torsdag 11. desember 2008

Spisestuen strippet...

Da er spisetuen strippet for plater/tapet på vegger og tak. Den lille alkoven er tettet igjen, og blitt en del av kjøkkenet som ligger bak. Det er deilig å se rommet sånn (til tross for den mørke beisen),-som et blankt ark som venter på å bli farget:-) Nye lister skal kjøpes til taket og vinduene, og deretter skal alt selvsagt males. Jeg klør i fingrene etter å begynne med det nå, men jeg vet (av erfaring..thihi) at jeg må vente til håndtverkerene er ferdig med resten *støv over alt*. Men det er jammen ikke lett for utålmodige sjeler;-)
Neste rom til pers, er stuen som skimtes i bakgrunnen. Vi har i kveld flyttet alle møblene og kassene som stod der, inn til spisestuen..Her må hele flyttelasset flyttes fra rom til rom alt etter som hvilket rom det skal jobbes i:-) Bra for bicepsen*s*


Det øverste bildet viser vinduene jeg har tenkt til å sette inn på kjøkkenet,-en på hver side av komfyren. Disse kommer fra et gammelt byhus i London som ble bygget i 1920. Flaks for meg (men veldig trist for huset) at nye eier skulle skifte ut alle vinduene sine. De er i skrivende øyeblikk et sted mellom England-Norge, og jeg bare håper de kommer hele fram! Jeg har fått tilsendt mye rart i posten gjennom tidene, men gamle vinduer er det første gangen jeg har fått shippet:-)

8 kommentarer:

My home is my Castle - by Kari sa...

Så fint det blir :)
Og de er vinduenebare LEKRE !!!
Gleder meg til å se alt ferdig :)

Klem, Kari

Love Your Homes sa...

Ja må då säga att ni har energi för ett helt kompani, det är dejligt att se vad ni jobbar på.
Jag känner igen detektivarbetet, lite halva nöjet.
Ha en god helg, Ingela

BROCANTE sa...

Hei - Ja dere kommer ikke til å kjede dere i jula..... Huset blir sikker kjempekoselig.

Beautiful Living sa...

Å, de vinduene var bare nydelige! :) Kom på at da jeg var i dialog med crafthome.com anbefalte de meg å ringe
Alan Hilburg i DALTILE, med tlf +(1)703 790 1051 som helt sikker kunne hjelpe. daltile.com er en kjempeprodusent, og jeg hadde ikke tålmodighet til å rote meg gjennom sidene deres. Men hvis du ringer Alan er det godt mulig han har tips (med tanke på hex) eller kan hjelpe deg med å finne et rimeligere alternativ. De har gode priser:)

Emmas Verden sa...

Nydelige vinduer..gleder meg til å se hvordan dere får det til slutt!!!
Ha en super helg!!
Klem Anne ;)

Smineset sa...

Så fint det blir. Skjønner godt at det klør... :-)

God helg!

oumberligating sa...

Ja, det är lätt att min blir otålig när man skall renovera, men man får ta det lite lugnt och låta var sak ta sin tid, säger det igen, trevlig blogg som jag följer härifrån Sverige. Trevligt Helg och ha det Gott från Peter Olofsson

My Wonderworld sa...

For noen lekre vinduer!!!!

Gleder meg til å følge dere i oppussingen ;-)

Ha en riktig god helg!