lørdag 12. desember 2009

All I want for Christmas...



... er et ferdig renovert hus;-) Men vi er på god vei nå, og tilbake på kjøkkenet igjen. Nå mangler det bare lister og maling av gulv, før dette rommet kan krysses av på vår "to do list". Det vi gleder oss mest over i disse dager, er at vannet endelig er på plass! Nå slipper vi å løpe opp på badet for å hente kaffevann og vaske hender, og plutselig er rommet blitt så mye mere funksjonelt (så rart*s*). Den nye luksusen gjør at vi helt glemmer fraværet av strøm,- lenge leve skjøteledningen! Det nyinnkjøpte armaturet ble et smykke på porselensvasken, og jeg er så happy for at jeg fant denne modellen,- stramt og nostalgisk på en gang.






Det kommer fra Tapwell, og et godt stalltips til dere som skal pusse opp bad eller kjøkken er butikken Badeeksperten AS. Jeg kom over denne butikken for første gang da vi skulle kjøpe vask og toalett til badet vårt for snart ett år siden. Jeg hadde plukket meg ut et sett fra Duravit "1930 series", og fant ut at vi sparte endel tusen på å bestille dette herifra vs baderomsbutikken jeg først hadde sett det i. De har et bredt sortiment fra de største leverandørene til supre priser (minus 30 - 70 % ), og i tillegg gratis levering på døren!

Det er ingen hemmlighet at jeg er tilhenger av netthandel, men trodde vel aldri jeg skulle kjøpe varer som dette via internett. Men som sagt,- denne butikken kan jeg trygt anbefale til alle som liker kvalitet og god design til hyggelige priser. Servicen er også meget god, og leveringen rask! Jeg har alt gitt julenissen beskjed om at jeg ønsker meg papirholderen, speilet og håndkleringen i samme serie:-)



Foto: Badeeksperten.no


Foto: Badeeksperten.no


Foto: Badeeksperten.no

Ellers er det svært lite som minner om jul i huset hos oss, foruten et pappjuletre som er hengt på døren inn til matskapet. Det har fått æren i å prøve å gi oss den rette stemningen, godt hjulpet av noen telys. Og jammen kommer den ikke snikende, den barnlige gleden, der vi sitter med våre engangskrus fylt med dårlig kaffe..kveld etter kveld*S*



Ha en strålende Lucia feiring!

26 kommentarer:

milly Garden sa...

Sött litet pynt! Men så avis jag blir på din fina vask med kran och allt...sååå fint!

önskar dig en fin Luciadag!
Kram Marina

Love Your Homes sa...

Hej Cat,

så härligt att se ert kök bli färdigt. Det blir verkligen fint.

Här firar vi Lucia i år, vi börjar med tårta om en stund, maken fyller år och det blir stort smörgåsbord i afton.

Ha det gott och en stor klem från mig.

Perlehvit sa...

Jeg måtte smile litt av inlegget ditt, for det var som om jeg skulle skrevet det selv; skøteledninger, engangsservise og kaffevann fra vasken på badet.

Rart hvordan man blir vant til det egentlig. Men det skal bli SÅ deilig å få tilbake kjøkkenet!!:)

Kranen var knallfin!! Og SÅÅÅ misunnelig jeg er på vasken! Vi fikk desverre ikke plass til porselensvask:(

Følger med på deg, og gleder meg til flere bilder av kjøkkenet!!:)

Ha en fin luciadag!

Klem

Mette sa...

Har sett på det armaturet fra Tapwell selv - det står øverst på ønskelisten! Må bare se om jeg finner en vask som matcher, mannen i huset er ikke så glad i porselensvasker...Så vi får se om det ikke blir en mer moderne en istedet. Helt OK, liker jo å kombinere gammelt og nytt;) Enn så lenge står den øverst...

Klem fra Mette/Landligeleganse

Balke gård sa...

Gratulerer så mye, kjekt med vann! God førjulstid, gleder meg for hvert innlegg fra deg og formingen av deres nye, flotte hjem! Klem

MiaNostalgia sa...

Kjempefin porselensvask (akkurat slik jeg også har lyst på, men dessverre ikke plass til) og armaturet var også veldig fint. Takk for tips om nettbutikk, og lykke til videre med oppussingen.
Ha en fin 3. advenstssøndag.

Mors værelse sa...

Kjempe fin vask og armatur...! (Skal anbefale leverandøren til en venninne som sliter med å finne det rette..)

Forstår godt dere gleder dere til å lage ordentlig kaffe i kjøkkenet..:))
Lykke til videre..

Hilsen Mariann

Harmonisk lykke/Christine sa...

Takk for bra tips angående baderomsbutikk! Den skal sjekkes ut med det samme! Så nydelig dere har det! Dere er utrolig flinke :)

Klem fra Christine

ANETTESHUS.COM sa...

