tirsdag 12. mai 2009

Da er vi kommet til stuen...



...som i skrivende stund ser ut som hesten til Pippi...Det er ingen tvil om at de som festet platene på veggene i sin tid, gjorde en solid jobb. De hadde nok ikke i tankene, at noen om ca 60 år fram i tid skulle rive de ned igjen. Om ikke "prikkene" med sparkel sier sitt om antall spiker som er brukt, kan det nevnes at vi brukte 14 dager bare på å fjerne stiftene, som nærmest måtte skjæres ut av veggen da hodene satt bom fast i treverket. Det hjelper ellers lite på framdriften nå at arbeidslysten daler parallelt med stigende tempraturer ute, og jeg må si at hagearbeid frister såååå mye mere enn innendørs pirk...Meeen...I morgen skal veggene pusses, og deretter vaskes ned igjen (hvis jeg ikke må sparkle de enda en runde *krysser fingrene*) Deretter kan vi ta fram malebuksene, og de trives jeg godt i:-)



Jeg rekker dessverre ikke besøke andre blogger akkurat nå,- men jeg setter veldig stor pris på alle de hyggelige kommentarene fra dere! Jeg skal ta et skikkelig skippertak over helgen, og ta "hyggerunden".

Kos dere!

6 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Hej Cat,
jag ler gott åt ert kämpa arbete, vet precis vad ni håller på med. Men så är då underarbetet lika viktigt, eller hur?

Ha det gott,
Ingela

janne - kathrine sa...

Heisann.

Dette kommer til å bli så fint til slutt. Er kontoret ferdig innredet nå da?
Ellers så er jeg enig med deg at det er mye lettere å prioritere ute-sysler enn inne-sysler når solen skinner :-)
Lykke til videre!

Shabby Charm sa...

Fy søren, så flinke dere er. Gleder meg sånn til å se det endelige resultatet. Snakk om tålmodighetsarbeide.

KLEM TIL DEG

Nooria sa...

14 bare dager for å fjerne stifter!! :sjokk: Dere må virkelig være utrustet med tålmodighetens nådegave.

Lykke til videre! Gleder meg til å se stua ferdig :-).

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Disse veggene kommer til å bli så fine, særlig når grunnarbeidet er så bra. Jeg liker godt å male, men jeg kan ikke fordra å pusse og sparkle, heldigvis har jeg en mann som er veldig opptatt av det.
Det blir spennende å følge den videre oppussingen.
Lykke til..
Klem...Ellen

Anettes hus sa...

Wow! Så flinke dere er!! Litt av en jobb!? Men det blir sikkert kjempe-flott til slutt!!

Masse lykke til videre! Ha en strålende dag!

Klem Anette:)