torsdag 8. januar 2009

Badegulvet

Det var mye lystigere å komme til huset i dag. Det meste av isolasjonen var nå havnet i og ikke utenfor veggene...Selv om alle flater fremdeles må støvsuges og vaskes, gikk det i alle fall ann å gå inn uten verneutsyr;-) Badegulvet er som tidligere nevnt ferdig, og nå gjennstår det kun maling og lister (og selvsagt alt av sanitærutstyr) før første rom kan innvies. Toalettet og vasken vi har bestilt fra Duravit, fantes ikke på lager her, og kommer derfor fra Tyskland med 4 ukers leveringstid.
Så om et par uker burde alt være på plass. Evig takknemlig for at vi har vår egen leilighet hos svigers til rådighet så lenge vi vil,- deilig å slippe å bo midt i kaoset, og stresse med å bli ferdige (selv om vi helst skulle ha flyttet inn i går*s*). Gulvet fikk endelig sine hex tiles, og selv om størrelsen ble større en jeg egentlig ønsket, fikk rommet det rette uttrykket.

Rett fram der rørene stikker opp som en teletubbie, skal søylevasken stå, med et stort gammelt venetiansk speil over...thats it på den veggen. Jeg leter fremdeles etter den perfekte tørre grågrønne fargen jeg skal ha på veggen, og mulig også male badekaret i. Jeg har et fargekart med historiske gamle farger, og vet jeg har sett en fin nyanse der, men dette kartet ligger selvsagt i en av tusen pappesker som er umerket *kremt*



Ha en fin fredag!

12 kommentarer:

Mona. sa...

Så bra at det ordnet seg...at isolasjonen havnet på rett sted...til slutt !!! Kjedelig når slikt skjer.....saærlig siden du helst skulle flyttet inn igår.... :) Er spent på denne fargen du jakter på,ikke lett det der.....å finne den absolutte rette !!! Flisene har jeg aldri sett før,de var jo helt rette for dette rommet,ser for meg både søylevask,og venetsiansk speil.....blir nok husets smykke,dette badet ditt !!! Og så kjøkkenet da....og stuen.....hihiiii,jeg husker jo bare hvor koselig dere hadde det på gården !! Gleder meg til å se mer.....så fort som mulig,utålmodig vettu.... :)Heldig er du,som har så gode kontakter,som ordner med dine skatter utenlands !!!!!! Ha en toppers helg !!

BROCANTE sa...

INGENTING er så gøy som å pusse opp og se at det faktisk blir slik som en hadde planlagt. Gøy å følge med!

Emmas Verden sa...

Dette blir såå fint,gleder meg til å se det ferdige badet (og resten selvfølgelig..)Ha en strålende helg!!!Klem Anne ;)

Drømmefangeren sa...

Så bra at det ordnet seg :) så fint det blir, stilig gulv.
Gleder meg til å se det ferdig

Love Your Homes sa...

Så trevligt att följa detta spännande arbete.
Jag må säga att ni har talang och mycket god smak.

God fortsättning,
Ingela

mettemaja sa...

Så spennende fliser på gulvet. Virkelig annerledes og fint! Legger bloggen din til som en favoritt, for jeg er ørlite nysgjerrig på hvordan det blir hos dere til slutt ;)

Riktig god helg!

Beautiful Living sa...

Flisene var større enn jeg trodde også, men hva gjør det når de er så fantastisk nydelige??? Å, jeg gleder meg virkelig til å se hvordan det blir! Det ser ut som om vi har helt like veggfliser! Var dine en bargain? :)

Din heldiggris som har familie i NY. Jeg har en del venner som bor der, men tror jeg har brukt opp videresending av varer-kvoten min, hihi :)

linemor sa...

Så fint det blir. Spennende med grågrønt på veggene.Tror det blir lekkert også på badekaret.Spennende å følge med på renoveringen av huset deres.
Takk for handelen forresten. Varene var kjempefine.
Ha det godt.

Shabby Charm sa...

Det kommer til å bli så fint! Jeg følger med i spenning :)

God helg klem

Mitt Empire sa...

Hvorfor har jeg ikke funnet denne bloggen før? Her var det mye fint, både interiør og selve husoppussingen. Likte det huset du hadde kjøpt på rot også, men ikke helt enig i å sette inn glassveranda og snekkerdetaljer a'la sveitser. Hvis du ser på vinduene og deres belistning ute, er de i Empire stil. Som jeg har prøvd så godt jeg kan å etterape i mitt nybygde hus. Jeg skulle visst om dette huset da vi bygde, det kunne godt få stått her. Men det er jo ikke ditt lenger, heldigvis får jeg si, ellers hadde jeg fått meget lyst på det nå! Hihi

Her kommer jeg iallefall igjen.
Laila

Lycheli sa...

Ser dere er godt igang med det nye huset:) Gleder meg til å følge med videre! Håper det går bra med dere og at du har hatt en fin start på det nye året. Inne hos meg ligger to awarder som jeg gjerne vil gi deg! Tone:)

disa sa...

情趣用品,情趣,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風