mandag 19. januar 2009

Fra tapet til teppe...



Da har vi klart å eliminere bort noen mønstre, og vi står igjen med 3 tapeter. Valget faller nok på den øverste (nr 0) eller nr 7, mens nr 6 er heller ikke utelukket. Romantikeren, barnet og drømmeren i meg sverger helt klart til nr 2, men jeg prøver å fortelle meg selv at dette er en tapet vi skal leve med i mange år;-) Det er også vanskelig å velge bare utifra et lite bilde,-fargen kan jo være en helt annen i real life...Mon tro om Ralp Lauren deler ut prøvebiter?

Fra tapeter til tepper,- i dag fikk jeg endelig teppet jeg har bestilt fra New York, og det stod så absolutt til forventningene*s* Det er håndknyttet i tynn ull, og deilig å gå på. Dette er tiltenkt badet, men kan også havne på hovedsoverommet. Fargene avviker noe fra bildet,-de er litt dusere i virkeligheten (se også bort i fra underlaget..he he)



Merker jeg klør i fingrene etter å komme i gang med å innrede huset nå,- det er liksom ikke like stas å pakke tingene ned igjen i påvente av at grunnarbeidet skal blir ferdig. Har faktisk nå et helt rom hos svigers, som er fylt opp med nye funn som venter på å bli tatt inn i varmen....Merker jeg savner stort å ha "tingene mine" rundt meg *phui* Puten på toppen havner også i dette rommet,- den har jeg fått customs made av en hyggelig dame ,- også fra USA. Hun dekorerer produktene sine med vintage perlemors knapper, og skaper de nydeligste kreasjoner det bare finnes én av!

(picture of pillow: LETTERPERFECTDESIGNS)

5 kommentarer:

Karna sa...

Så utrolig nydelig teppe og pute du har kjøpt til nye huset. Skjønner godt at du lengter til å begynne å dekorere, mye fint du har fått fatt i til huset.

Lykke til!

Therese sa...

Skjønner godt at du gjerne vil ha tingene dine rundt deg. Puta er herlig og teppet skjønt. Må bare spørre; er teppet bestilt over nett? Eller har du kanskje kontakter i USA!

Syntes tapetene du viser frem lenger ned her er flotte også, jeg holder nok en "knapp" på det første:o)
Lykke til videre med oppussingen !!

Beautiful Living sa...

Hvilke amerikanske butikker shipper til Norge?? Det er jo teppemekka! Eller er det søsteren din spm har trådt til? Går og sikler på alle teppene de har der nede med geometriske mønstre..

BROCANTE sa...

Puten din var helt nydelig. Ser enkel ut men den er nok ikke så enkel å lage allikevel. Tar gjerne imot web adressen til damen som har laget denne.....

Shabby Charm sa...

Jeg er stum av beundring over hvor flinke dere er. teppet var helt utrolig vakkert. Jeg er enig med deg at tapet 0 var den fineste!

Fortsatt lykke til!

God helg