onsdag 25. mars 2009

Gode funn...



Nå er vi alt over halvveis i uken, og dagene blir brukt godt på Askhaug:-) Vi har vært så heldig å få god snekker-hjelp av den kjekke samboeren til vår felles venninne og samarbeidspartner Cecilie (innhaver av interiørbutikken "Det Lille Hjem"). Listene i taket måtte skjæres på en spesiell måte grunnet str og snittet på de, og etter at pappa hadde kuttet 4 lengder galt, gav han opp;-) Da er det kjekt med handymenn som Øyvind! På ca 3 timer fikk han listet begge stuene lekende lett, og vi er strålende fornøyd! Så snart vinduene kommer på plass i glassverandaen oppe, kommer snille mannen tilbake for å feste plater på veggene der tapeten skal opp. Vi jenter fixer mye selv, men av og til er det befriende å få en hjelpende ekspert hånd:-)



Mellom slagene har jeg fått surfet litt på nettet, og må alltid innom Etsy for å kikke. Det er så mye lekkert der, og jeg er mektig imponert over skapergleden til alle selgerene! Sidene er et mekka for meg som elsker å pynte meg, og jeg har bla bestilt mange unike smykker derifra! Anbefaler en titt!

Nå som den flotte kaffemaskinen er kommet i hus, kunne jeg tenke meg noen nye fine kaffekopper som ikke finnes over alt,- og da er dette definitivt stedet å lete! Jeg er svak for håndlaget keramikk og stengods,- det er godt å ta på og å drikke av. Jeg liker mykheten over det, samtidig det solide. Under er noen smakebiter, som alle kunne stått i mitt skap.

Denne kunne romme en lun espresso eller to...


Foto: KathariyaShelton



Foto: splitfirepottery



Foto: mepottery



Foto: SimplyDaisy



Foto: utilemud


Dette lille dropset av en skål hadde passet perfekt til godis-tilbehøret;-)






Foto: KathariyaShelton


Helt til slutt denne sukkerbiten,- litt for søt for meg til daglig bruk, men utrolig skjønn!!! Mine nieser hadde dånt av å få varm sjokolade servert i denne!





Foto: hollibobolli

Jeg kunne ikke unngå å la meg friste, og har slengt inn en bestilling hos to av selgerene;-) Hva det ble, får dere se om ca 8 uker*s*

8 kommentarer:

Ramme alvor sa...

Vakre koppar! Måtte berre leggje att ein kommentar. Har ikke vært hos deg/dere før, men huskar deg fra ein artikkel i eit eller anna interiørblad eg leste for nokre år sidan. Ikkje mange reportasjar set spor, men den frå dykkar hus (vert vel det de hadde før) opna ei ny verd for meg. Vakkert, vakkert, vakkert. Når det gjeld vakre koppar vil eg gjerne tipse om ein keramiker fra Sverige, du kjenner sikker til henne, men i tilfelle ikkke her finn du hennes produkter.

Britt

Therese sa...

Å så fine kopper, jeg fant en favoritt blant dem du viser frem ;o) Jeg har ikke handlet så mye på Etsy, men jeg skjønner nå at dette er stedet når man skal ha noe litt utenom!

Ha en god dag,
klem

Therese sa...

Var inne på linken til "Ramme alvor" og ja, de koppene med tekst og blå blomster har jeg ønsket meg lenge ......

Sukk - det finnes så mange fristelser der ute !!!

Ainosofia sa...

Again here ;)

- ainosofia -

Karna sa...

Du er utrolig flink med detaljer, tapeten under her er jo bare sååå lekker! Dere kommer til å få det kjempe fint, ha en fin helg!

Mona. sa...

Heisann !! Nå er det sååå lenge siden jeg har kommentert her inne....selv om jeg har vært på besøk... :) Det skjer virkelig ting hos dere,flinke hjelpere er godt å ha,selv om man helst vil gjøre ting selv :) Det skal jo mye til,for å kunne allt.....?! Nydelig tapet dere gikk for,gleder meg til å se rommet ferdig !! Og det gjør kansje du også..... :)

Jeg jobbet nesten vegg i vegg med Askerhallen,så kansje jeg har sett huset...

God helg til dere,og ekstraklem til Selma :)

Mona. sa...

Glemte jo heeeelt å kommentere de nydelige koppene,og fallt fullstendig for dem på bilde nr 2 !!! Utrolig vakre.......vil ha,vil ha.... :)

Shabby Charm sa...

Åååå så skjønne kopper du viser.

Kan tenke meg det er deilig med litt snekker hjelp.

God helg klem til deg :)