gjør en fantastisk jobb med å gi norske tv- seere gode OL opplevelser inn i stuen! Det må sies at jeg ikke har den store interessen for sport (dog fikk jeg med meg åpningsseremonien, og nasjonalisten i meg gråt en skvett da jeg så de norske flaggene*s*), men jeg vet hvilket stort arbeid det ligger bak dette arrangementet, både i planlegging og avvikling! Dere er så flinke!


Gratulerer med dagen mamma,- du er verdens beste!!!

6 kommentarer:

Mors værelse sa...

Takk for turen...!! Deler din skepsis til hvor offentlig alt skal være; men det er vel ikke så mye vi kan gjøre med det..:(

Fortsett god bollespisende valentinsdag..:) Og hvordan går det med kakkelovnen..er den ferdig..?

Hilsen Mariann

MiaNostalgia sa...

Så koselig innlegg, og morsomt å få vite litt mer om bakgrunnen din. Jeg var også au-pair i USA et år etter videregående. Lærerik erfaring som jeg er glad for å ha fått med meg. Savner New York (som var en time fra der jeg bodde), og kunne godt bodd der et halvt års tid dersom alt hadde ligget til rette for det. Men ikke så verst å bo her i Norge heller :-)

Er også litt skeptisk til teknologien og hvor mye informasjon man faktisk kan finne ut om alle. Men det er vel vanskelig å stoppe utviklingen...
Håper helgen har vært fin. Ha en god ny uke.
Klem fra MiaNostalgia

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld.
De har nok ikke vært i veien vår ennå... Kanskje jeg får tid til å male garasjeporten før de kommer :-)

Når en zoomer er det jo nesten så en kommer rett inn i stua til folk jo...

Ønsker deg en riktig fin uke! Hilsen J-K.
PS: ovnen kommer til å bli knall fin!

Therese sa...

For et artig innlegg!! Du har jo fått bodd noen plasser også da :)
Enig i skepsisen vedr "privatlivets fred", hvor går grensen egentlig!?

Håper du hadde en fin fin dag går og får en flott uke!! Jeg kommer nok til og følge med litt på ol. Jeg liker å se sport - hurra for mammaen din og alle de andre som gir oss så fine sendinger fra "over there" !!!

Klem

Livs Lyst sa...

Så artig å se at bildene du finner på nettet er så klare... Utrolig! Og jeg skjønner den med "privatlivets fred"... Men jammen var det litt artig å se i alle fall!

Og i alle fall gøy å se de to siste husa dere har bodd/skal bo i. De gamle og sjarmerende!!

Liv

Dagny @ Beautiful Living sa...

Du har hatt noen fantastiske hjem! :) Det mest spennende må vel være det nåværende prosjektet! :D
Hadde en superkoselig dag i går, sambo laget fastelavensboller! Yummy!