torsdag 9. april 2009

Prosjekt glassveranda



I dag har vi fått god hjelp av svigers i huset. Pappi har satt opp gipsplater i glassverandaen, mens mams har dratt av glassfiberstrie bak vedovnen. Etter endt økt, kom jeg inn og fortsatte der de slapp ( de hadde formiddagsvakten, mens b-mennesket jeg tok over kl 1700..thihi). Så nå er gipsplatene sparklet ferdig, og de står klare til å bli pusset i morgen. Går alt som det skal, begynner vi med maling av tak og tapetsering på lørdag:-) Gleder meg så til å se det ferdig!

Det er faktisk første gangen jeg bruker tapet i mitt interiør, og føler jeg har overgått meg selv mye med å dekke til panelveggene (som vi slet med å få fram*s*) Det føles litt kriminelt, men skulle jeg få et rom som var litt annerledes, så måtte det bli dette! Det hjalp også litt på at panelet var forskjellig på alle veggene, da dette før har vært en åpen veranda, og deler fremdeles framstod som yttervegg. Jeg kunne glatt ha latt det være, og klasket på noen liter lysmaling her (jeg elsker jo gammelt malt panel!), men den som intet våger, intet vinner...


Før



Gulvet er også ferdig slepet, og teppet rakk å snike seg inn på en prøve, før gipsplatene kom på plass;-) Dette rommet skal være Selmas (og senere også "lillesøster" Klara eller Lykkes) dagrom,-om natten sover hun inne hos oss... Etter at de nye vinduene ble satt inn, får voffsene orkesterplass til å titte på fuglene eller nabokatten som tusler i hagen;-) Fronten på den gamle franske barnesengen skal av, og den skal fylles med en madrass, et par saueskinn og noen bolsterputer. I den andre enden av rommet, skal det stå en gammel skuvseng etter bestemor (Elsa K),-denne forbeholdt de voksne*S* Tror dette kommer til å bli et skikkelig kose-rom for både to og firbente venner!


Etter





Fortsettelsen følger...

9 kommentarer:

Cathrine sa...

ah dette blir skikkelig fint da. heldig dere er som har et hus med mye sjel. gleder meg til å se hvordan det blir:) ha en koselig påske

Therese sa...

Ah - sier jeg også!! Jeg vil også ha glassveranda :) Huset vårt har nok opprinnelig hatt glassveranda både i 1. og 2. etg, men disse ble "bygd inn" før vi kjøpte huset.

Gleder meg til å få se fortsettelsen hos dere - lover godt alt sammen !!
Ha en fortsatt god påske (med el uten malerkost) :)

Ninas Drops sa...

Så spennende...
Gøy at du skal prøve deg på tapet nå da...
SYnes det er fint at du viser oss prosessen på arbeidet...fint å følge med slik vettu...

Ha det fint da, og håper dere får malt på lørdag som planlagt...
Her er det og gipsing som foregår...men det er nede i kjelleren og der er det ikke så godt lys slik at det blir liksom ikke noe å vise frem...får se når vi kommer litt lengre frem om det da er noe å syne på bloggen....

lykke til.
drops

Love Your Homes sa...

Hej Cat,
jag syns det ser veldans koseligt ut på verandan er, Selma kommer till till att älska det..egen säng och allt.
Skall bli så spännande att se tapeten på plats.

Hvis du tycker om att baka så äter jag det mer än gärna, bakverk är min stora svaghet.

Det blir nog lite trickigt med en bild av mina barn, det är 2 vuxna män på 24 o 26 år, men man vet aldrig. Den ena utflugen till sin flickvän...

Ha en fortsatt fin påskferie till er alla. Gott att ha familj!

Klem
Ia

irina /Alex sa...

Her går det unna !!
Er så inponert over dere !!
Flinke er dere !!
Du vet kanskje til at jeg ikke er panelperson men rene flater og tapet. Så derfor er det alltid artig å se hva andre gjør.

jeg ønsker deg og din lille familie en riktig god påske !!
Klemz fra irina

Balke gård sa...

Så flott det blir, gleder meg til å se videre! Du, jeg har et favorittblad her som heter Vakre hjem... :-) Det har fulgt meg i flere år, og er det vakreste huset jeg vet om i den reprotasjen, tror det var MAridalen..Nå syns jeg at jeg gjenkjenner bildet under La familie, kan se stemme? God påske fra tidligere Askerjente:-)

kleiva sa...

Hei
Her går det fremover, ser jeg!! Tapet blir bra;-)
Ha en riktig fin påske du også!
Kristin

Villa Kos og Kaos sa...

Gid å ha vært hund i dette hjem!!!

Så spennende å følge dere! Skikkelig tøft å velge tapet (lider litt av panelkjærlighet jeg også..)
Men får masse ideer og drømmetanker av å lese bloggen din...
Hå en super kreativ-påske!
Gleder meg til fortsettelsen!

My Wonderworld sa...

Dette rommet er jeg veldig spent på. Jeg ser det for meg, med vofsene og det hele, og det må jo bare bli bra. Tapeten og teppet passer perfekt sammen.

Gleder meg til forts ;-)