søndag 26. juli 2009

Når jeg først er i gang...



...så kan jeg slenge med noen bilder av et hjørne på "kontoret" tatt i ettermiddag:-) Skrivepulten ble ferdig i dag (har pusset den opp..mangler fremdeles et beslag på midten), og jeg var ikke sen med å henge opp bilder over den (svett kaos i uthuset en kort tid for å finne akkurat DE eskene alle bildene lå i...umerket selvsagt..thihi). Snakk å begynne i feil ende, men noen lyspunkter må en ha som en booster.

Alt av det elektriske mangler, men heldigvis er faren til Hanne elektriker, og han skal legge opp helt nytt anlegg for oss etter ferien. Så vi har en fungerende stikkkontakt til arbeidslamper og maskiner, men det hindret ikke meg i å prøve ut den nye (gamle) franske skrivebordslampen...stearinlys kan stå for lyset når det evt trengs;-)



Viften er også fransk (og gammel), og den virker faktisk, selv om jeg ikke kan garantere for sikkerheten...Den blir nok mest til pynt*s* Trekrakken min er byttet ut med en klassisk vintage Tolix krakk jeg var så heldig å komme over. Gulvet beholdt vi som det framstod etter timer med skraping for å få av gammelt lim,-rått og originalt. Tre strøk med VANN basert lakk forseglet det hele, og selv om det ser røft ut, er det mykt og glatt å gå på. Mellom kontor og soverom skal det inn en liten dørstokk for å markere skillet på gulvene,- evt bare beise en stripe i samme farge som de andre dørstokken. Det er kun en skyvedør mellom disse rommene, som for øvrig dukket opp til vår glede da vi rev av alle veggplatene. Før var rommene helt separert, og virket små og mørke.

Jeg burde sikkert vente med å legge ut bilder til alt er kommet på plass, men jeg er så utålmodig etter å vise litt interiør, så dere får heller ta det som det er *s*



Soverommet innenfor har bare fått sengen på rett sted,- alt annet mangler (av innredning,- rommet er ferdig). Jeg prøver ut div gardiner, lamper, stoler og bilder *phui*, selv om jeg får streng beskjed om at det nå er badet som må pusses ferdig *grrr*,- let the fun begin!

I løpet av sommeren SKAL 2 etg være helt ferdig, og jeg har stor tro på at vi når dette målet! Da kan vi faktisk flytte inn, og heller leve godt på Dolly og Peppes en stund framover*s* Bare jeg har seng og bad på plass, går alt:-)

Ta ta!

23 kommentarer:

molly sa...

Dere er superflinke! Knallfint:)

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Det har blitt så utrolig flott hos dere, som Molly sier: Dere er superflinke! :)

Gleder meg til flere bilder. ;)

God bedring til pappa'n din, og fortsatt god sommer til dere.


Vibeke...

Kristin sa...

Åhhh!!! Dette var bare nydelig!! Dere er SÅ flinke til å få det fint og trivelig runt dere!! Den skrivepulten var også veldig fin:-)
Gleder meg til neste innlegg;-)
Kristin

Lyst på livet sa...

Lekre bilder fra et nydelig hjem. hyGGELIG MED LITT LIV HERFRA IGJEN JA :-). Håper det fortsatt går fremover med pappan din.

Klem

Kjersti sa...

Forstår virkelig ønsket om å få innredet litt... Når man står med pussestøv og "skit" opptil halsen vil man jo bare se at noe vokser frem...
Lekkert blir det i alle fall!

Margrethes hus og hage sa...

Så utrolig stemningsfullt og flott det er hos deg :) Vakkert!

Hilsen Margrethe

BROCANTE sa...

Så glad jeg ble for at pausen din ser ut til å være slutt :-)
Dette blir jo virkelig flott og nå er det snart bare det morsomme igjen. Fint med pappa'n din - det ser ut som det går bra med han nå.

Dagny @ Beautiful Living sa...

