fredag 13. mars 2009

Tapetvalg og vindusetterlysning



Etter å ha snust rundt på div tapeter til glassverandaen oppe, endte vi opp med en helt ny kandidat. Den hadde "hage-feelingen" som jeg ønsket med sommerfugler, uten å være for søt. Men det avgjørende var at den matchet teppet som skal ligge i rommet (fra samme serie som det som er på badet, men i andre nyanser). Rullene er nå på vei over Atlanteren, takket være min søte og snille storesøster (som snart kan åpne privat postkontor med expressruter til Norge*s*). Dersom tapeten viker veldig fra bildet i fargene, eller vi ombestemmer oss, finner vi alltids et rom der den kan være! Her skal også denne krystallkronen fra 20 tallet henge (skjermene skal av). Den ropte jeg inn på Lauritz.com i går, avd Malmö. Jeg trodde de kunne sende den via posten, men den gang ei...Noen som har erfaring med fraktselskap fra Sverige?




Foto: Lauritz.com

Før tapet og lampe kommer opp, trenger imidlertid rommet å ferdigstilles. Her skal vi også sette inn gamle vinduer som dette. Men iom at taket skråner nedover, får vi kun plass til å bruke ett av de vi har kjøpt inn i midten,- på sidene blir de for høye:-/ Snekkerene står på vent, og rommet skulle etter planen vært ferdig i januar...Så nå er vi på jakt etter 2 stk gamle vinduer med samme bredde, men som er lavere, til å ha på hver side. Men det er ikke lett å finne! Vi har vært på Gamle Trehus i Oslo, men der selger kun glass (forøvrig utrolig mange flotte glass!), og ikke rammer, og Finn.no blir finlest daglig, uten resultat. Karmmålet er ca 105 cm, og hvert vindusglass er 93 cm bredt. Så dersom noen har gode tips til hvor vi kan finne dette, hadde vi blitt super glade! Vinduene trenger ikke ha 4 rammer (dvs rutene på toppen), men de må være gamle, og gjerne doble.

Ellers er støvsugeposer kommet i hus, så nå er det på`n igjen etter et par deilige og rolige kvelder:-)

Ha en flott helg!

10 kommentarer:

BROCANTE sa...

Herlig lampe! Du får nok ta deg en helgetur og hente den .... Sikkert noe du kan kombinere det med også!

Litt av Mitt, Jorunn sa...

For en heeeerlig tapet, virkelig et godt valg! Og med den nydelige lampen blir det et skikkelig stas-rom!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet :0)
Ha en fin helg!!

Ninas Drops sa...

Lykke til..håper virkelig tapeten står til forventningene..for den var virkelig fin...
Drops=)

Dagny @ Beautiful Living sa...

Tapeten var veldig fin! Jeg brukte et svensj fraktselskap da jeg importerte de Marokkanske flisene fra Sverige... Skal sjekke opp hva de heter. :) Moren min fikk spesialbestilt vinduer som var laget av gammelt glass (fra et hus i Bergen om jeg husker riktig) i sitt hus. Kunne det funket for dere eller må hele vinduet være gammelt?

Dagny @ Beautiful Living sa...

Roadbroker heter de i Norge (frakt)! De var forholdsvis rimelige og har tlf 23069900 / roadbroker.no :)

Anonym sa...

Hei der!

Fikk øye på denne bloggen i dag, og må si jeg lengter ennå mer til dagen vi kjøper vårt eget hjem og jeg kan få gjøre som deg!

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvor du har kjøpt den "kulen" med engler inni, på et av innleggene dine for desember?

Cathrin sa...

Hei Anonym!

Kulen er fra butikken vi (Elsa K) samarbeider med,-"Det Lille Hjem" på Nordstrand. Det er egentlig julepynt, men jeg har den framme hele året:-)

Cathrin

Therese sa...

Gud for en skjønn tapet og en herlig lampe!!! Finner du ikke plass til tapeten kan du sende den videre til meg - vet hvor jeg kan ha den jeg ;o)
Den glassverandaen kommer til å bli nydelig.

Kan desverre ikke hjelpe deg med vinduer........... Lykke til videre på vindus jakten.

Klem

Min Verden Hanne sa...

Tapeten var super. Kjempefin. Får håpe du får tak i den, hvis ikke er det bare å sette seg i bilen :D Malmø er en fin by og det er mye annet rart å få tak i der også! Må da være noen her som har det? Hmmmm... Lykke til, kan ikke hjelpe på noen som helst måte, selv om jeg har mye rart! Hanne

Love Your Homes sa...

Hej Cat,
vilken söt tapet du har valt till slut, den blir nog toppen.
Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med vinduerne, hoppas det fixar sig.

Ha det gott,
Ingela