Mamma mia, få flott det blir!! Nydelig vask og armatur!! Jeg ønsker meg flere bilder?! *smiler* Er kjøkkenet helt ferdig nå?

Klem Anette:)

Therese sa...

Glimtene du viser ser veldig lovende ut !! Og tipset om hvor man kan kjøpe fine baderoms ting og tang skal tas vare på :) Takk!!

Ha en fin fin førjulsuke,
godklem

Bianco sa...

Vad fint det blir i ditt kök, det ska bli spännande att se när allt är på plats. Men vilken skillnad det blir när man får in vatten. Vi har varit utan vatten i badrummet då det renoverades och då fick vi borsta tänder och tvätta oss i köket. Jag tycker du har valt så fin vask och kran.

Anette Willemine sa...

Så flott det blir! Vasken var helt nydelig. :)

Julen for 5 år siden holdt vi på med renovering av kjøkkenet. Vi måtte derfor klare oss med det gamle kjøkkenet i den gangen utlånsleiligheten. Ha, ha, med 12 til bords ble det julaften likevel. Det er egentlig ikke så vanskelig å tilpasse seg nå man vet at man venter på noe bra.

Ønsker deg lykke til med det løpende arbeidet som fortsatt står igjen. Husk å ta deg tid til å nyte litt jul, selv om den blir litt annerledes dette året.

Med ønsker om en koselig førjulstid fra Anette Willemine

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Takk for fin tips om å handle på nett...jeg har prøvd lite av det, men det høres behagelig ut.
Kjøkkenet ditt ser så hyggelig ut....det må være deilig å få det i orden.Bad og kjøkken er jo det som det er vanskelig å greie seg uten.
Fortsatt god adventstid til deg.
Klem...Ellen

charm design sa...

Så gøy å se at det begynner å bli ferdig hos dere.Vakkert blir det i vært eneste rom.Likte godt det armaturet.Driver nemlig selv med kjøkken og dette var et nyttig tips.
Ønsker deg en riktig så god jul.Juleklem fre Heidi

Blå-hvit samlemani sa...

Utrolig nydelige bilder, igjen... Jeg fant en skikkelig stor tallerkenhylle på Fretex nylig. Gleder meg til å få den malt og hengt opp!!

Huset deres blir helt sikkert vakker! Litt av det arbeid!
'
Ha en fin helg, og ikke slit dere helt ut før jul...

Kristine sa...

Å det armaturet likte jeg godt!
Jeg prøvde å lagre bildet på dataen, men det går ikke? Jeg ville gjerne ha bildet til senere, når vi engang skal pusse opp kjøkkenet :-)
Men fikk navnet da, det holder vel.

Klem Kristine

Mona. sa...

Tusen takk for de fine ordene du la igjen til meg :) Vil bare ønske deg og dine,en god og fredfull julehøytid,og et godt nytt år....med ferdigstillelse av ditt drømmehus :) Følger med,vettu.... Åh,holdt på og glemme en liten vofsekos,til lille Selma....men nå er den herved sendt....kos dere masse,og nyt herlige dager ! Juleklem fra kalde Bodø.

Therese sa...

Hei hei, er innom en snartur for å ønske deg og dine en herlig julefeiring. Håper dere får noen avslappende gode dager :0)
Juleklem

Mors værelse sa...

Ønsker deg et GODT NYTT ÅR..!!!

Hilsen fra Mariann

Lille w sa...

Godt nytt år søte du!! Måtte 2010 bli et år fylt av glede, lykke, ferdigrenoverte hus og tid til å kose seg med interiørdetaljer istedenfor å snekre:) Jeg gleder meg sånn til å se Chateau de Konstanse stå ferdig i all sin prakt!

Varm klem
Anita

Love Your Homes sa...

Måste önska dig ett Gott Nytt år....och allt väl.

Veronica's hus sa...

Hei hei
Er bare innom for å takk for et veldig hyggelig bloggår.
Din blogg har vært for meg en stor inspirsjon og vært veldig hyggelig å følge med på husprosjektet deres.

Riktig godt nytt år til deg og dine fra meg:)

Stor nyttårs klem.

Stina-Minas Fina sa...

Hej,

nu är du väl nöjd med ditt kök? - verkligen jättevackert porslin och den härliga blandaren blev pricken över i. Tack för butikstipset, kan kanske vara något nu när vi börjar gå i badrumsrenoveringstankar...

salige lavendel sa...

Vasken din var SUPERFIN, falt pladask! Dette tipset skal jeg ta vare på. Takk!

Dagny @ Beautiful Living sa...

Tenk at vi fikk den samme symaskinen!! Har du prøvd din enda? Har ikke prøvd min enda, men gleder meg veldig! :D Pearl-vasen er helt nydelig, din heldiggris!! Kommer det noen byggeoppdateringer snart? hehe :)

Godt nyttår!!

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色