mandag 27. april 2009

På bedringens vei!



Tusen takk for all omtanken fra dere:-) Hånden var heldigvis ikke brukket, men kraftig forstuet. Jeg sier det igjen,-man blir hjelpesløs når noe er ute av drift! Ikke klarte jeg f.eks å skjære brød, kle på meg selv (kneppe bukse funker dårlig med en hånd), lage hestehale, eller for å ikke snakke om å ta på seg maskara;-) Så jeg har vært helt avhengig av god hjelp, og etter en slik "økt", setter man virkelig pris på alt en tar for gitt! Nå er hånden blitt så mye bedre, og jeg har dessuten oppdaget at min venstre hånd er overraskende produktiv *s* I fare for at den blir overbelastet, blir det ikke lange innlegg herifra på en liten stund enda (pekefinger-valsen danser over tastaturet), men noen oppdateringer fra huset kommer det:-)

I helgen fikk vi grunnet og malt kontoret et strøk, og det gjorde underverker! Veggene sugde til seg malingen,- utrolig hvor mange liter som går med! Hanne har tatt over min stilling som fugemester, og tettet igjen over sikkert 1000 hull i taket,- skal si takplatene vi rev ned, var godt spikret fast! Så nå er det kun lister og gulvmaling som mangler før disse to rommene endelig er klare!


Før...


Med grunning...

Vi har også hatt strålende vær her de siste dagene, og vi har benyttet sjansen til å ruske opp litt i hagen. Det er så deilig å jobbe ute! Nye behov og ønsker dukker da også opp, og nå ser jeg etter to fine store krukker/urner til å ha på hver side av trappen vår, men det er ikke lett å finne. Jeg har hørt mye positivt om Dyhre Gartneri i Moss (?),- noen som kan anbefale dette stedet? Evt andre spennende hagesentere? Det er nesten farlig å begynne å jobbe med uterommene nå, da det er så mye som gjennstår inne, men så utrolig skjønt det er med litt avveksling:-) Det gir jo også en masse ny energi, som en kan ta med seg inn;-)

Ellers må jeg få takke "Balke Gård", og "Villa Kos og Kaos", for awarden jeg fikk av dere! Den settes stor pris på:-)

Vi blogges!

13 kommentarer:

BROCANTE sa...

Det kommer seg jenter! Stå på med og uten arbeidsskader! Jeg var på et nytt gartneri ved Lierkroa forleden dag - masse rimelige planter. Jeg fikk bare tid til et kort besøk, men vel verdt å få med seg åpningstilbudene. Hvis du kommer gamle lierbakkene fra Oslo til Drammen kjører du forbi Lierkroa. Ca 100 m på venstre hånd ligger det helt inntil veien.

H elle K sa...

Hei, det kommer seg ser jeg. Dere er flinke, godt du er bedre i hånden. Ja, Dyhre gartneri er rå lekkert, dere kommer til å trives der. Kos dere i vår været. Kristin

Smineset sa...

Bra at du er bedre! :-) Kos deg!

Villa Kos og Kaos sa...

Så godt at du er på bedringens vei!!
Synes effektiviteten er rimelig høy jeg på tross av "uførhet"
Er helt enig med deg at det er godt å ha avveksling i prosjeketene..har gjerne et par,tre gående samtidig jeg. Kan hende det skyldes dårlig strukturering, men jeg velger å se på det som variasjoner for ikke å gå lei..hi,hi!
Det blir helt sikkert flott med store urner utenfor inngangen!!
Men geografiske avstander gjør det vannskelig å komme med anbefalinger.
(Selv om jeg, etter å ha fulgt bloggen din en stund, egentlig ikke tror avstanden er til spesielt stort hinder for deg, om du finner noe du MÅ ha...he,he)

Ha en flott dag!
G-C

Therese sa...

Så bra at du er bedre!!!
Utrolig hva et strøk maling gjør med et rom - så mye lysere, luftigere og større det ser ut :o)

Dyhre Gartneri kjenner jeg ikke til, bor på andre siden av fjorden.
Men jeg har sett et innlegg hos Charmerende gjenbruk som jeg tror var der fra.....
Lykke til på krukkejakten, jeg jakter etter krukker lignende de du har med på bildet her. Ikke mange av dem heller desverre.
Ha en deilig dag og fortsatt god bedring :o)
Klem

Love Your Homes sa...

Hej Cat,
så gott av få lite rapport från sjukstugan er och att handen börjar till att bli lite bättre.

Varm kram till dig,
Ingela

My Wonderworld sa...

Så godt å høre at du føler deg bedre :-) Kos deg i hagen - håper du finner urnene. Jeg vet ikke om du ser etter noe spesifikt, men i fjord hadde alle de store kjedene store urner. Hagesenteret på Ris i Oslo hadde bl.a. noen fantastiske.

me and alice sa...

Oj vilken otur du hade!! Hoppas handen börjar bli bättre!
Kram Susanne

Livs Lyst sa...

Det er virkelig gøy å følge med på hva som skjer med huset deres! Gleder meg til å se mer fremover.

Dette er til stor inspirasjon!

Ha en fin dag og lykke til med blomster og hage-arbeid!!

Hilsen Ljo ;O)

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Har hørt bra om Dyhre Gartneri, det ligger litt sør for Moss, i Rygge kommune. :)

Dere er utrolig effektive, stoppet litt opp her, men av naturlige årsaker, og egentlig var det godt med en pause... ;P

Lykke til med hånd og hage!

God helg.

Vibeke :)

disa sa...

視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋

Anonym sa...

Hei! Det finnes et sted på østlandet som heter KRUKKEGÅRDEN, og der har de omtrent alt du måttte ønske deg av krukker og urner! Ting til hagen som du ikke får andre steder. Du tar av fra E6 ved Drøbak/Ås og kjører noen hundre meter i retning Drøbak. Da ligger gården på høyre side, rett etter en sving (kommer litt brått på). Ta en titt på hjemmesiden deres: krukkegaarden.no. Lykke til!

Anonym sa...

Hei! Det finnes et sted på østlandet som heter KRUKKEGÅRDEN, og der har de omtrent alt du måttte ønske deg av krukker og urner! Ting til hagen som du ikke får andre steder. Du tar av fra E6 ved Drøbak/Ås og kjører noen hundre meter i retning Drøbak. Da ligger gården på høyre side, rett etter en sving (kommer litt brått på). Ta en titt på hjemmesiden deres: krukkegaarden.no. Lykke til!