lørdag 28. mars 2009

Noen Etsy kjøp



Jeg fikk en mail etter forrige innlegg, med spørsmål om å vise noen av smykkene jeg har kjøpt på Etsy. Avsenderen som aldri hadde vært inne på sidene, synes det var litt vanskelig å orientere seg der, og trengte et par tips. Det første en må gjøre for å handle der, er å registre seg (selvsagt gratis), og vips så har man tilgang til alle herlighetene! Det finnes flere varegrupper, og alle ligger under "Categories". Du kan også skrive inn et søkeord i søkefeltet, som feks "Wings", så vil alle produkter som omhandler dette komme opp,- alt fra vesker med aplikerte sommerfugler på til øredobber med englevinger...
For meg som ikke har tålmodighet til håndarbeid, men som elsker alt hjemmelaget, er dette en gullgruve! De fleste selgerene shipper til Norge, og prisene er snille. Du får mye for 200 kr, og dermed er også forsendelsen tollfri.

Jeg er en skikkelig romantiker, som elsker å pynte meg med søte vintage kjoler med tilhørende kjeder eller øredobber (det har dessverre blitt litt for lite prinsesse vift om dagen, men jeg lader opp til sommerens hagefester*s*) Smykket over fra BirdzNbeez , kjøpte jeg til en gammel hvit blondeundekjole fra 1920, som får ny fartstid som partydress. Med dette, utslått opprullet hår og et par vintage sølvsko, er jeg klar for rosa drinker under åpen himmel!


Foto: The Intrinsic Garden

Fugler er i vinden som aldri før, og denne søte ringen gir meg ung vårstemning selv på kalde og grå hverdager.


Foto: JustTheThing4U

Til rolige venninnekvelder, pynter dette smykket opp,- perfekt til jeans, et par boots og en utringet hvit topp...mer skal det ikke til for å bruse litt med fjørene.


Foto: Pattycake's Pattern

Helt til slutt i denne runden, viser jeg dette skjønne vintage perlekjedet fra Japan. Uten tvil prikken over i´en, til en av mine gamle kjoler fra 50 tallet med det perfekte "husmor" snittet. Med en cardigan over, er jeg klar for å møte nye eventyr:-)

Ha en deilig søndag!

2 kommentarer:

Villa Kos og Kaos sa...

kan ikke tenke meg annet en at du blir sommerfestens midtpunkt i disse lekre smykkene....
Super inspirerende blogg du har!...gid jeg hadde slikt overskudd!!

Min Verden Hanne sa...

Nå husker jeg ikke hva jeg skulle svare deg, men takk for kommentar på bloggen :) Den ringen er spesielt fin. Har aldri sett noe lignende! Nydelige smykker alle samme, men ringen var helt smashing. Ha en fin uke. H.