onsdag 20. januar 2010

Fra fluesopp til fugl...



Da er tak og vegger i stuen endelig blitt grunnet, og fått et strøk med maling! Fluesoppveggene (og noe flau furuskog) er nå historie, og sammen med de forsvant også 10 kg irritasjon og noen gram lett svimmelhet;-)
Nå kan vi (eller var det jeg? thihi) puste normalt igjen, og fokusere, uten skylapper, på blanke ark,- herlig!
Dette er uten tvil ukens booster, som gav meg nye batterier i ryggen!


Hanne tar på kvistlakk

Fargen på veggen er egenblandet, og er en mellomting mellom eggehvit og latte (den kommer bedre fram etter siste strøk). Taket og listene er malt i råhvit. Gulvet og gulvlistene tar vi helt til slutt, da det i dette rommet også skal mures opp et ildsted,- noe som kommer til å sette sine spor, på godt og vondt;-)


Vinduslistene rundt vinduet til høyre er satt på feil, og skal byttes ut,- er derfor ikke malt...

Nå som rommet snart er ferdig, står møblene i uthuset å tripper, og vil inn. Sofatrekket til 2 seteren er levert til skredder (jepp..nå skal jeg endelig bli kvitt den gamle kanarifuglen,- den sang uansett på siste vers i mine øyne...), og det ventes tilbake i en linmelert struktur. 3 seteren er byttet ut med en franskinspirert lekker sak i rotting, som har følge av to yndige småsøstre. Disse skal også trekkes om i samme trekk. Dette overlater jeg som nevnt til den proffe, men pynteputer som vil søke audiens, skal jeg alltid klare å få til. Så i dag ankom 10 meter stoff fra England, som skal sette meg på prøve;-)


Ja vi elsker fremdeles fugler;-)

Ha en fin torsdag!

15 kommentarer:

Mona. sa...

Åhhh,så fint det blir,å så dyktige dere er !!! Skjønner godt at du er utålmodig nå......og at møblene verker etter å komme inn i varmen !!! Og gjett om ei som gleder seg til å se.......hihiii :)Jammen ikke få timer dere har brukt,tenkt om dere hadde fått betalt i penger......men lønn for strevet får dere nok,det er jeg sikker på....blir jo nesten litt misunnelig,selv om jeg vet at det er litt stygt.....du får ta det som et kompliment !!! Flinke dere !!! Blir spennende å se sofaen,og putene du skal sy... :) Gleder meg :) Ha en fortsatt fin uke,i Asker.

My home is my Castle - by Kari sa...

Dette blir bare såå lekkert !!
Nydelig farge. For en jobb dere har gjort fra å gå fra furuhelvete til nå...
Gleder meg til å se flere bilder :)

Klem,Kari

Hvite engler sa...

Guri!...så flinke dere er,blir spennende og følge med videre,og se både sofa og puter.:)Klem Hanne

Minka sa...

Lekkert...Går bra fremover...Lykke til med puter, blir spennende å se etterhvert,klems

Therese sa...

Så flott stoff !!! Skjønne farger og "dåne"-mønster. Litt av en jobb dere gjør.... jeg har malt nytt trepanel i gang og kjøkken (tak, vegger, innredning) og phu, er så ferdig med den jobben. Sparkle, pusse, male, pusse, male osv (er fornøyd nå da, men vet ikke om jeg gjør en slik jobb igjen med det første).
Det blir knallfint hos dere da og det er vel inspirasjon til å forsette :) Lykke til videre, gleder meg til å se fortsettelsen!
klem

Dagny @ Beautiful Living sa...

Nydelig!! Jeg tror jeg nesten er like ivrig som møblene på å se hvordan det blir når de kommer i hus!!

Ha en super Torsdag!!

Kristin sa...

Det blir kjempefint:-) SÅ gjennomført og solid!!
Gleder meg til å se fortsettelsen;-)
Ha en fin dag videre
Kristin

Hvit Villa sa...

Her tar det form, flinke jenter!

Beate sa...

se her ja... her går det fremover! det blir kjempefint! kjenner den følelsen av å male panel... bort med det bråkete utrykket som kvistene gir! herlig med malt panel!
vi har malt noen km med panel her i huset også gitt!

ønsker deg en fin kveld

klem Beate

Kristine sa...

Så fint det blir!! Liker veldig godt vinduene dere har! Og stoffet fra England var også himla fint!

KLem Kristine

Nina i Paradiset sa...

Det nærmer seg, det nærmer seg!!
:)
Fargene ser fine ut, og jeg gleder meg til å se møblene dere har valgt å sette inn.

Ser litt kaldt ut på bildene under, håper det blir bedre med litt vedovn, har i hvertfall fyrt i mange timer på rivningsmateriale vi. Gulvvarme, kaller vi det! ;) (flere lag med gammelt oppkappet gulv!)

Klem!

charm design sa...

Så godt å høre at du har nytt pågangs mot.Må jo bare ta av seg hatten for jobben dere gjør....god helg

janne - kathrine sa...

Hei.

Det blir veldig fint hos dere, selv om jeg ikke akkurat misunner dere å jobbe med boblejakker og votter :-)

Skal bli spennende å se det helt ferdig.

Ha en fortsatt fin helg!
Hilsen Janne - Kathrine

Anonym sa...

The finish is just around the corner.. I saw this fabric on the walls once (looked very classic and Frenchy..) Good luck once more..Ewa

Masy sa...

nydelige gardiner!