søndag 20. september 2009

Prinsessen har landet...



...og er stålende fornøyd med å endelig ha fått sin koseplass permanent:-) Nå er det slutt på provisoriske løsninger i form av ledige stoler stappet med kosetepper, som flyttes fra rom til rom, alt ettersom hvor vi jobber. Nå kan nurket ligge som en maskott på et eget rent og pent rom,- uforstyrret av våre støvete og bråkete gjøremål.



Hele kontoret er nå nesten ferdig, og jeg tenkte jeg ville vise litt av det andre hjørnet.

Rommet gikk fra dette *grøss*...



...til dette:



Den gamle smijernssengen vi først hadde satt inn, ble kastet ut til fordel for denne løsningen. "Hjørnesofaen" er satt sammen av Selmas franske gamle barneseng, og en gammel feltseng? i jern på hjul. Delene kan dras fra hverandre hvis vi trenger flere overnattingsplasser,-her er det plass til en voksen og et barn. Barnesengen har plast under sengeteppet og lakenet, slik at den nye madrassen under er helt ren ved evt bruk (Selma er vel forøvrig også den eneste hunden i området som får vasket labbene sine grundig etter hver tur*s*).

Feltsengen var rusten og møkkete da jeg kjøpte den, men etter en real skrubb med salmaikk, og deretter en omgang med klarlakk ble den klar til bruk! Putene (som ikke er helt ferdige enda) er bla sydd av gammelt bolsterstoff fra Frankrike, og vintagesekker fra USA. Under sengen havnet den ene bakerikassen min fra "låven med det rare i",- super til å ha blader i!



Kaminspeilet på veggen er fra Butik Sophie i Danmark,-nydelig butikk med mange fristelser, og en supersøt innhaver! Verdt et besøk! Bordet på hjul (veldig praktisk!) kommer også fra samme skattejakt på låven, og ble kuttet i høyden for å passe bedre til sofaen.



Duggfriske epler fra egen hage ser ikke bare bra ut på toppen av bordet, men de smaker også himmelsk;-) Bare synd vi ikke har kjøkkenet klart enda,- jeg klør i fingrene etter å bake eplekaker! Med dette rommet i boks, har vi fått vår "tv-stue", ekstra gjesterom og jeg mitt kontor...

Nå setter vi kursen ned til 1 etg, og begynner på det jeg har gledet meg til mest til...nemlig kjøkkenet! Underskapene fra IKEA kommer på torsdag, så det er bare å begynne å forberede seg på å skru:-) Tror mixen med det gamle overskapet blir en fin kontrast!

Kos dere i høstværet,- det er en skjønn årstid vi nå går inn i!

29 kommentarer:

Susanne sa...

Så utrolig flott det blir!Skulle gjerne ha vært der å hjulpet til!

BROCANTE sa...

Låven? Hvor er den?
Dette ble jo superfint! Et og et rom - det henger snart i hop og blir et hjem!

Love Your Homes sa...

Hej Cat,

verkligen spännande att se förändringarna genom foton....mycket arbete.

Jag väntar en spegel från Lene nu på lördag, hoppas den är lika fin som din.

Allt gott,
Ingela

Christine Louise sa...

Oi, så flott det blir. Imponert. Og nydelig hund da. Der kommer prinsessen til å kose seg :)

Klem fra meg..

Dagny @ Beautiful Living sa...

Nydelig! Det blir virkelig bra altså :) Godt du er tilbake! Ikke vent like lenge til neste gang!! :D

Therese sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen:) For et nydelig rom det har blitt! Fatter ikke hvordan dere får det til engang!!! Er stum av beundring her jeg sitter og drømmer meg bort i hjemmet deres:) Og prinsessen var nydelig hun og:) Det er godt min hund ikke kan interiørblogge og se de flotte plassene til andre hunder rundt omkring:P

Christinas låvebutikk sa...

Dere er bare unike! For ett arbeid dere har hatt!
Selma koser seg også ser jeg!
Nydelig hund ( min mann ønsker seg en sånn ,men vi endte op med en tibetansk spaniell)
Ha ei strålende fin uke!

Therese sa...

Jeg "bøyer meg i støvet"! Det blir bare så knall fint hos dere :)
Ikke alle hunder som kan "skryte" av egen antikk seng - ser ut som Selma storkoser seg (og det skulle bare mangle hi hi).
Når hjemmet deres blir ferdig blir det vel å finne i et herlig, glanset interiør magasin?! ;o)

Ha en deilig høst dag, jeg gleder meg til forsettelsen her !
Klem

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Så flott det blir hos dere, og herremin for en jobb dere harhatt. Jeg skal (nesten) aldri klage mer... *ler*

Gleder meg til å se kjøkkenet deres!!!

MiaNostalgia sa...

Dere har klart det igjen! Så vakkert det blir, og så flinke dere er! Jeg er mektig imponert, både over alt arbeidet dere må ha lagt ned, og over den estetiske sansen du (dere?) har. Takk for tips om Butikk Sophie – der må jeg ta meg en tur neste gang jeg er i København.

