onsdag 17. desember 2008

Litt shopping i alt kaoset!

Det går stadig framover på Askhaug...Nå er gulvet på badet støpt, og flisleggingen begynner i morgen. Er vi heldige, så får vi kanskje ferdig bad til jul:-) Gulvflisene jeg originalt hadde bestilt, var plutselig ikke på lager lenger likevel, og hadde dermed laaaaaaang leveringstid (februar!). Vi ventet denne leveransen i romjulen, men måtte da bite i det sure eplet og heller velge en flis som var litt større i størrelsen. Disse hadde de inne, og kunne levere i ekspress fart,-noe som i alle fall passet mureren fint*s* Et lite skår i gleden her i gården, men flisene har i alle fall rett shape,- det er jo det viktigste:-)
Så jeg er veldig spent på hvordan uttrykket blir,- særlig med den nye str.


Stuen nede er også nesten ferdig "gravd" frem...tretak og trevegger står nå klare til å få en omgang (eller to) med malekosten. Du kan se hvor det gamle taket har vært før, utifra den umalte stripen på toppen*s* Snekkerene skulle også begynne på glassverandaen denne uken, så vi har mye å glede oss til!

Ellers har Elsa K fått inn et nytt parti med varer fra Frankrike, som jeg dessverre ikke rekker å legge ut i butikken før juleferien. Men det kommer masse fint på nyåret! Jeg selv kjøpte et gammelt "klokkefjes" (bildet på toppen) i metall og emalje,- tror det vil bli veldig fint i den nye spisestuen!
Litt nettshopping har jeg også klart mellom slagene. Jeg finner alltid masse fint i denne butikken,-Butik Sophie i Danmark. I helgen ble det derfor nok et speil-kjøp på meg, som også skal inn i den nye spisestuen.


Bilde: Butik Sophie

Ha en fortsatt fin advent!

7 kommentarer:

H elle K sa...

Lekkert speil. Kos deg videre i kaoset, og ha en fin helg.. Kristin

My home is my Castle - by Kari sa...

Nyyydelig speil :)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Mona. sa...

WOW,det speilet var rått !!! Elsker jo speil jeg,tør nesten ikke telle her......! Men de gir jo så god romfølelse......! Spennende med masse nye varer,men du har vel nok å stå i med,ser det ut som :) Skal krysse allt jeg har,for at dere får bad til jul....og håper for deres del,at flisene står til forventningene. Man ser jo for seg ting,og det er sååååå surt når det viser seg at virkeligheten er en helt annen !! Kos deg videre,og ha en flotters helg :) Klem fra våte og luftige Bodø........nix julesnø ;(

BROCANTE sa...

Er nesten misunnelige på dere som har en god grunn for ikke å være helt klar med ALT før jul! Morsomt å følge med dere! Gleder meg til neste tur til Frankrike selv - våren bringer masse markeder med seg... (ja - det ser slik at jeg ser framover og til tiden etter jul mer enn jeg ser fram imot jul..) - Allikevel - GOD JUL til dere begge!

Love Your Homes sa...

Ni är verkligen raske jenter, det går undan med renoveringen.
Vilka läckra material ni har valt.
Är så nyfiken på resultaten.

Ha en trevlig julhelg, Ingela

Ada och Emil sa...

Helou :)

You have again so LOVELY new things. That mirror and klock are so old and fantastic.

Have a lovely christmas time :)

-Sanna

Karna sa...

Dere er nå kommet langt på kort tid synest jeg, kjempe mye gjort nå! Dere blir sikkert fornøyd med disse flisene skal du se, vinduene du har kjøpt til kjøkkenet var iallefall kjempe flotte!!!
Kos deg på loftet hos sivgers, du får ta igjen pyntingen til neste år...=0)