tirsdag 31. mars 2009

Sprosser



I dag kom vinduene endelig på plass i 2 etage. Som tidligere nevnt kunne vi dessverre ikke bruke de gamle vinduene vi allerede hadde kjøpt her, da de ble for høye på sidene grunnet skråtaket. Derfor måtte vi finne to lavere til å ha på hver side, og disse fant vi forrige helg. De var fra 1930, men var uten sprosser, og det bryter jo helt med resten:-( Jeg synes det er ille nok at de ikke er like høye*snufs* Derfor skal vi nå få laget sprosser til disse, som skal festes på begge sider av glasset slik at de ser gjennomgående ut. Jeg er i utgangspunktet sterkt imot å lage kopier av gamle ting, men her må vi bite i det sure eplet, og la det stå til. Etter å ha lett etter små krysspostvinduer i snart 6 mnd uten hell, måtte vi bare slå til på disse.

Så i natt har jeg lekt meg litt i paint *super utålmodig...skulle helst hatt det klart i går*, og tegnet inn div fantasi-løsninger,-alt fra det helt enkle, til det som er litt to much..thihi...Strekene er skjeve, og tykkelsen er selvsagt ikke rett, men et visst inntrykk får en..Merker jeg er trøtt her nå, og burde vel egentlig ventet med dette til i morgen, men pytt, pytt;-)
Sprossene må på plass snarest, da jeg blir fysisk dårlig av å se på det slikt det ser ut nå (bilde på toppen)...*phui*


Nr 1



Nr 2


Nr 3


Nr 4


Nr 5

Hvilken variant ville du gått for, og har du evt en annen god ide?


Ps. Slik så huset ut da vi kjøpte det...

20 kommentarer:

Tove sa...

Alle løysingane var flotte, men nr. 2 og 4 peika seg ut som ekstra flotte, synest eg!!!

Therese sa...

Så fint huset blir !!! Utrolig flott med de nye vinduene. Jeg er litt ustikker på hvem jeg syntes var finest - flotte alle sammen, men kanskje et ekstra pluss for nr. 2 og nr. 5...!?
Forstår hva du mener med å kopiere gammelt osv, men av og til er en jo bare nødt til å "jukse" litt :)
Lykke til med valget, er ganske sikker på at dere velger det beste alternativet :)

Lyst på livet sa...

Så hyggelig å oppdage bloggen din!
Her var det masse inspirasjon å hente :-)

Klem

kleiva sa...

Hei
Dere er så flinke at...
Jeg falt for det første alternativet. Såg best ut i mine øyne, definitiv!
Lykke til :-)
Kristin

Anonym sa...

5

Mette sa...

Absolutt nr.5! Inntrykket av helhet er bevart med tverrgående sprosser på midten, og kryssene øverst gjør det hele mer "spennende". Veldig flott hus! Skjønner godt at dere ville bytte vinduer...

Klem:o)

Anettes hus sa...

Åååå, så flott!! Det kommer sikkert til å bli kjempe-fint! Jeg er veldig glad i diagonale kryss, så vinduene med diagonale kryssprosser var veldig fine, synes jeg ... men jeg synes nok allikevel at løsning nr.2 var flottest! Sjarmerende når vinduene bryter litt med de andre, huset får personlighet og sjel:)

Klem Anette:)

Villa Luftslottet sa...

Jeg ville rett og slett gått for nr.4 siden det passet veldig godt til den typen hus dere ser ut til å være på vei mot:)
Misunner deg huset - det var utrolig flott!!!!!!!!
Lurer på jeg får herren i huset her til å bygge på i høyden ....sånn ca en etasje til...hmmm;)

Love Your Homes sa...

Supercharmigt hus, Cat.

Jag skulle välja det första förslaget eller köra på samma som nedre etaget, för att få balans.

Bra jobbat piger.

Villa Luftslottet sa...

nei og nei, det må bli nr 1 eller 2 - såg ikke på de andre vinduene før nå... :D

Livs Lyst sa...

Såååå fint det blir da! Oi oi oi

Hilsen Ljo :O)

Laila sa...

Eg har ein idé som passer til de vinduene du allerede har, som eg kan sende på mail. Send meg adressa di til laila_r74@hotmail.com hvis du er interessert.

Agnete F sa...

Nr.2 er helt klart min favoritt!! Nice..

charm design sa...

Herregud for en forandring det har blitt på huset.Min favoritt er nok nr 2 synes det så utrolig flott ut.Ikke enkelt når man skal ta så utrolig mange forskjellige valg.

Villa Kos og Kaos sa...

Jeg ville gått for nr 2!
G-C

siren sa...

Vet du, jeg syns faktisk det var veldig fint med at vinduene var litt mindre på siden, de avslutter på en måte taket! Jeg ville garantert ha gått for variant 4, det var råpent! Lykke til med valget, og ha ei god påske! :)

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Så fint det begynner å bli hos dere :-)

Jeg likte nr. 1 og nr. 5. Ser det er flere som har sagt nr. 5 tidligere også.

Lykke til med valget!

Shabby Charm sa...

Hei på deg!

Nå har jeg studert vinduene lenge. Jeg går for forslag nr 5 :)

Ønsker dere en kjempe fin påske.

Juliann sa...

Bilde nr 5 er det perfekte. blir spennende å sjå kva du velger!

Vindussprosser sa...

Hei. Pent hus du har her. Skjønner godt at du er usikker på sprossevalg. Jeg personlig hadde ikke valgt sprosser med X, så lenge de andre vinduene har inndeling med kryss (+). Jeg hadde valgt kryss også på de nye vinduene.