lørdag 7. februar 2009

Fargevalg og shopping



Etter å ha prøvemalt 4 forskjellige farger på badet, er jeg ikke blitt noe klokere...Fargen var enten for turkis, for grønn, feil nyanse eller for mørk;-) Så da er det bare å fortsette søket! Jeg prøvde å ta et bilde av badet med prøvestripene, men fargene kom ikke riktig fram...Har nå bestilt et fargekart fra Gjøco, og håper på bedre match der! Ellers har jeg funnet nattbordslamper til hovedsoverommet. Hadde egentlig plukket ut modellen "Lucy" (bilde på toppen), men den ble for høy da jeg så den i real life. Så da gikk vi for modellen på bildet under istedet, men med skjermen som vist på "Lucy".



Tror de vil passe fint til helheten i 2 etage. Rommet ligger jo rett innenfor badet, der det store gamle venetianske speilet skal henge, og alle dørene skal få gamle amerikanske glasshåndtak. Det blir et litt mer glamourøst uttrykk i dette huset, enn det vi hadde på Vestre Voksen. Som alltid prøver jeg å spille på lag med boligens sjel og alder, og denne stilen funker for en en lady fra 1920;-)


Gamle glassvridere med spor etter et langt liv...


...nå skal de få åpne nye dører i nytt hjem...



I og med at planen med å male badekar i dag utgikk grunnet mangel på rett farge, hadde jeg tenkt meg på en aldri så liten shoppingtur på Sandvika Storsenter. Vi har brukt alle helger og all fritid i lang tid på å jobbe med huset, så nå følte jeg virkelig for å bruke litt penger på meg selv;-) Meeen, dette satte snøen en kald stopper for. Etter å ha bodd hele livet på steder der måking har blitt tatt hånd om av andre, er dette et fremmedord for oss, og en "aktivitet" vi ubevisst ikke har hatt på vår "to do list"...Til nå...Det har visst ikke snødd så mye i Asker på flere 10 år, og det merker vi svært godt som ikke har snøfreser. Jeg får se positivt på det, for det er i alle fall god og gratis trim*s*

Vel hjemme igjen etter endt arbeidsøkt, dumpet jeg sliten ned i sofaen med røde roser i kinnene og frosne tær, og fant denne nye nettbutikken, som hadde stort vintersalg med 20-60 % avslag! Det kan vi like;-) Sulten som jeg var etter nye klær, fant jeg to koseplagg som bare timer etter bestilling ble levert personlig på døren min...i snøstorm! Må vel være Norges beste og raskeste service?


Denne skal jeg bruke over et par trange jeans, og med støvletter til...


..og denne skal få følge av en tykk brun strømpebukse og et par boots...

Så da ble det litt shopping på meg alikevel;-)

Ha en fin lørdags kveld!

(bilder av lamper: Christiania Belysning)

3 kommentarer:

Beautiful Living sa...

Farger ja, det er et evig problem, for meg også :) Du vet at du kan ta med et bilde eller frks en stoffbit til butikken med en farge du liker, så har de et apparat som lager oppskriften til fargen? Har gjort det selv i trappegangen og til bambusstolene, og fargen ble omtrent helt som jeg ønsket :)

Ellers så selger faktisk Fired Earth maling, og jeg tror fargepaletten deres er midt i blinken for deg ;)

Dørhåndtakene dine var helt nydelige, jeg fikk lyst til å bytte mine knirkete håntak også!

Shopping er høyt opp på min liste også, men akkurat nå er det dessverre hus og baby i fokus... Kommer sterkere tilbake til sommeren! :D

My Wonderworld sa...

For noen fantastiske dørhåndtak! Hvor får du alle disse flotte brukte tingene fra?

Jeg bare beudrer deg og gleder meg stort til følge deg videre. Dette huset må jo bare bli enormt!

Ninas Drops sa...

Ja du har rett..blir liksom litt morsommere med det rette utstyret for å si det slik...Men tror ikke samboeren hadde likt rosa hansker når han skulle vaske gulvet..hihi...o la la for et syn...
Ja du måking er no d....oi...Men jeg er så heldig at jeg har en mann som gjør slikt og jeg..ja ja..har jo sine grunner til at det ikke er jeg som gjør dette da, men men..kan jo se det som en trim som du sier...

Så moro å pusse opp et slikt gammelt hus da..Vi flyttet nettopp fra et hus som var 100 år gammelt...men guuud så glad jeg er for det ..Men skjønner sjarmen med det...Og du ser jo ut til å ha respekt for huset og hvordan det bør se ut så da er det jo bare moro...

Ha en fin kveld da, fra Drops som droppet innom deg en tur I Asker...
Pip..der gikk jeg på skole i nesten tre år jeg. På Borgen. På Norges Varehandels Høysskole...mange gode minner..mmmmm....