Tusen takk også for den fine kommentaren du la igjen på bloggen min. Det var trist å høre om din pappa, men veldig godt å høre at det går bedre med ham også.

Lykke til videre med oppussingen. Jeg gleder meg til å følge med videre og se kjøkkenet etterhvert. Ha en fin mandag!

Tulipa sa...

Hej!
Vilken vacker inredning!!! Massa fina detaljer...

En sån sötnos jag ser också..*ler*
Kan tro att tassarna gärna torkas så man får ligga riktigt fint och gosigt!

Kram Mariette

Lindas hus sa...

Wow for en forskjell! Her skjønner jeg at dere har jobbet for harde livet! Kjempe fin blogg du har! Frida er en dvergpincher! Men hun er nok litt go og rund;) Jeg pleier å si at hun er en spesial utgave....kortere ben og lite hode! Nydelig hund har dere selv. Mye glede i de 4 bente og jeg skjønner hun er fornøyd med å få et permanent oppholds sted! Ha en herlig høst uke! Klem fra Linda

charm design sa...

Så utrolig flott det blir,du har virkelg din egen fantastiske stil.Og det blir bare så utrolig gjennomført.nydelig.
Er helt sikker på at du får til sofaen din,det er iallfall verdt all slitet når møbelet står der i ny drakt.

Ramme alvor sa...

Som vanlig, utruleg delikat. Biscottiane bakar eg med fryd, oppskrifta låg på lenkja i innlegget. Anbefalar å prøve :)

Britt

Maliva`s verden sa...

Hei,takk for tilbakemelding ang.hva kassen har blitt brukt til.
Må si jeg er imponert over den jobben dere har lagt ned i drømmehuset deres så langt....Gjennomført ned til minste detalj.Lykke til med kjøkkenet,gleder meg til å se det ferdige resultat.Klem fra Maliva

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flott det har blitt!!! Kjempe-fint!

Ha en fin dag!

Klem Anette:)

Nina i Paradiset sa...

Kjempekoselig!
Har dere flyttet inn nå, eller? (vet dere ikke har kjøkken, ja men vi bodde her i flere måneder uten, -med 3 barn! ;) Må man så må man!
Lykke til med kjøkkenmontering!

My Wonderworld sa...

Lekkert! Snakk om å ha sans for detaljer!

Lycheli sa...

UTROLIG lekkert Cathrin!! Du imponerer som vanlig:) Gjetter at Selma er storfornøyd med å få en helt egen koseplass - nydelig hund altså!!

Klem Tone

Anns draum sa...

Fantastisk fint!! Så flott at de tar vare på sjarmen i det som var.Det blir veldig spennande å følge med på neste prosjekt. Kjempe fin blogg:)

Klem Ann

Minka sa...

For et flott hjem du har, og for ett arbeid dere har lagt ned i det. Denne bloggen vil jeg følge med på.
Klem Kristin

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Konstanse
Takk for tipset jeg hadde helt glemt Molo på Bærumsverk, det er så lenge siden jeg har vært der.
Oppussingen er nydelig...du må være veldig fornøyd med resultatet.
Når du åpner butikk i 2010 skal jeg komme en tur..imens skal jeg besøke nettbutikken din.
Selma kler lammeskinnet så godt...nå har bilde av min datters hund Zorro på bloggen.
Fortsatt god uke til deg!!
Klem...Ellen

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Det var länge sen jag var in här på besök, men nu när jag hittade hit igen så länkar jag direkt så jag inte tappar bort dig igen =)

Vilket rum, så underbart...och dem fyrfotade vännerna kan man bara inte vara utan...

ha det gott. Kram Pirre

The Créme House sa...

Dette ble så absolutt mye finere, ja! Du kan og skal være stolt av resultatet - vakkert! Klem fra Gro

Lille w sa...

Hei vakre!

Det blir så utrolig flott hos dere og jeg gleder meg veldig veldig til å drikke vin og se det ferdige resultatet:)

Jeg har så smått åpnet min egen lille blogg også. Blir vel mer en livsstilsblogg enn en ren interiørblogg (har jo ikke store leiligheten å vise frem:) men litt gøy er det allikevel å ta sine første ustøe skritt inn i bloggverdenen:)

Håper alt er bra med dere!

Stor klem fra Anita

Myownhome sa...

Vilken supergullig vovve du har! :)

kram /Johanna

Anette Willemine sa...

Hei!
Så flott det ble! Mye inspirasjon å følge videre.
Ha en deilig høstdag!
Varm hilsen fra Anette Willemine

Miss Mette sa...

Hei
Så koselig blogg du har, og et nydelig hjem...
Klem fra Mette

Anonym sa...

Fantastisk Søte! Nå bor jo ikke Rasta i deres nabolag, så han er nok den eneste i dette nabolaget som vasker potene etter hver tur!;)