søndag 25. oktober 2009

So far so good...



Da er "skjelettet" på plass etter god hjelp av svigers i helgen, og rommet begynner å likne et kjøkken:-)


Driftige folk i aksjon...godt pakket inn i varme arbeidsklær..ikke lenge til vi får fast strøm nå!


Skapet som skimtes til venstre, skal opp over vasken. Det er fra en gård i Valdres og ca 150 år gammelt. Øverste hyllen har plass til å henge sølvtøyet...dog ikke fullt sett til 12;-)

Jeg har ellers fått prøveflisene jeg bestilte fra Marrakech design, og det er jammen ikke lett å plukke ut en favoritt...De har så mange fine mønstre med ulike uttrykk,- ja takk alle sammen! De er tiltenkt gangen som er utenfor kjøkkenet, og blir en fin kontrast til alle de hvite veggene.

Nå har imidlertid en liten fugl hvisket meg i øret at en ny og spennende kolleksjon i "samme gate" kanskje blir tilgjengelig for oss nordboere, så det er mulig jeg smører meg med litt tålmodighet, og venter på den! Den som venter på noe godt... osv;-)

Prøveflis nr 1 "Ninni"

Foto: Marrakech design

Prøveflis nr 2 "Voltaire"

Foto: Marrakech design

Ha en flott ukestart!

15 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Hej Cat,

dejlig att se hur det fortskrider hos er....ni är då för flitiga.
Spännande med det nya kaklet.

Skickar 2 länkar på fina butiker i Stockholm som jag syns är skickelige.

www. stiltje.se

www.franskakakelbutiken.com

Ha det gott,
Ingela

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå spennende!! Det ser flott ut! Flisene er kjempe-lekre!!

Klem Anette:)

Minka sa...

Se det ja, begynner å ta form.. Og for ett flott veggskap du har fått tak i....
Klem Kristin

Villa von Krogh sa...

Så utrolig fine fliser!
God uke til deg også. :)

MiaNostalgia sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.

Flisene dere har funnet er nydelige og passer perfekt til stilen på huset deres. Morsomt å følge fremdriften og gleder meg til å se det endelig resultatet. Ønsker deg en fin uke!

Lille w sa...

Det blir så fiiint Anki!

Gleder meg sånn til å se det ferdige resultatet! Dessuten er jeg veldig glad for at den lille bloggpausen din er over - dette er bedre enn tv:)

Stor klem
Anita

Dagny @ Beautiful Living sa...

Du vet jo at jeg digger disse flisene.. ;) Kan ikke gå feil med noen av de to synes jeg! Gleder meg veldig til å se kjøkkenet ferdig, det kommer til å bli smashing! Digger de små detaljene du graver frem hele tiden!
Alt går bra med småtrollene... Hun som fortsatt er i magen tror jeg begynner å bli klar til å komme ut, bare 3,5 uker igjen til termin!! (og jeg begynner å bli lei av å være gravid..) Ikke lenge igjen!! :D

Kristine sa...

Så gøy med nytt kjøkken, asså. Flisene likte jeg veldig godt - kjempefine!

Klem Kristine

Mors værelse sa...

Ser ut til å bli veldig bra dette...:)) Forstår at det er vanskelig å velge fliser,begge de du viser frem her er jo flotte..

Mariann

Tulipa sa...

Hej!
Vilket kök ni kommer att få!
Ser helt magiskt fint ut även "bara" med skelettet!!
Och så ser jag ju ditt förra kök i högermarginalen..gud vad fint..suck...

Vad spännande med kaklet också..mmm...

Fortsatt skön vecka!
Kram Mariette

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Dette blir spennende å følge kjøkkendrømmen deres......så fint å integrere gamle skap sammen med nye.
Med de flisene skjønner jeg at du lider valgets kvaler.
Takk for hyggelig kommentar om Zorro..."mormor" blir både rørt og glad nå det er flere som ser at han er en fin hund.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Nooria sa...

Jeg likte Ninni jeg!

Loppisliv sa...

Hej! Ohhh så fint det kommer att bli, det kan man ana alla redan. Och med lilla bilden från ditt förra kök är jag helt säker på att det kommer att bli superflott. Ska bli spännande att få följa detta här på din blogg. Jättefint hem ni har. Kram Paula

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Gleder meg til å se det gamle skapet på plass...

Jeg tror jeg hadde ventet med å bestille fliser til dere har bodd dere inn litt. ;)


Ha en god kveld!

Vibeke :)

ida sa...

dette gleder jeg meg til å se når det blir ferdig! ser flott flott ut!