tirsdag 7. april 2009

Det enkle er ofte det beste!



Jeg fikk flere hyggelige mailer etter siste innlegg, og en av de fikk oss til å skifte mening:-) Tusen takk til dere kreative og flinke blogglesere som tok dere tid til dette! Vi hadde egentlig bestemt oss for sprossene på bilde nr 5, men etter å ha tegnet inn forslaget til en av avsenderene, så ombestemte vi oss. Nå går vi for identiske ruter oppe (samme str), som på de resterende vinduene. Under følger et utdrag fra "tipserens" mail, med forklaring og begrunnelse (Til avsender: Jeg håper det er ok at jeg legger dette ut,-hvis ikke send meg en mail, så sletter jeg det).

"Grunnen til at jeg skriver er at du etterlyser forslag til vinduene dine - og mitt forslag er at du tegner inn øvre sprosser på sidevinduene som er helt like i størrelse og utforming til det i midten - noe som betyr at nederste sprossekant på sidevinduene ikke kommer på samme linje, men altså tilsvarendelavere i forhold til høyde på vinduene. Jeg synes ikke det er vesentlig her at nederste linje flukter, mer viktig å bevare helheten med like sprosser/vinduer - og dessuten bare en liten sjarmerende "brekk" med den lille høydeforskjellen i underkant (og overkant) - det understreker jo også at vinduene faktisk er ulike i høyden - og bryter litt opp og gjør fasaden mindre streng"

Jeg kan ikke være mere enig, og ser jo at denne løsningen ser riktig ut. Så da er denne saken løst, takket være en kunnskapsrik og estetisk leser:-) Igjen tusen takk! Bilder kommer så snart sprossene er på plass!



Ellers flyr dagene av sted i rasende fart, og vi satser på å begynne å male i 2 etge i påsken. Det skal bli så deilig å se rommene ta form på den måten,-ikke bare masse snekring, sparkling og pussing. Det at våren endelig har bestemt seg for å komme, hjelper også stort på arbeidslysten! Det er mye lettere å sette seg i bilen, og kjøre ut til huset hver ettermiddag, nå som det er lyst og fint:-) Små flekker av gressplenen dukker stadig opp ettersom snøen sakte smelter, og jeg har alt begynt å planlegge uterommene.

Jeg har også oppdaget at hagen vår er høyt elsket av stedets mange fugler, - de sitter på hver sin gren i flere trær, og snakker sammen på tvers av hagen*s* Ingen ting gjør meg mer lykkelig enn fuglekvitter, og jeg har alt lovet de en dam til sommeren der de kan ha poolparty:-) Her er de hjertelig velkommen!


Ha en flott påske!

4 kommentarer:

Min Verden Hanne sa...

Så utrolig flott at man kan få praktisk hjelp her inne :) Blir helt satt ut jeg. Lykke til med huset og det blir nok lekkert uansett. God smak blir bra uansett :) Kos deg i påsken. Håper det ikke bare blir jobbing. H.

Mette sa...

Så bra at dere har funnet ut av vinduene; og forslaget var vel egentlig det beste ;o)...enkelt og greit. Man har vel lett for å gjøre ting vanskeligere enn de behøver å være...

Ønsker deg og dine en fortsatt god påske! Klem :o)

Ninas Drops sa...

neimen så morsomt med poolparty...jeg skal viske mine pipper det i øret at de kan ta seg en tur sørover til deg da..hi hi...

Så moro at du fikk gode råd vedrørende sprossene til vinduene...spennende...
lykke til videre i oppussingen ...her er det kjellerstuen som får seg en svingom hos oss...

Hilsen påskedrops

Love Your Homes sa...

Hej Cat,
så greit att det har löst sig med deres sprosser.

Ni har så god smak att de blir nog alltid gott i slutändan...

Ha en go o glad påsk, njut litt av helgen.

Påskklem från Ingela