onsdag 6. januar 2010

Velkommen 2010!



Oj...da var vi alt kommet noen dager inn i det nye året, og vårt nyttårsforsett må vel være å komme i hus;-)
Vi ser tilbake på 2009, og lurer på hvor tiden er blitt av!!!
Det har vært mye hard jobbing i forbindelse med renoveringen, med både opp og nedturer underveis, men jeg er sikker på at 2010 vil hjelpe oss i mål,- litt frynsete men lykkelige:-)

Mitt ønske for bloggen i det nye året, er å kunne vise litt mer interiør og ting som inspirerer meg, og ikke bare råe oppussingsbilder. Jeg er så klar for å sette fokus på detaljer i ferdige rom! Jeg lengter etter å få være kreativ og ha overskudd og tid til spontane prosjekter som får hjertet mitt til å smile! Og jeg vil selvsagt dele disse øyeblikkene med deg!

I årets første innlegg kan jeg imidlertid dessverre konstatere at disse stundene ligger litt fram i tid, noe bildene under taust bekrefter;-)

Som tidligere nevnt la vi ny panel på sidene i glassverandaen, da råplanken lakk isolasjon. Men på endeveggen lot vi være, da det ville bli så stor jobb å ta ned alt av lister og omramming av de nyinnsatte vinduene...



Vi hadde jo i utgangspuntet tenkt til å beholde råplanken på alle veggene i denne kroken, men det lot seg ikke gjøre praktisk. Så i dag har jeg gått over alle sprekkene og fuget de igjen med akryl.


Mamma vasker veggen klar...

Det er fremdeles et lite "søkk" mellom hver plank så det ikke ser helsparklet ut, men nå vil det i alle fall ikke sive ut noe støv etc.


Underveis...



Ferdig:-)

Rammene til de nylagde varavinduene tok vi ut igjen, da vi fant ut at det var best å male de på baksiden før vi festet de permanent, så de har vi også malt i dag. Men fy så kaldt det ble inne i stuen med kun enkle glass!



Vi jobbet i minus 10 grader noen timer, før vi (eller våre stive fingre) måtte innse at slaget var tapt. Er fremdeles frossen *brrrr* Nå henger ulltrøye og ullstilongs klar for ny økt i morgen,- takk mamma som passer på*S* Helgen er satt av til å male hele rommet, og det ser jeg virkelig fram til! Det finnes ikke noe bedre enn å se et rom vokse fram etter noen spann med maling!


Foto: Odd Molly

Ellers har jeg shoppet litt på salg denne uken,- en ny bluse fra Odd Molly fikk si hello til mitt klesskap. Med den går jeg våren frisk i møte:-)

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år!

14 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Så flinke dere er!!! Litt av en jobb! Men det blir flott! Masse lykke til videre! Huff, ja - kle dere godt i kulda;) Brrr ...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!

Godt nytt år!

Klem
Anette:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Oj vad ni jobbar! Kan tänka mig att ni önskar att det var vår och värme istället för denna vargavinter;-) och om det var vår skulle du oxå kunna ha din fina Odd Molly, fast inte när du jobbar förstås;-)
Klem,
Regina

Villa von Krogh sa...

Det blir veldig koselig. Og for et nydelig armatur du har på kjøkkenet!

Ha en fin dag.

Klem A

BROCANTE sa...

Det er ikke mangel på noe å henge fingrene i dette året heller ser jeg. Heng i - og stå på. Vi gleder oss med dere over hvert rom som blir ferdig.

Inger G sa...

Godt Nytt År til deg også!
Du har en inspirerende blogg og jeg er alltid innom for å leser dine innlegg.
Ser frem til å følge deg og ditt prosjekt videre i 2010.

Vinterhilsen fra sørlandet

Inger Grete

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Godt nytt år Konstanse, etter noen rå oppussingsbilder kommer det alltid noe lekkert etterpå fra deg...så vi som venter på noe vakkert venter ikke forgjeves. Her har vi det også kaldet ute, idag 20 graderminus, jeg tilbringer derfor mye tid forand kakkelovnen med tekoppen og pc.
Klem...Ellen

Therese sa...

Brrr, høres ut som en kald fornøyelse!! Men fint blir det, det er jeg sikker på :)
Ull er vist det eneste som gjelder nå for tiden

Lekker bluse du har kjøpt - OM har mye lekkert og når man får tak i noen godbiter på salg er det et ekstra pluss!

Gooooodt nytt år!
Klem

Nooria sa...

Nå fikk jeg et nytt favorittutrykk, "prosjekter som får hjertet mitt til å smile". Du får liksom sagt det du.

Og så er dere jo så utrolig flinke og utholdende. Jeg skulle virkelig ønske at vi hadde overskudd til å gå løs på et sånt prosjekt. Jeg skjønner at det er blodslikt, men dere kommer jo til å ha så utrolig mye glede av det.

Fortsatt lykke til!

Nooria sa...

Jeg mente altså å skrive blodslit :-).

Mors værelse sa...

Såå hyggelig å høre fra dere..:)) Dårlige arbeidsforhold nå i kulden, men dere går bedre tider i møte; varmere vær og dere blir mer og mer ferdig..Lykke til videre..!!

Hilsen Mariann

Shabby Charm sa...

Dere er så flinke og jeg er veldig glad for at dere deler deres jobb med oss! Ønsker dere masse lykke til i 2010 og gleder meg til å følge dere videre!

Mange klemmer fra Maia

Anette Willemine sa...

Så flinke dere er! Dette blir bra! Det er den jobben dere gjør nå som kanskje er den kjedeligste, men absolutt den viktigste.

Ønsker deg en deilig helg!

Klem fra
Anette Willemine

MiaNostalgia sa...

Riktig godt nyttår til deg!
Veldig artig å følge dere på veien mot et ferdig renovert hus. Dere er SÅ flinke! Stå på, men ikke glem å ta noen pauser innimellom med god varm drikke. Gleder meg til å følge deg og bloggen din videre i 2010.
Klem fra MiaNostalgia

Beate sa...

Heisann
Wow, så flinke dere er. Skjønner godt at du lengter etter å bli ferdig! Tenk så gøy når du skal begynne å møblere det flotte huset deres!!!

lykke til med resten av oppussingen

klem Beate