lørdag 21. mars 2009

Tar sjansen...



Da har tapeten kommet trygt fram, etter en lang tur fra USA,-Takk Susanne! Den var heldigvis som forventet fargemessig, så jeg tror den havner i glassverandaen som planlagt;-) Her skal også bla noen marokanske lykter inn, samt et rustent og gammelt fransk fuglebur,-alt for å gi meg den rette hagefeelingen;-) Vi måtte selvsagt "prøve" tapeten, og hang opp en bit på tvstuen/kontoret som ligger i forkant (siden glassverandaen er full av møbler og flyttekasser). I dette rommet, fant vi orangebeiset panel under lag med plater, og veggene her skal strax males i en varm hvitnyanse *bombe* ;-)



Gulvet i samme rom, skal vi faktisk gi en sjanse som det er nå. Etter at vi hadde skrapet det rent for papp og lim, ble vi sjarmert av den røffe patinaen*s* Resten av familien rister oppgitt på hodet, og synes det ser helt grusomt ut;-) Men det er nettopp kontraster som dette, som jeg synes gjør et hjem spennende, og siden fargen også er så yummi, så lar vi det være slik i første omgang...Gleder meg til å se det sammen med helblanke og melkehvite lister, samt lyse vegger! Jeg er sikker på at foreldre og svigerforeldre vil like det bedre, etter at alt er kommet på plass....Det er jo ikke alle som klarer å se det ferdige bildet i hodet enda, og det har jeg full forståelse for...thihi.

Teppet som tapeten ble valgt etter, måtte også prøveligges (det skal altså ikke ligge der, men i glassverandaen), og jeg synes det funket bra! Veldig ulikt meg med så mye farger, men jeg følte at dette huset (og kanskje meg selv?) trengte det... Det er jo som tidligere nevnt ikke mye vegg som skal tapetseres, da det er mest vinduer i rommet, så derfor våget jeg...Og siden det ikke er de store flatene det er snakk om, er det jo også lett å gjøre om dersom vi går lei senere.



Apropos vinduer som jeg etterlyste i forrige innlegg...de er endelig funnet,-så i morgen setter vi kursen mot Vikersund for å hente dem!

Ha en fortsatt fin helg!

13 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Det är så trevligt att följa utvecklingen av tapetval, golv, målning..man är liksom lite med på resan.
Spännande att få se de funna vinduerne.
Kör försiktigt i morgon.
Ingela

Anettes hus sa...

Nyyydelig tapet! Blir sikkert kjempe-fint! Gøy å følge renoveringen av det vakre huset deres ...

Klem Anette:)

Mette sa...

Skjønner godt at dere vil beholde gulvet jeg - liker kontrasten mellom det rustikke og det mer "forseggjorte".
Gleder meg til å se tapetet på riktig plass, synes det står godt til teppet. Som forøvrig er nydelig! Så flott at dere fant vinduene dere lette etter. Vikersund er jo innen rimelig avstand også.

Dagny @ Beautiful Living sa...

Oh, gulvet blir smashing! Blir så spent på hvordan huset deres blir, har en følelse av at det blir ganske annerledes enn det forrige? Supert at vinduer har ordnet seg!! :) Ordnet det seg via finn? Tapeten ser smashing ut, gleder meg til å se den i glassverandaen! :) Sliter litt med bordet som du merker.. Å beholde dagens farge er dessverre uaktuelt, den skjærer veldig med resten av fargene og er alt for orange. Hadde det vært en kaldere og mørkere versjon av flammebjerk ville det funket..

BROCANTE sa...

Lekker tapet - vel verd å vente på! Det er en ting jeg ikke kan forstå - hvordan i alle dager klarer dere å holde det så ryddig rundt dere midt i arbeidet?

Cathrin sa...

Brocante:
Thihi...alle flyttekasser og møbler blir flyttet fra rom til rom (og tilbake x antall ganger), ettersom hvor vi jobber;-)
Fulltidsjobb bare det, men vi slipper å oppsøke Sats på en stund*s*

Jeg må ha det ryddig rundt meg når jeg jobber, ellers blir jeg handlingslammet;-)

Takk ellers for alle koselige kommentarer,-dere er søte!!

Cathrine sa...

åh herlig. gleder meg til å følge prosjektet deres... herlig med gamle hus. og supert at dere tar vare på det gamle!

Therese sa...

Den tapetn ser bare så utrolig herlig ut - kunne hatt en bit på veggen i stedet for et bilde jeg!
Gleder meg til å få se etterhvert som ting kommer mer på plass - tror det kommer til å bli helt fabelaktig. Liker blandingen dere velger med røft og romantiskt osv.

Som sakt; gleder meg til fortsettelsen :)

Klem

Therese sa...

Uff - rettskrivningen......

linemor sa...

Nydelig tapet og teppe, det blir rålekkert.

Nooria sa...

Jeg liker hvertfall gulvet veldig godt! Det samme gjelder gulvteppet ;).

Tapeten ser også lovende ut.

Jeg blir såå misunnelig på dette spennende oppussingsprosjektet deres!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så lekker tapet:) Blir spennende å sjå restultatet! Trur nok det blir flott! :) Ja, eg broderer alt sjølv. :) synest det gjer ting meir heimekoslig.. :)

Ha ei herlig veke :) Godklem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Sikker på det blir nydelig med den tapeten, mer enn lekker var den.

Klem