tirsdag 13. januar 2009

Glassveranda

(Sorry about the bad quality of the images,- they are taken with my cellular)

Nå begynner huset å ta form! I dag kom krysspostvinduene på plass i 1 etasje, og jeg må si...for en forskjell!!! Opprinnelig var det veranda i begge etasjene, men disse ble tettet igjen på 50 tallet, med grusomme vinduer som kræsjet helt i stil med resten. Man kan noen ganger lure på, hva enkelte tenker på under oppussing og renovering. Håndverkere burde i alle fall ta husets side, og tale deres sak...Men den gang ei,- de blir kanskje uskyldig og uvitende styrt av dagens motebilde? Jeg er i alle fall skyldig i å gi Askhaug sitt gamle fjes tilbake, og jeg ser hun smiler...stort!
Nå må nye innervinduer bestilles, og lister plukkes ut. Vi glemte selvsagt helt å ta med kamera, så mobilbilder får duge i dag;-)

Before

After...

Etter å ha beundret den nye stuen som plutselig virket dobbelt så stor, gikk turen opp i 2 etg. Der var det bare å brette opp armene, og begynne å rive av gulvet på tv/gjeste/kontor rommet*s* Vi fant fort ut at restene av isolasjonen som fremdeles ligger som et dunlag over det hele, gjorde jobben svært ubehagelig. Maske er et fremmedord her, så skjerfet mitt ble akutt tatt i bruk for å sile ut de største og syndige støvpartiklene *host* Turen gikk så rett ned til Maxbo (som nå skal begynne å selge kokosboller?!? Synes kassamannen vi så sultne ut? *takk for opplysningen*), hvor masker ble kjøpt inn. De ligger nå klare til bruk i bilen, mens jeg sitter her med rennende nese og blanke øyne, men dog glad og fornøyd over en fin og produktiv dag:-)


Noen av de som har vært med å gjøre dagen min rosa, er Beautiful Living og Lychelis verden,- tusen takk for koselige awarder:-)
Sender de videre til alle som er innom!

16 kommentarer:

My Wonderworld sa...

For en forskjell!!!! Vakkert!!

,,, Gleder meg allerede til neste oppdatering ;-)

My home is my Castle - by Kari sa...

Utrolig flotte nye vinduer :)
Kjempeflott.. Forøvrig noen av de flotteste vinduene som finnes. Skikkelig flotte :)

Gleder meg til å se mer;)
Klem,Kari

Min Verden Hanne sa...

Det er så deilig å følge med hos deg. Vinduene er kjempefine - og det er en enorm forskjell! Go girl! Blir fantastisk. Hanne

Drømmefangeren sa...

For en forskjell det blir.. moro å følge med :) Prøvde å finne noen innlegg med bilder av det gamle huset, det som det er bilder av på høyre side av bloggen din.. er såå fint på kjøkkenet, men du har kanskje bare de på siden ?

Beautiful Living sa...

Tusen takk! :) Det ser virkelig nydelig ut. Godt at du bringer tilbake arkitektoniske detaljer fra perioden. Fulgte moren min da hun restaurerte et hus på Kampen fra 1899 og det var utrolig spennende å se. For en jakt på autentiske detaljer de hadde sammen med riksantikvaren!

Emmas Verden sa...

Det blir utrolig flott!!! Og for en forskjell :) Kan ikke forstå folk som ødelegger gamle hus med vinduer som åpenbart ikke passer..???Det er mange skrekkeksempler på dette..Gleder meg til å gølge med videre :)Ha ei fin uke!!!Klem Anne ;)

♥LiNda♥ sa...

wow!
for en forskjell!
de nye vinduene var lekkre♥

gleder meg til å se mer!

Love Your Homes sa...

Verkligen mina favorit vinduer ni har monterat in i huset, så perfekta de synes.

Är mycket imponert av ert slit o arbete, piger. Skicklig jobb av er.

Vi synes snart igen.
Ingela

siren sa...

Så fint det ble, er ikke for ingenting at man bruker å si at vinduer er husets øyne!
:)

charm design sa...

Så utrolig stor forskjell,kan du skjønne mennesker som ødelegger gamle erverdige hus med å sette inn feks 80 talls husmor vinduer,skulle ikke vært lov.
Dette kommer til å bli kjempe lekkert,og så deilig med masse lys.

Smineset sa...

Her var det forandring, ja! Det kommer til å bli såååå fint! Arti å følge med på utviklingen og la seg inspirere... :-)

Veronica's hus sa...

Så pent det blir!

Heldige dere:)

Fru Langtind sa...

Hei

Så bra at smekkene har kommet dit de skal! Tok litt tid, men det ble noe tull med mailen min... :-(
Håper iallefall du bli fornøyd med de!?
Stoffene er forvasket, og skal være "ferdig" krympet. Jeg bruker å kjøre mine i maskin på 60 grader, så det skal de tåle :-)

Ha en god kveld videre, og velkommen tilbake til Hos Fru Langtind!

Klem

Beautiful Living sa...

Jeg er så enig, hva skjedde egentlig med håndtverket? I dag føler jeg møblene er mye skjørere.

Alle prosjektene mine står bare på rekke og rad, nå er det på tide at noe skjer! Må nok vente litt, men håper å få begynt med å male sjenken innen 1.feb... :)

janne - kathrine sa...

Heisann.

Så flott det kommer til å bli hos dere. Men huff, for en d.... jobb mens det står på!
Hadde vært gøy å se huset utvendig med nye vinduer, fra samme vinkel som på bildet i innlegget den 24. september. Vil tro det nesten ikke er til å kjenne igjen.

Lykke til videre!
Hilsen janne - kathrine

Glass Verandas UK sa...

For me glass veranda is an perfect place to spend my summer vacation as well as best place for relaxation....Thanks for sharing wonderful article relates to this.