lørdag 20. juni 2009

Helgekos i hagen...



Da er gulvet på soverommet endelig ferdig! Den vannbaserte lakken funket som bare det over to strøk med ny maling,-fargen forandret seg heldigvis ikke denne gangen:-) På begge rundene brukte vi selvsagt gulvmaling, som i seg selv skal være slitesterkt,- men av erfaring ville vi altså lakke det to strøk på toppen for maximal styrke.

Mamma tok ellers på seg jobben som klagesjef til Smart Club (jeg er sååå dårlig på slikt), men igjen kan en lure på hva en møter bak skranken der (må sies at jeg til vanlig har vært positiv til Smart Club og deres tilbud). Mannen i reklamasjonsavdelingen tok imot både kvitteringen, spannet og rullen, men ville sende dette videre til leverandøren...Hvorfor? Fordi han mente det kanskje var rullen som hadde smittet av farge og missfarget hele gulvet (rullen som IKKE var beregnet til lakk var for ordens skyld mintgrønn...) !!????? *jeeeez* Så nå venter vi på ny tilbakemelding fra dem,- vi fikk hverken tilgodelapp eller pengene tilbake. Håpløst....



Men, men...gulvet er i alle fall friskmeldt nå, og vi kan bruke tiden vår til noe mer fornuftig og lystbetont! Som f.esk hagearbeid;-) Med godt team-arbeid mellom Hanne og meg, kom den nye paviljongen vår opp i øsende regnvær, og jeg er i full gang med å "innrede" den. Jeg fikk dreisen på stein-legging etter arbeidet med sitteplassen, og har bestemt meg for å kjøre på med tilsvarende her også.



Plenen under paviljongen ble derfor "skalpert", og det merkes meget godt i bloggerinnens armer og ben i skrivende stund*s*. I morgen skal jorden stampes, og sand og stein kjøpes inn på mandag. Gleder meg til det første vinglasset her en sen sommerkveld, omgitt av masse lykter med lys i!



Mens vi holdt på ute i dag, fikk svigers opp de siste rullene med tapet i glassverandaen. De ankom (tapeten og ikke svigers*s*) fra USA kraftig forsinket, da det nye stedet jeg hadde bestilt de fra, også plutselig var utsolgt. Vi var forberedt på at denne ikke var å få tak i noe mer, og skulle til å rive ned det vi hadde påbegynt. Men så dukket det opp av intet, tre ruller i siste liten, fra den samme butikken som jeg hadde kjøpt de første rullene i...De hadde tydeligvis ryddet på lageret! I morgen skal gulvlistene på, så er dette rommet også klart. Det ble så sommerlig og fint!

Regn ingen hindring,- sommer-feelingen er på plass!

10 kommentarer:

Landlig eleganse sa...

Det må jeg si - utrolig flaks med tapeten! De har kanskje ryddet for deres skyld...Ingenting å si på servicen der ihvertfall;o)

Godt dere fikk orden på gulvet deres også! Har aldri hatt hund, så vet ingenting om slitasjen det medbringer. Kanskje på tide å tenke på det - vi har snakket om å skaffe oss en etterhvert, men en litt mindre à la Dachs/Beagle-str...

Håper dere får en herlig søndag med litt mer varme enn det har vært hittil! Ser faktisk blå himmel her idag - lovende!

klem fra Mette

Nooria sa...

Såå bra at dere fikk tak i den tapeten... og for et deilig sted dere får ute! Kan jeg spørre hvor dere har kjøpt det smijernslysthuset? Jeg har ikke sett et sånt med "tak" før.

Kristin sa...

Hei
Gleder meg til å se stue, og ikke minst den ferdig danderte paviliongen:-)
Den var såå fin, hvor har dere kjøpt den??
Søndagshilsen fra Kristin

My Wonderworld sa...

Så flott at det ordnet seg med tapet og maling.

Pavilliongen var bare så sjarmernde.

Ha en fin og solrik dag!

BROCANTE sa...

Det går seg til etterhvert forstår jeg. Det er alltid mange små hinder en må forsere i en slik prosess. Fint blir det i allefall - det er det ingen tvil om.

Love Your Homes sa...

Men så glad jag blir att dere fick klart med tapeten, superfint!

Ha en fin sommar.

Anonym sa...

Så fin den paviljongen var.

Jane

charm design sa...

Så godt å høre at gulvet ble bra til slutt.....Den paviljongen var bare helt nydelig.

Therese sa...

Så flaks og så utrolig flott at de sendte dere tapeten de hadde funnet - at de husket på dere da de fant rullene - knallbra! Den tapeten er jo bare så nydelig - kunne hatt en bit av den som bilde på veggen jeg!! :O)

Tror den paviljongen er den finneste jeg noen gang har sett! Syntes det mye "rart" å få tak i, men den deres er jo nydelig. Skjønner at du gleder deg til å sitte under der med et glass vin og mange tente lykter en sommerkveld .......

Lykke til med steinleggingen og kos deg litt innimellom også :O)
klem

Nina i Paradiset sa...

Så flott at dere fikk ordnet tapeten da!
Her i huset er det alltid meg som må ordne opp i reklamasjoner! (jeg er frekkere enn mamma også! ;) )
At rullen skulle farge av, er det dummeste jeg har hørt! Lakk er jo gul! (oljebasert, ja)
Det er derfor høyglansmaling er gulere enn matt 15 glans!

Paviljongen dere har kjøpt er kjempeskjønn. Har en venninne som har kjøpt den samme. Min er litt kjedeligere, men ok nok. Skal fri til kjæresten om at han skal ha på taket i dag, for det er ikke meldt mer regn fremover. (Den står oppå nystøpt platt som må vannes innimellom enda....! Og en lang periode her har vi hatt "selvvanning"!)
;)