lørdag 13. desember 2008

Ikke alt er som det ser ut som...

Vi hadde bestemt oss for både servant og toalett for lenge siden, og dro i går for å hente det. Da fikk jeg erfare at jeg kanskje ikke bør stole 100% på nettshopping eller nett-vindus-shopping;-) Jeg handler det meste online, og med meterstokk og kritisk blikk har jeg enda til gode å bli skuffet over varene jeg har fått. Men..dette settet vi hadde valgt oss fra Eurobad til en meget god pris, så plutselig veldig puslete ut i real life *kremt*. Ikke et vondt ord om produsenten, men det var ikke helt det vi så etter. I og med at vi kun skal ha en søylevask stående på egen vegg med et stort venetiansk speil over, bør denne ha litt størrelse og tyngde. Porselenet skulle rørlegger helst hatt stående klart i huset til mandag *phui* Etter intens leting fant vi i alle fall en servant som ville passe fint,- dog endel dyrere enn budsjettet tillot..Men må man, så må man;-) Så spesifikasjonene skal vi i alle fall klare å overbringe rørleggeren til rett tid...

Den lille (store) perlen av en vask kommer fra Duravit (bildet over), og er klassisk og smekker i linjene*s* Dette er forøvrig første gang jeg har opplevd å måtte kjøpe toalett og vask i deler,- dvs det vi trodde var prisen på hele vasken, var kun servanten...søylen måtte bestilles alene.... Og prisen på toalettet var kun for "sittedelen",- sisternen (der man trekker opp) og toalettsetet måtte kjøpes ved siden av!?! Jeg mener...kunne de ikke bare liste opp prisen på hele toalettet komplett? Hvor mange er det som bare kjøper sisternen? De har sikkert gjort det slik for å lure inn litt hjernetrim til slitne kunder som aldri fikk gangesertifikatet på barneskolen;-)

Anyway..det går i alle fall framover! Nå er plater kommet opp på veggene på badet, og membran lagt på gulvet. Varmekabler og fliser kommer på plass til uken. Vi skal ikke ha fliser helt opp, men bevare litt av panelet på toppen. Dette skal jeg male i en tørr grønngrå farge. For meg som kjører det meste i hvit-toner, er dette virkelig å skeie ut:p
Men i og med at gulv og vegger blir hvite ( i forskjellige nyanser) , er det fint å bryte opp litt så det ikke blir så sterilt. Digger subway stilen, men det må ikke se alt for offentlig ut;-) Dette skal bli mer glam med toner fra 20 tallet, der bobler skal fylle både glass og kar når jeg senker meg ned i tuben etter en lang dag*s*


Fantastisk mosaikk kunst fra http://www.sicis.it/

Meeeeen før den lystige tiden kommer, er det endel som står igjen gitt. Måtte bare knipse et bilde av den litt mindre glamorøse haugen som stadig vokser utenfor huset vårt. Der ligger rester fra særlig det glade 60 tall side om side i påvente av å komme til de evige jaktmarker;-)

Er det ikke kontraster som gjør livet spennende? *s*

6 kommentarer:

Beautiful Living sa...

Huff, sånt er utrolig kjedelig. Vet at top-vvs.dk selger baderomsutstyr fra de kjente leverandørene superbillig :) Så forresten vintage hex-fliser på ebay! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310108572495&ssPageName=ADME:B:FSEL:US:1123

Mosaikken var utrolig stilig :)

Astrid sa...

Eg kosar meg på sidelinja av oppussinga di:) Vert ikkje reint lite inspirert av det du viser!
Synd at ting av og til ikkje går heilt etter planen, eller at ting ikkje er som ein forventar...

Eg har ei utmerking til deg på bloggen min, du hentar den om du har lyst:)

Nettan sa...

..det blir inte alltid som man tänkt sig när man gör stora renoveringar eller hur!;-) Känner igen mig! Å skräphögen oxå..körde bort 10 ton skräp när vi rivit ut allt!
Det ska bli så spännande att se badrummet när det är klart! Blir säkert hur fint som helst!!
Kram Nettan

Huset i skogen sa...

Huff, dumt at ting ikke var som dere hadde tenkt. Blir så mye unødvendig stress av slikt, og når en attpåtil skal handle do og vask i deler...merkelig måte å gjøre det på ja he he...
Er spennende å følge med på hvordan det går framover med dere!

Ha noen fine førjulsdager!

Fru Langtind sa...

Hei

Har dessverre ikke fått mailene dine... Kan du ikke skrive mailadr. din i kommentarfeltet under smekkene, så skal jeg sende deg en mail. Kan være det er noe feil med mailen min...
Hilsen Fru Langtind

Min lille krok i verden sa...

Hei
Herlighet, så fantastisk moro å ramle over bloggen din. Nå ble jeg skikkelig glad. Vet du, du har bodd i min nattbordskuff i flere år... Jeg leste en "Hjemme hos oss-reportasje" i et ukeblad for flere år siden og kjente straks igjen kjøkkenet. Jeg tar stadig frem den reportasjen (fra nattbordskuffen) og koser meg like mye hver gang jeg ser på de nydelige bildene :-)
Det blir moro å følge oppussingen fremover. det blir nok kjempeflott. Lykke til!
Jeg kommer garantert tilbake.
Fin søndagskveld!
Klem fra meg