torsdag 25. desember 2008

Deilig er jorden...


Da har julefreden endelig senket seg ordentlig i heimen, og jeg nyter å sitte her i joggebukse og bustete hår med et salig smil om munnen etter gårsdagens hygge! Tross i flyttekaos, så ble det en tradisjonell og koselig julaften takket være snille foreldre. Først var det grøt med mandel hos svigers, før jeg satte kursen til mamma på Ullern. Jeg var eneste "barnet" der i år, da lillebror er i Japan, og storesøster bor i New York. Her ble det servert deilig kalkun med surkål, poteter, waldorfsalat mm, noe til og med min staute stefar fra Voss var godt fornøyd med ( han som aldri får nok av sau,-den bukken*s*) Riskrem med nyrørte jordbær på til dessert, et hav av karameller, sjokolade og nymalt kaffe...Det var så vidt jeg klarte å rulle meg inn i bilen på vei hjem i natt. Ikke rart jeg ligger her hengslengt på sofaen, doven og fornøyd, med litt større mage enn i går,- jeg likner litt på nissen;-)


6 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Ja nog är julen dejlig allt, vill önska dig en riktigt god fortsättning.
Julklem från Ingela

Anemone sa...

Noe samme tilstand her også ja :-)
Dro rundt som noen fanter i går vi også, først til svigers, så til en svoger og så til mine foreldre der min side av familien var samlet.
Trivelig, mettende, og ikke minst `lønnsomt` som sønnen her sa...

Blå-hvit samlemani sa...

1. juledag uten planer er utrolig herlig. Vi har labbet rundt i pysjamaser og joggebukser hele dagen. Bustete hår, jepp! Slappet av og spilt et spill ungene fikk i kalenderen julaften. De har drukket julebrus rett av glassflaska, og eldstegutt lurte på om vi ikke kunne ha en sånn herlig spilledag en dag i uka!

I morgen får vi innrykk av gjester, så det blir vel litt styring litt senere i kveld. Fortsatt God Jul !

klem fra Kristin

Emmas Verden sa...

Hei :)
Ja jeg sender gjerne varer..men jeg har dessverre ikke igjen av Maileggrisen.Skal bestille den inn igjen...
Ha en fortsatt fin romjul :)
Klem Anne ;)

Landliv sa...

Så enkel, herlig og stemingsfull pynt på tallerkenen - "julete" uten å være prangende. Herlig ide... selv om jeg ikke vet hvordan man får tørket slike appelsinskiver...

Riktig herlige juledager ønsker jeg deg fortsatt!

Lena Kristina sa...

Vilka fridfulla bilder!

Vilket underbart kök!

Gott Nytt 2009!

Kam Lena