onsdag 4. november 2009

Små og store forandringer



Da er flisene kommet på plass, og i morgen skal de fuges (mønsteret blir ikke så tydelig som nå med lysegrå fugemasse). Vi ble så fornøyd med den rene looken på badet, at vi tok den med oss ned på kjøkkenet;-)Og det angrer vi ikke på i dag*s* Jeg har fått tak i et lekkert armatur som venter på rørleggeren, og det vil definitivt bli prikken over i´en for den klassiske porselensvasken. Bilder kommer så snart det er på plass!
Nå er det ikke lenge til vi kan kalle det et kjøkken:-)



Siden sist har vi også tatt en beslutning om å ikke sette opp det gamle skapet over vasken som planlagt...Og det etter intense dager med å klargjøre det for oppsett. Det er kun satt sammen med treplugger, og jeg har møysommelig tatt det fra hverandre bit for bit og forsterket pluggene med trelim. Dagen før det skulle opp på veggen, kom jeg til å tenke på at vi jo strengt tatt ikke hadde prøvd det fysisk over benken *skummelt*. Hvordan ville det egentlig bli seende ut?



Etter at veggen var flislagt, var det lite rom for å ombestemme seg, så vi måtte til pers kjapt. Det ble løftet opp i siste liten, og satt provisorisk på to krakker. Og takk og pris for det, for jeg så raskt at det ikke ble som forventet.



Selv om vi skulle male det hvitt og det er relativt smalt, ble det tungt og klumpete, og langt i fra det luftige uttrykket jeg ønsket. Så nå går vi for hjemmesnekrede åpne hyller i stedet som gir mye mere rom over vasken og synligjør mer av veggen bak.






Et stemningsskapende element i dette rommet er fremdeles fraværende, men er jeg heldig gjør det sin entre til uken... og da blir det lys (og nei..det er ikke lamper*s*) ;-)

Ha en fortsatt fin uke,- her snør det nå!

17 kommentarer:

Harmonisk lykke/Christine sa...

Så fint det blir! Gleder meg til å se det helt ferdig :) Her snør det også litt, og jeg synes det er kjempe koselig. Ha en god torsdag!

MiaNostalgia sa...

Spennende å følge dere på veien, og ser jo at resultatet blir kjempefint. Er enig med dere om å droppe skapet over vasken, forresten. Lykke til videre! jeg følger med i spenning på fortsettelsen :-)

BROCANTE sa...

Spennende å følge med. Du får nok brukt skapet ett annet sted.... Hyller blir sikkert fint her.

Therese sa...

Liker flisene dere har valgt :)
Tror også det blir luftigere med åpne hyller i stedet for det flotte skapet (det finner du nok plass til et annet sted ;o). Det er så moro å følge med her, gleder meg allerede til det neste innlegget ditt !!

Ha en fortreffelig dag,
klem

Dagny @ Beautiful Living sa...

Spent! Hva er det som kommer? Et teppe? Speil? Bord? Kunst? Hm... Jeg venter på zebrateppet mitt og synes det bruker alt for lang tid på å komme frem! Det er 16 dager igjen til termin, og jeg er i full permisjon og kjeder meg litt... Har vært litt tom for energi de siste dagene, så har heller ikke fått gjennomført de prosjektene jeg har planlagt.. Grr... Men utrolig spennende å se fremgangen hos dere, blir kjempeinspirert! Har såå lyst til å pusse opp kjøkkenet!

Kalkstenssommar sa...

Såå fint ni gör. Ett varmt, ombonat och stilfullt hem. Följr med spänning och stort intresse din blogg!

Kram L

Susanne sa...

Heisann
Saa flott det blir!!
Naar du snakker om stemningselement og lys tenker jeg paa en gammel kakkelovn..?!
Cassandra mener hun saa postkortet nederst i bunken som de ikke har hatt tid til aa lese ennda!
Klem,Susanne

Anno1925 sa...

Veldig spennende å følge med på bloggen deres! Dere får det virkelig pent! Er også spent på å se hva som er det stemningsskapende elementet.

Er forresten enig i at skapet ikke ble heltreff over vasken. Åpne hyller er lekkert da - det tror jeg blir fint!

Kristin sa...

Nydelig kjøkken, det ser jeg allrede;-) Enig i det med skapet ja, det ble litt "tungt" !! Blir moro å se! Er det gulvene som skal males hvite...?
Kristin

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, det blir fantastisk flott!! Enig med deg i at åpne hyller over vasken vil bli finere:) Flisene er lekre!! Har makne selv *smiler* Det skal bli sååå spennende å se de neste bildene!

Klem Anette:)

Kristine sa...

Nå tar det litt form - blir fint!

Gleder meg til å se mere...
Ha en fin helg!

Klem Kristine

Shabby Charm sa...

Det blir bare så nyyyydelig!!!!
Stolen var skjønn :)

Klemmer fra Maia

Mitt Empire sa...

Dette blir knall. Elsker huset deres, og det blir jo bare vakrere og vakrere. Samtidig klarer dere å ta vare på sjelen, og det liker jeg!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Flisene ble fine, jeg har tenk på de samme på vaskerommet, der har jeg en brannmur som ikke er så pen. Kjøkkenet seg hyggelig ut...jeg gleder meg til å følge prosjektet.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Beate sa...

wow, dette her blir rå-lekkert! så utrolig gjennomført! gleder meg til å se det ferdig.

legger deg inn i bloggrollen min jeg. håper det går greit...

ønsker dere lykke til med kjøkkenet!

klem Beate

Dagny @ Beautiful Living sa...

Hepps! Har du bodd i USA du også? Gjorde det et år når jeg var 17/18 og det var helt supert! Great Expectations er jo en helt fantastisk film, Estella er også en fantastisk variant av navnet! (hadde vært kult med hver vår Stella!) Nå er det bare 8 dager til termin, håper det skjer noe i løpet av denne uken!! Spennende!!! :D :D
Lillebolla ble kjempefornøyd med rommet, hun koser seg virkelig. Det eneste hun irriterer seg over er at stolene står på teppet, så de er vanskeligere å flytte rundt på, hehe... :)

Er spent på hvordan det går med kjøkkenet, kommet noe videre??

Mona. sa...

Heisann ! Lenge siden jeg har vært innom her,gitt....! Dere kommer til å få et toppers kjøkken,og jeg er helt enig,ang skapet !! Liker åpne hyller,så jeg hadde nok gått for det,jeg også :) Og skapet ditt,kommer nok til sin rett,på et annet egnet sted,det er jeg sikker på :) Blir spennende med stemningsskaperen........kan det være en kakkelovn,tro.... ? Her må jeg følge med.....kos dere videre med jobben,og husk og nyt dagene underveis.... :) klem fra nord.