tirsdag 25. august 2009

Gjesterommet...



... er et av stedene vi har jobbet den siste måneden. Vi trodde dette rommet skulle være rimelig kjapt å få ferdig, da det er så lite, men den gang ei...Pirk tar tid, uansett str;-)


Before

Også dette ble ribbet til det innerste ,- belegget på gulvet ble revet av med rå makt og et par stive gloser, og deretter ble gulv og vegger pusset, fuget og sparklet. I det ene hjørnet ble nok en råteskade reparert. Taket som var beskrevet som tett og i ok stand, i følge taksten, har vist seg å være roten til mye vondt,- både økonomisk, helse- og tidsmessig... Det har store skader som har forplantet seg til andre steder i huset, og må byttes umiddelbart.


Jeg maler taket...

En kan spørre seg om i hvilke situasjoner en eierskifteforsikring virkelig gjelder,- vi gir oss i alle fall ikke med å "krangle" med Protector. Rett skal være rett,- har en fått opplyst fra megler og takstmann før salg, om at taket er tett, og at et synelig vannmerke i 2 etg er gammelt og tørt (fra før 1979 da taket ble tekket om på nytt), så kan en ikke forvente et utett tak med store skader, og en bærekonstruksjon spist opp av sopp og råte, selv om huset er gammelt. Punktum!

Phu..der kom den;-)

Men de sier at det som ikke dreper en, gjør en bare sterkere, og i denne prosessen har jeg lært masse, og jeg lever stadig i troen på at det ordner seg for snille piker (og det hjelper å være litt seig og sta i tillegg*s*)


...mens Hanne tar 1. strøk på veggene...

Jepp..tilbake til gjesterommet, som min mor alt har booket første natten på,- det ble til slutt ferdig det også. Mange spann med hvitmaling gjorde susen, og det eneste som mangler her, er de små tynne listene, som skal settes utenpå gulvlistene (hmm...har de noe navn?). Vi har tatt vare på de gamle som var der, men de ligger i skrivende stund godt gjemt i et skap bak alle flyttekassene. Akkurat det kan jeg leve med nå;-)


After

Igjen dro jeg ivrig fram kameraet så fort sengen var på plass, uten å tenke på at resten av interiøret ligger nedpakket både "her og der". Så bildene viser et langt i fra ferdig rom, men et blankt ark klar for (lyse) gamle fargestifter:-)

23 kommentarer:

BROCANTE sa...

Så lekkert det ble! Kjenner igjen den fine sengen din fra forrige hus. Den er virkelig fin! Så kjipt med taket da. Det er absolutt ikke slikt en har lyst til å bruke tid og energi på når man skal pusse opp hus - i alle fall ikke hvis man regnet med at det var i orden.

Christinas låvebutikk sa...

Det ble kjempefint! Dette kan dere! Men er dere ikke utslitt??
Vakkert hjem!
Ha en fin dag!

Dagny @ Beautiful Living sa...

Å, det blir nydelig! Ikke gi opp mot Protector, det er det de prøver på! Har hørt at de fleste sakene deres ender DAGEN før rettssaken med forlik. De trekker dere så langt de kan. Gleder meg til å se videre fremgang hos dere, synes du er utrolig flink til å gjøre ting HELT ferdig (dårlig på det her, det er mye som henger)

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhh så nydelig det ble :)
Ser jo nesten ut som et rom i jeanne de`arcs magasin jo :))
Nyyydelig..

Klem,Kari

Therese sa...

Hei, og takk for koselig hilsen hos meg. Alltid så koselig å "høre" fra deg :o)

Rommet blir helt herlig, skjønner godt at din mamma vil være første gjesten der!
Dere vet virkelig hva dere gjør altså.

Lykke til med saken mot Protector, slik kan ta motet fra en. Stå på!!

Ha en god dag,
klem

Lindas hus sa...

Dette var virkelig vakkert og flott! For en jobb dere har hatt! Har et lignende rom i 2 etasje som trenger sårt maling og dette gav virklig inspirasjon. Ha en fin dag. Linda

Nooria sa...

Jeg lar meg stadig imponere over hvordan dere står på og for et flott resultat dere får! Har dere flyttet inn?

Landliv sa...

Puh! Litt av en jobb dere har hatt. Og standhaftige piker får det iallefall slik de vil! :-D

My Wonderworld sa...

