torsdag 4. desember 2008

I min egen boble...

Et lite livstegn for å si at jeg fremdeles henger med,-dog noe ustabilt;-) Vi hadde overtakelse av egen leilighet på mandag, og har vært helt uten internett i noen dager nå *iiiikkk* Bor i pappesker hos svigers, og prøver å pleie oss selv og stive kropper etter mange intense uker. Ikke lett når en må hoppe rett over på nytt prosjekt med innsendelse av byggesøknader *gjesp*, tegning av kjøkken, møter med div håndtverkere m.m. Men du verden så mye lettere det går når det er noe en skal flytte inn i og ikke fra*s*

Da jeg startet bloggen hadde jeg ikke tenkt til at dette skulle bli en oppussings blogg, men noen ganger tar livet plutselig nye og spennende veier, og det igjen reflekteres her.
Så derfor,- viser noen bilder av slik huset ser ut nå, slik at dere kan se før og etter

Her er dagens kjøkken, der en skimter det lekre lille gule badet i enden*grøss* Her holder snekkerene på å rive vegger om dagen. Dette skal bli et stort rom.

Spisestuen sett fra stuen. Her skal vegger og tak rives (det var her jeg bla fant gull*s*), og nisjen til venstre skal tettes igjen slik at det blir endel av kjøkkenet som ligger bak. Doble dører skal settes inn mellom dette rommet og stuen, og kakkelovn monteres.

Stuen som skal "skrelles" for alt...vegger, tak (som nå er senket) og gulv. Vinduet skal ut,-området sofaen stå på blir glassveranda.Parafinovn i hjørnet skal byttes
med åpen peis.

Inngangspartiet skal få ny dør, nye lamper og ny trapp. Her er jeg også på utkikk etter to gigantiske gamle urner som skal stå på hver side av trappen. Bryggerhuset som skal romme Elsa K skal få ny (gammel) sten på taket.

Som dere ser,- vi har nok å ta tak i;-)
Våknet forøvrig i dag og fant til min store forskrekkelse mitt første grå hår! Som en svinebust stod det rett opp og stirret skrekkslagent mot meg...Er ikke det litt tidlig i en alder av 30 år??? Godt jeg er naturlig blond i alle fall,- mye kan skjules bak det;-)

14 kommentarer:

Huset i skogen sa...

Ja arbeidsledige blir dere iallefall ikke med det første, men jeg tror dere får det kjempefint tilslutt! Blir spennende å følge med:)

Ønsker dere lykke til videre!

Astrid sa...

Dette vert spennande å fylgje med på! :)
Eg bur sjølv i eit gammalt hus anno 1871, men vart bygd om på 1950-talet... Deretter pussa vi opp ein god del før vi flytta inn i 2005. Det var nok undervegs i oppussingsprosessen eg fekk augene opp for mi interesse for interiør. No i ettertid ser eg fleire ting som eg ville gjort annleis dersom oppussinga skjedde i dag, men heldigvis er vi stort sett fornøgde:)
Vi har store planar for byggesteg nr.2, men det er foreløpig lagt litt på is, ventar på betre tider:)
No finn du nok ikkje så mykje om oppussing og interiør på bloggen min, då det er meir ein kvardagsblogg. Likevel synest EG det er artig å følgje med på andre sine bloggar om interiør/oppussing. Deriblant din, som eg likar veldig godt!
Lukke til vidare med huset:)

christinasinteriør sa...

Skikkelig spennende å se og følge med dere!!
Artig med husprosjekter, vi har vært igjennom det selv nå nettopp!! Nå planlegges det nytt inngangasparti og litt ekstra stue!
Spennende alt med hus og hjem!!
Lykke lykke til! Gleder meg til å se for dette kan dere har jeg sett!!
Klem fra meg!

Smineset sa...

Ett slikt prosjekt kan gi gråe hår til hvem som helst!

Ser ut som et drømmeprosjekt da... Gleder meg til å følge med! :-)

Ønsker deg ei super og avslappende helg!

Beautiful Living sa...

Å, dette så utrolig spennende ut :) Heldige som har fått dere et gammelt hus med massevis av detaljer dere kan grave frem. Også en kakkelovn! (dåån... hihi) Min store drøm som sambo ikke vil høre om. Hehe.. Glassverandaen høres også fantastisk ut. Gleder meg til å se bilder av hvordan det går videre!

Siren sa...

Synest det er kjempespennende å følge med på oppussing!
Ha en fin helg!
:)

Fru Langtind sa...

Hei

Så koselig at du vil kjøpe smekke fra meg! Kan du ikke sende meg en mail med adresse til FruLangtind@gmail.com.
Så skal jeg få sendt av gårde:-)

Klem Fru Langtind

Beautiful Living sa...

Jeg har ikke målene på mitt i hodet, men kan fikse det til mandag :)

Dette er fra Fired Earth og er 70 cm bredt: http://www.housetohome.co.uk/products/room/bathroom/Le_Bain_de_Bateau_25180.html?subslug=

(men prisen er forholdsvis avskrekkende)

Blå-hvit samlemani sa...

Det kommer til å bli kjekt å følge dere i denne store oppussingsjobben. Det kommer helt sikkert til å bli kjempeflott.

Jeg overlevde barneselskapet i dag og sitter nå med beina høyt og slapper av!

Ha en fin førjulstid!

Anemone sa...

Måtte bare innom for å se hvordan det går med oppussingen deres.

Ser huset har store potensialer, og vindusplasseringen er helmax, gjennomlyst og trivelig kommer det virkelig til å bli.

Kommer vel sikkert til å bi en litt rar og unormal jule for dere dette, men maling og etc, men KOS DEG for all del litt innimellom da!!

Varm klem herfra.

Alex sa...

Neida jeg fikk mitt første hår da jeg skulle gifte meg av en alder av 23.

Glede meg til å følge dere !!

Glede mæ like my som dokker æ:)

Haen flott uke

:)

Snøstorm sa...

Ser ut som dere har mye jobb foran dere ja.. Kakkelovn er min drøm også! Men det koster jo litt da. Tror det blir kjempefint hos dere. Lykke til med oppussingen!

Jeg har også sånn julekule, bare rød og med alver inni. En av mine favorittting. :D

kleiva sa...

Fy s....dette blir bra!!!:-)
Grå hår ja... det blir vel ikke mindre, etterhvert.. Vi har også revet ned, og pusset opp igjen, et helt hus. Men, jeg velger å tro at de små grå, ikke kommer av det..
Kristin

aimar sa...

Blir spennende å se hvordan resultatet blir. Er du fornøyd med håndverkerne hadde det vært flott om du anbefalte de på godtjobba.no, en ny nettjeneste som gjør det lettere å finne gode håndverkere basert på anbefalinger fra folk som deg og meg.
Lykke til med videre arbeid i hjemmet!