mandag 23. februar 2009

Dagslys...



I dag jeg endelig fått sett huset igjen i dagslys...for første gang på mange uker:-) Godt det går mot lysere tider*s*
Anledningen var legging av gulv i stuene nede, som min kjære pappa hadde sagt seg villig til å hjelpe til med da han hadde en etterlengtet fridag. Fedre (og mødre!) er gode å ha! Jeg passet derfor på å knipse noen bilder av badet, som fremdeles mangler maling både her og der, men hva gjør vel det når det meste av inventaret er kommet på plass (og fremdeles har merkelappene klistret på*s*). Teppet er igjen slengt på et møkkete gulv, for syns skyld;-) Fargen på badekaret kommer i alle fall bedre fram på disse bildene, og jeg ser fram til ta fatt på veggene!









I stuene er nå halve gulvet lagt, takket være en effektiv far som skulle hjem til "24"..thihi...Siden vi etterisolerte alle veggene og gulvene ned mot kjelleren, valgte vi å legge nytt gulv på i disse to rommene. Og etter at vi startet med å rive og skrape av belegget på rommene oppe, er vi desto mer glade for den beslutningen...


Papsen svinger hammeren, mens jeg sparkler vegger...

For the first time in weeks, I was working in the house today while the sun was still up;-) My dad who had a day off at work, was kind enough to help me with making a new floor in the livingroom. It will later be painted white. Thanks to the daylight, I was able to take some new pictures of the bathroom, who is almost finish ( we still have not painted the walls, doors or ceiling yet)

15 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Dette blir sååå bra!! Gleder meg til å se!
Ha ei fin uke!

Maliva`s verden sa...

Wow..så lekkert det blir..gøy å følge med oppussingsprosjektet ditt...Flink du:O)Lykke til videre...

villa trekkfull sa...

Ojjj dette blir knall fint...likte godt fargen på badet hva heter den???? gleder meg til å se flere resultater fra huset fremmover...elsker å følge med på slike renoveringsprosjekter.... lykke til videre

Love Your Homes sa...

Hej Cat,

så himla läckert det blir.....jag är alldeles bedårad av ert fina arbete. Pappa din är ju för söt som kommer och svingar hammaren på sin lediga dag.

Klem till er,
Ia

Therese sa...

Himmel - det blir så skjønt !!!!
Badet er helt knall- teppet; nyyydelig :) Ser ganske romslig ut også (vi har et litt lite bad, skulle ønske at det var litt større...).
Hils pappaen; han er jo veldig snill som bruker fridagen sin på å legge gulv hos dere - hurra for snille foreldre !!!!

My Wonderworld sa...

Jeg bare elsker den blåfargen du har valgt på badet!!! :-) mmm...

Gøy å se at stuen også begynner å ta form og jeg gleder meg til å se sommerfugltapeten.

Ha en fortsatt fin-fin dag!

Nooria sa...

Dette blir utrolig fint!

Jeg synes dere skal invitere til guidede turer for omvisning i huset når dere er ferdig :D. Info om fargevalg, hvor tapeter, badekar mm er kjøpt må selvsagt være lett tilgjengelig på omvisningen.

Det huset deres blir helt fantastisk vakkert og absolutt min smak.

Laila sa...

Badet ditt er helt fantastisk. Elsker fargene, materialene og selvfølgelig badekaret som er likt mitt. Vi har ikke malt vårt, for vi har beige vegger. Men det var skikkelig lekkert. Hvilken maling har du brukt?

God natt, og ha en fin onsdag i morgen (eller i dag blir det jo)

Laila

Smineset sa...

Åååååå det er så lekkert! Blir kjempesjalu på deg som får bestemme alt fra "skrætsj". Blir så bra! ;-)

Silje sa...

guriland for ett utrolig lekkert bad,
dette er mitt første besøk i bloggen din men jeg er allerede en stor fan!

charm design sa...

For et utrolig kult badekar,har ikke sett maken til det før.Og det teppe ditt er bare helt rått,kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt det?

Ninas Drops sa...

Hei du så heldig du er som får hjelp av pappaen din da... Slik hjelp er uvurderlig vettu..

Synes badet deres blir kjempefint. Og badekaret da... Herlig...
Ha en fin dag=)
Drops

Beautiful Living sa...

Å, fargen på badet er virkelig PERFEKT! Det er jo min favorittfarge :D At du har malt døren likt ser helt smashing ut. Jeg vil også ha en sånn dør! Du er virkelig god med detaljene. Nothing has to be ugly er et av mine favoritt-ordtak innenfor interiør, og du har virkelig skjønt det! Hehe :) Elsker hvordan badekaret ble, lurer på om mitt er neste på listen. Mye mer delikat med hvite ben også enn krom som jeg har. Jeg var helt sikker på at jeg hadde lagt inn innlegg her også, skjønner ikke helt hva som skjer... (ammetåke?)

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Tusen takk for alle koselige kommentarer:-)
Jeg er så dårlig på å lese andre blogger om dagen, og har et snev av dårlig samvittighet...
Men tiden strekker dessverre ikke til...noe som også merkes på hyppigheten av innleggene mine.
Gleder meg til ting roer seg, og jeg kan kose meg med inspirasjon i bloggland igjen:-)

Ang fargen på badet...humrer litt for meg selv, for badet er enda ikke malt*knis*
Det er den originale blåfargen som var på det gamle kjøkkenet...
Men den er superfresh, og jeg har tatt vare på en plankebit for å få scannet fargen til senere bruk.
For ett sted må jeg ha den,-det er en utrolig behagelig blåfarge!

Ha en flott søndag alle sammen,-vi er på vei til Asker nå for å slipe gulv!

Shabby Charm sa...

Det er så moro å følge dere!!
Det blir virkelig en DRØM av et hus.

God søndagsklem til deg