fredag 23. januar 2009

Litt av hvert...



Det ble en svipptur til huset nå i kveld med vinduene som skal inn på kjøkkenet. De har tidligere stått i et hus på Akershus Festning, og ble reddet fra døden ved en renovering for flere tiår siden, av en mann som ville ha de på hytta si. Der har de gjort nytten sin i lang tid, men nå skulle imidlertid hans familie også pusse opp, og vinduene ble på nytt tatt ut. Disse fant jeg til salgs på Finn.no, og nå var det vår tur til å få glede av dem:-) Dere husker kanskje vinduene jeg kjøpte fra England? De kom hele og fine fram, men havner heller i 2 etage,-i rommet ut mot glassveranden.




Could this ever become a nice kitchen? To be continued...

Utifra bildene å bedømme, er det vanskelig å tro at dette kan bli et fint kjøkken..thihi...det ser virkelig ikke ut nå! Det er det som er så moro med før og etter bilder:-) Jeg vet dette blir bra! Det grelle vinduet som er der nå, skal blendes igjen, og de nye vinduene skal inn på hver side av komfyren som havner på midten av veggen. Døren til høyre skal byttes ut mot en større dør inn til spisestuen (kanskje dobbel?) Underskapene til kjøkkenet skal være fra Ikea, mens overskapene er fra 1910. Blir en herlig liten mix:-)


Even though the bathroom is only half finish, I had to try on the new carpet that i bought from NY...yes...it looks good;-)


The walls will be painted in a dusty green/grey color

Siden jeg som tidligere har nevnt, hungrer etter å begynne med innredningen, måtte jeg selvfølgelig dra med meg det nye teppet for å prøve det. Inn på badet med det, som er langt fra ferdig, og klask ned på gulvet som var fullt av sagflis. Men jo...det passet:-) Str og fargene var riktige. Til venstre skal badekaret inn, og til høyre sees toalettet uten sete og sisterne. Det måtte prøves for å sjekke hvilken vei døren skulle slå. Skapdørene på det øverste bildet i det forrige innlegget mitt, har grønnfargen som skal opp på veggene...Badekaret skal også få seg en omgang på utsiden. Teppet har også en liten kant i denne fargen, selv om det ikke kommer fram på bildet. Det mangler ellers litt listing rund dører her, før rørlegger kan monteret opp servant, badekar og toalett.







På agendaen til uken, står trappen. Her skal lag med linolium skrapes av, før trappen skal slipes og males på nytt. Trinnene skal være mørke som gelenderet, mens undersiden hvit. Gelenderet som er montert opp på veggen, skal selvsagt vekk;-)

Må bare avslutte med et bilde av lille Selma, som er temmelig lei av å bli dratt med på oppussing i huset (det er jo så mye gøyere å bare gå tur eller leke i hagen*s*) I bilen på vei hjem til Oslo igjen, gravde hun seg demostrativt en liten hule i baksetet, og sovnet som en sten inntullet i tepper. Kjøreturen tar knappe 15 min, og hun ble så snurt over å bli vekket når vi var framme..thihi...sjekk trøtt og forvirret baby..hun var nok fremdeles i drømmeland...på jakt etter sommerfugler:-)


I just had to post this funny photo of little Selma,-after hours working in the house, she fell asleep in the car on the way back home...we had to wake her up...sooo sleepy and tired!

13 kommentarer:

My Wonderworld sa...

Det blir lange kvelder for dere nå ;-) og flinke er dere!

Huset blir bare helt fantastisk! Tusen takk for at du lar oss følge ;-)

Karna sa...

Du er utrolig flink å finne fine detaljer, så jeg er helt sikker på at både kjøkken, bad og trapp kommer til å bli kjempe fin!

Kjenner til det med å lufte hund, jeg har ikke vært på de lange turene på hverdagene i det siste, har vært et ufyselig vær samt så holder jeg på med gangen. Da hører jeg bare noen laaaange dype sukk ifra to hunder som ligger på dørstokken og ser på meg med bedene øyner.....huff...
God lørdag!

Anettes hus sa...

Wow!! Nyydelige vinduer! Kommer sikkert til å kjempe-flott!!

Jeg linker:)

Klem Anette

Love Your Homes sa...

Jag beundrar verkligen ert arbete, tjejer. Duktiga detektiver i att finna materialen ert.

Är lite intresserad av fönstren från England? Var finner man sådant......

Hon är så söt, lilla Selma, förstår att hon blir lite trött emellanåt, det blir vår katt likväl i våra renoveringar.

Ha det gott,
Ingela

Mette sa...

Hei! Fant nylig frem til bloggen din, og må si jeg beundrer innsatsen deres! Å restaurere et gammelt hus er ikke småtteri...

Gleder meg til å følge med videre.

Ser at huset ligger i Asker (er fra Asker selv, men flyttet ut for noen år siden). Vi holder på med et hus fra 50-tallet, og det er nok arbeid her også!

Skulle eg. si at det ligger en award til deg på bloggen min.

Ha en fortsatt god helg!
MVH. Mette

irina /Alex sa...

Du er sikkerlig flink til det du driver med. har aldri sett noen som er så gjenomtenkt hus.

Takk for kommentar. Ha en herlig søndag med din lille søte familie. Blir vel jobbing på dere.

Klem

Anettes hus sa...

Hei, igjen;) Det ligger en award til deg på bloggen min i dag!

Klem Anette:)

Shabby Charm sa...

For noen skatter du har funnet på Finn. Det var jo bare et utrolig kupp! Klem

Nooria sa...

Dette var en usedvanlig inspirerende blogg ;-). I tillegg virker det som dere har fått tak i et kjempefint hus og et dere innreder det med utsøkt smak.

Denne bloggen vil jeg følge med på :D.

H elle K sa...

Tusen takk for at vi får følge dere i oppussingen, huset kommer til å bli kjempe lekkert. Dere er flinke.....Ha en fin dag. Kristin

Crinoline sa...

Det er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet. For et pågangsmot dere har og sans for detaljer.Er imponert! Den tidligere leiligheten var også vakker.Skal bli spennende å følge dere gjennom denne restaureringen.Lykke til.

Huset i skogen sa...

Dette tror jeg blir kjempelekkert! Det er så morsomt å få følge dere i oppussingen.
Jeg har forelsket meg såå i de flisene dere har på baderomsgulvet. Hvor har dere fått tak i dem?

Lykke til videre:)

Therese sa...

Så skjønn Selma er :o)

Du så spennende å få følge med på oppussingen av huset deres!!! Jeg liker sånt ;o) Tviler ikke på at både kjøkken å bad (teppet er helt knallbra) blir som en drøm - alt tyder på det :o)

Titter innom deg senere jeg for å følge med videre!
Ha en god uke.