Det ser virkelig smashing ut! :) Du er som sagt en råtass på styling, alt er jo magasinklart! Hehe :) Speilet mitt reiste gjennom Tyskland på lørdag, og vil nok være her i løpet av uken.... WOHOO!!! Jeg er så spent, håper virkelig at det kommer frem helt!

Landliv sa...

Unik stil og stemning hos deg!

Landlig eleganse sa...

Så lekkert det er! Elsker tapetet på glassverandaen...nydelig.

Så fint at det går bra med din far!

Kos dere i filleværet. Faren min sier det har regnet hele uken. Skal en tur nedover etter helgen, håper været blir litt bedre! For eldstemanns skyld, så det kan bli litt bading på ham! Jeg og vesla går heller til Asker på kafé ;oD Særlig hvis alle andre er på stranden...

Ønsker deg en fortsatt god sommer!

My home is my Castle - by Kari sa...

utrolig lekkert :)

Klem,Kari

Nooria sa...

Dåån så vakkert det blir hos dere! Jeg liker tapeten i glassverandaen, den nye (gamle) franske lampa og alt det andre dere bekler huset med :-).

charm design sa...

Blir jo bare så lekkert hos dere.Den ene rommet vakrere enn det andre.Skjønner godt at du er utrolig utålmodig etter å få flyttet inn.
Så hyggelig å lese at det går fint med pappa.

Therese sa...

Åh! Wao Wao Wao - det blir så herlig og jeg bare DIGGER tapeten i glassverandaen deres!!! Gleder meg til å få se mer mer ;o)

Har hatt en sommerpause på bloggen jeg også ... jeg datt liksom bare ut litt :D For se om jeg ikke får lagt inn et innlegg i kveld (nå sniker jeg meg innom en tur i blogglandia fra jobben - første dag på jobb etter sommerferien i dag....)

Fortsatt god bedring til pappa`n din - flott at han gjør gode fremskritt :)
Klem

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Koselige bilder fra arbeisrommet...jeg har makent skrivebord, men mitt er trehvitt. Jeg vurderer å male det når jeg så hvor fint ditt ble.
Tapeten er også så fin, jeg skal tapesere stuen i sommerhuset, hvor kommer denne tapet fra?
Klem...Ellen

Nina i Paradiset sa...

Å, så langt dere har kommet!
Innmari fint blir det også, og stilen er virkelig smakfull!

Vi bodde her i flere måneder uten kjøkken, men det var bedre enn å bruke for mye tid på pendling, uansett...
;)

Millas hem sa...

Hej!
Nu har även jag hittat hit!
Så himla fina bilder här!

Camilla

Huset i skogen sa...

Det blir så fint! Dere er virkelig flinke. Tapeten i glassverandaen er bare lekker. Så sommerlig og fin.
Gleder meg til å se følge med videre! Og god bedring til pappaen din:)

Lycheli sa...

Nydelig kontorhjørne Cathrin! Hvordan går det med dere? Fortsatt ivrig oppussing?

Jeg har kåret bloggen din til en av mine favoritter inne hos meg og sendt utfordringen videre til deg :)

Gleder meg til neste innlegg!

Klem Tone

Livs Lyst sa...

Hei!

Så utrolig smakfullt og nydelig de skjønne rommene deres ble møblert! Så mange nydelige gamle ting og så herlig plassert!

Det må jo bare være så gøy å få ting på plass når dere har jobbet så med å bli ferdig med huset!

Nydelig!

Hilsen Liv ;O)

Dagny @ Beautiful Living sa...

Heisann! Hvordan går det med oppussingen? Snirkler seg fremover?

siren sa...

Å så fint dere begynner å få det, kjempelekkert! Det ble flott med tapeten, bra valg! :)

Anniken sa...

Hei
Jeg har fulgt bloggen din en stund. falt pladask for det vakre hjemmet deres i vakre hjem og interiør for et par år siden. Huset deres blir jo helt fantastisk!! Stå på!!

Hilsen Anniken