tirsdag 6. januar 2009

Opplyst

Vips så er det nye året snart en uke gammelt, og vi er kommet godt i gang med huset igjen. Det skjer små framskritt hver dag, som gleder et utålmodig hjerte;-) Nå er gulvet på badet lagt, og må si meg godt fornøyd med resultatet, selv om flisene ble større enn det jeg egentlig ville ha...Men av og til må en fire litt på kravene for å få ting gjennomført (selv om det svir litt *s*).

Jeg dro ut i huset i ettermiddag for å begynne å rive av gulvbelegget på soverommet, samt knipse noen bilder av badegulvet. Men jeg kom ikke lenger enn til gangen, før jeg skjønte at det var noe som ikke stemte. Det var litt tungt å puste, også luktet det så rart... Vi har kun arbeidsstrøm i ett uttak mens grovarbeidet pågår, og jeg fomlet meg i blinde inn i stuen for å plugge inn arbeidslampen... Da det endelig ble lys, framstod rommet som mye lysere enn før.. (og ikke pga lyset*s*) hmmm...vi har da ikke begynt å male enda? De mørkerøde beisede treveggene, så plutselig ut til å være i en fin støvete plommefarge...Og det var det de bokstavelig talt var...STØVETE!

Jeg gikk hostende fra rom til rom, og kunne konstantere at alle flater var dekket av et grått tykt teppe...fra hvor??? Detektiv arbeidet førte meg ned til kjelleren, og jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg hva som var der...Jeg vasset i løsblåst rockwool isolasjon til over livet i det ene rommet...Konsistensen kan minne om loen en renser fra tørketrommelen, og jeg ble grepet av en lettere klaustrofobi ettersom massen spiste meg opp under den lave takhøyden... Jeg fikk karret meg opp i 1 etg, og panisk ringt til byggelederen...Joda...det hadde vært folk der i dag som skulle etterisolere hele huset, men grunnet et uferdig kjøkken med glipper her og der, hadde all isolasjonen de hadde blåst inn i veggen og gulvet, kommet rett ut i rommet under...Great...Og siden rommet ikke var lukket, var det fritt fram for "støvet" å danse disko fra rom til rom på tvers av etasjene.

Det ble derfor lite husjobbing og fotografering av bad på meg i kveld,-viser derfor heller et par nye (gamle) lamper jeg kjøpte før jul. Den øverste er fransk, og skal etter planen henge i trappen vår, dersom den ikke blir for liten der. Er den det, havner den i glassverandaen oppe:-) Bildet under viser en annen skjønnhet,- denne amerikansk, som skal opp på badet.

5 kommentarer:

charm design sa...

uff så kjedelig,skjer alltid noe rart under en bygge prosess.

Beautiful Living sa...

For noen nydelige lamper :) Hva slags erfaring har du med å få skiftet ut ledningene i amerikanske lamper? Har en kontakt som er utrolig uvillig.

Trappelampen din er helt nydelig! Hadde en lignende når jeg var yngre, men moren min klarte å knuse den da hun skulle skifte pæren. Husker jeg var helt knust.

Så utrolig kjedelig med rockwoolen! Regner med at de rydder opp etter seg?

Er veldig spent på å se gulvet ditt, så håper du får tatt bilder så snart som mulig.

Mona. sa...

Huff,så utrolig kjiipt for deg.......håper virkelig de er kjappe til å rydde opp etter seg !!! Men lampene dine var jo flotte da,likte særlig den som skal henge i trappen !!! Har du kjøpt dem i Norge,eller i landet de kommer fra ? Du finner liksom så mange skatter......hihiii :) Ha en fin morgendag :)

BROCANTE sa...

Hva sier man til sånt da? Shit happens? Noen uhell har man alltid underveis - og som i alle gode filmer så går det bra til slutt!

Prinsessa sa...

Det er alltid slike uforutsette ting som skjer. Kjipt. Lampene er iallfall meget vakre. God smak har dere. Det skal dere jammen ha.