onsdag 6. mai 2009

Espressokoppene er kommet!



Da er min første bestilling av håndlaget keramikk ankommet Norge:-) Som dere kanskje husker fra dette innlegget, hadde jeg funnet flere fristelser på fantastiske Etsy. Det resulterte i bla 4 stk spesiallaget espresso kopper, helt etter eget ønske hva angår str, farge og finish. Og jeg er mer enn fornøyd med resultatet! Jeg synes det er ekstra stas å drikke av kopper jeg vet er laget med kjærlighet, og som det ligger mange timers arbeid bak. Jeg tror jammen kaffen smaker bedre også*s* Disse er laget av en pensjonert art-lærer fra New York, som har sin egen brenneovn i hagen!


Foto: splitfirepottery

Jeg kan se han for meg sittende i stolen til høyre på bildet, mens han tålmodig venter på at ovnen skal bake cupsene klare:-) Han har helt sikkert også en kopp svart kaffe i ene hånden, mens han kikker på en og annen katt (eller elg?) som langsomt tusler forbi. Moro at kan sendte meg disse bildene,- jeg så for meg en litt småstresset kunstnersjel jobbende fra en studioleilighet i NY, men staten er stor (og grønn)*s*


Foto: splitfirepottery

Her står ferdig brente produkter side om side, på avkjøling. Toppen av koppene mine kan skimtes helt bakerst på øverste hylle...



Kunstnerens signatur...


...og bare natur...



Alt kom heldigvis helt og fint fram, og etter en (foto) runde i hagen, havnet de i oppvaskemaskinen (jepp..de tåler både det og micro*s*)
Så nå står de klare til å flytte inn på nytt kjøkken, som ikke blir om så alt for lenge håper jeg...

7 kommentarer:

Love Your Homes sa...

SÅ fina de är, det är så härligt med hantverk, försöker till att köpa o sponsra lokala o små tillverkare.....

Ha det gott, hoppas att armen är läkt snart

Klem från
Ia

Villa Kos og Kaos sa...

Så hærlig!
Og ja: Kaffen smaker bedre!!!
..alle rundt meg synes jeg er smårar..
men er totalt krus/kopp/glass freak...
Den "rette" forvandler innholdet til ren nytelse....
ikke vet jeg om det er estetikk, følelser eller rett og slett forfengelighet, og det er jo ikke så viktig heller, men jeg tenker at det ikke er foruten grunn av F.eks vinglass har form tilpasset innhold.....
Nyt krusene dine, og den "ekstra" smaken kan du dedikere til den flinke kunstneren
(så kult at han sende "dokumentasjon" på fødselsforløpet..)
G-C

charm design sa...

Så utrolig flotte de var,så gøy å ha sånne spesielle kopper.Kan godt forstå at kaffen smaker godt i disse.

Lyst på livet sa...

nICE :-)

Ryddet forøvrig i mine gamle interiørblader i går og kom over reportasjen fra deres forrige bolig i Vakre hjem .-). Hyggelig!

Therese sa...

Koppene er skjønne! Klart at kaffen smaker bedre av å bli drukket av slike kopper (som ikke er masseprodusert osv) - Det er jeg overbevist om :O)

BROCANTE sa...

Nydelige! Sikkert gode å holde i!

Shabby Charm sa...

Kjempe vakre var de! Forstår godt at du er fornøyd.

Må også kommentere kjolen i forrige innlegg. -For en sommerdrøm!!!!!

KLEM FRA MAIA