Rommet ble virkelig sjarmerende! Det må være litt deilig å se at det blir så fint, når dere har stått på som dere har gjort.

Unner dere all medgang nå. Holder dere ut vinner dere denne saken. Den bør være opplagt.

Ha en fin dag! Godt å høre fra deg igjen!

Tone - Love Eat Pray sa...

Åh, så nydelig gjesterom... der skulle jeg gjerne vært gjest! ;)

Maliva`s verden sa...

Hei...det har vært så gøy å følge dere.Flinke har dere vært,og virkelig sansen.Morsomt å se den gamle kassen dere har under bordet der også..Har en helt lik..Er litt nysj.på hva den egentlig har blitt brukt til?En fin kveld til dere fra Maliva

Landlig eleganse sa...

Hei! Trist å høre om alle de uventede problemene dere har støtt på underveis - men som du sier motgang gjør en sterk - håper dere ikke gir opp! Og at alt ordner seg for snille piker;o)...

Uansett så er resultatet av arbeidet dere gjør nydelig, forstår mor som vil overnatte der!

Klem fra Mette

Nina i Paradiset sa...

Så morsomt sammentreff, for jeg blogget akkurat om gjesterommet vårt ;)
Dere har utrolig mye flott stæsj å pynte med da, litt kjedeligere her hos meg....
Tror de listene heter vaskelister!

Jeg reknet med at det ikke ville være enkelt det der med reklamasjonen, men nå håper jeg virkelig at dere vinner i gjennom!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Dere må være de mest iherdige oppusserene som finnes...og rommet ble bare nydelig. Takk for oppklaringen med tapeten..jeg har hørt om det firmaet.
Jeg lurer på om du har en butikk, og i så fall hvor er ? Jeg er på jakt etter ny tapet i stuen...den som er her har vi hat i 20 år uten å hat behov for å bytte, men nå er tiden inne for forandringer.
Kansje du har noe i din butikk som passer for meg.
Klem...Ellen

salige lavendel sa...

Synd med fuktskader, håper det ordner seg for dere. Nyselig arbeid og styling!

MiaNostalgia sa...

For en nydelig blogg, og fantastisk hjem dere har/får! Du/dere er virkelig dyktige med alle små detaljer og styling. Hva er dine interiørfavoritt-butikker og har du noen tips til hvor du finner skatter til hjemmet, forresten?

Jeg har fulgt bloggen din siden jeg oppdaget NiB og (interiør) blogging i sommer og gleder meg til å følge bloggen og oppussingen videre.
Titt gjerne innom bloggen min som er under utarbeidelse (kommer til å legge inn mer interiør-stoff etterhvert).
Mvh MiaNostalgia (villalykke.blogspot.com)

Livs Lyst sa...

Det er rett og slett en sann fryd å komme inn i denne bloggen og se bildene av huset deres. Kanskje jeg har sagt det før? Men en god ting kan vel ikke sies for mange ganger?!!

Nydelig i alle fall!
Hilsen Liv som ønsker deg en god uke.

Tulipa sa...

Vad vackert..jag bara njuter!

Kul med före bilderna också!

Kram mariette

charm design sa...

Nydelig gjesterom.Så gjennomført.
Dere er vel snart innflytnings klare.....god helg

Therese sa...

Nydelig!!! Og for en fantstisk blogg;) Håper det er greit jeg følger deg og legger deg til i blogglisten min? Huset ditt ser jo ut som tatt ut fra et inspirasjonsblad!!

Shabby Charm sa...

Hallo!

Lenge siden jeg har tittet innom, og så fant jeg så mange vakre bilder!! Hjemmet deres blir bare helt, helt nydelig. Tusen takk for at du deler de fine bildene etterhvert som dere blir ferdige.

Så kjedelig med taket. Godt dere har masse pågangsmot!

Klemmer fra Maia

Anine sa...

Hei.
Første gang jeg er innom deg. Så ser jeg jo at du holder til i Asker. :) Samme som meg.
Huset deres ser ut til å bli ultrakoselig! Skulle gjerne hatt en slik stil i hele hjemmet, men det er ikke så lett når mannen er sta... :)
Gleder meg til å følge deg videre i husprosjektet!
Ha en flott dag i solen!
Anine

Ramme alvor sa...

Håpar de går seirande ut av tvisten :) Ellers er alt vakkert og delikat som vanleg...