lørdag 20. desember 2008

Fliser og soverom...

Da er flisene kommet på plass på veggen, og det mangler bare fugemasse og en hvit dekorlist på toppen rundt det hele. Deretter kan panelet over males, og lister settes på plass:-) Vi valgte å bare legge fliser opp til 2 meter, for å "lune" det litt, og det er jeg veldig fornøyd med! Det kan fort bli for sterilt med slike fliser i.o.m at gulvet også blir hvitt, og dessuten er det jo veldig tidtypisk å bryte det på denne måten. Aller helst kunne jeg tenke meg å ha flisveggen enda lavere, men grunnet våtsoner etc måtte det opp til 2 meter ved badekaret, og da kjørte vi likeså godt den høyden over det hele. Gulvet blir påbegynt til uken, så nå begynner det å likne et bad!


Veggen til høyre ferdig murt,-til venstre mangler fugemasse



Master bedroom


Hoved-soverommet er også nå påbegynt, og tak og vegger revet vekk. Nok en gang kom det panel til syne, og de må ha vært svært glade i mørke farger de som bygde huset på 20 tallet. Alle trevegger er beiset med dunkle farger... Det er snart en saga blott,- spannene med hvitmaling står klare;-) På dette soverommet har vi også en liten ovn, som jeg gleder meg til å fyre i. Flaks at vi har vår egen "snikkarbod" i bryggerhuset der vi kan hogge ved,- av erfaring går det med noen sekker når jeg først har begynt å fyre opp i peisen*s* Det finnes ikke noe bedre på en kald vinterdag, enn å krype opp i godstolen med raggsokker og en latte, mens peisen knitrer mildt og deler sjenerøst av sin varme.



Ovn på soverom


Kos dere!

5 kommentarer:

Anemone sa...

Nei men...., dere er jo virkelig godt i gang jo. Ser jo fremgang her fra uke til uke jo.
Men håper virkelig derehar noen å feire jul hos, for her var ikke mye som minnet om julestemning gitt..., jo kanskje sekkene på gulvet da..., men jeg frykter de inneholder sement og ikke julegaver.

Ha en fin fn jul da om vi ikke blogges før julehøytiden slår innover oss. Kos dere litt innimellom også, og ikke bare stå i arbeidsklærne dagen lang.

Varm klem herfra.

Smineset sa...

Utrolig hvor fort det går hos dere! Det blir lekkert!!!

Ønsker deg ei stålende jul! ;-)

My Wonderworld sa...

Ja, her går det fort unna! Så fint badet blir! Gleder meg til å følge deg videre!

BROCANTE sa...

Her går det framover! Men du - det er ser så ryddig ut! Når jeg pusser opp er det totalt kaos. Dette kommer til å bli kjempefint!

Karna sa...

Så flott det allerede er blitt, kjempe flotte fliser!

Liker godt de nye vinduene dere har satt inn også, kommer nok til å bli et koselig soverom, med ovn og alt....herlig!

Gleder meg til å følge med i byggeprosessen, blir kjempe spennende!

Kos deg!