søndag 23. november 2008

Yes!!!

Selgerene hadde høflig vinket farvel, og ikke kommet lenger enn til yttertrappen, da jeg dro fram verktøyet;-) Hvem bryr seg vel om strømavlesing og renovasjons-info, når x antall vegger og tak skriker om å bli åpnet for en sjekk?*takk-takk-vi ringer om det er noe-kom gjerne innom på kaffe når vi er ferdig med oppussingen-BYE BYE! *

Urkvinnen i meg våknet så fort ytterdøren ble lukket bak de, og jeg hev meg på veggen som en sulten hamster...Og yes...jeg fant gull! Tidligere eier sa det kun hadde vært panel i spisestuen, mens at stuen bare hadde hatt plater *nedtur*...Men nope... det skulle vise seg å være feil! Etter å ha brukket samtlige negler, og gravd meg gjennom 10 lag med tapet, og 2 lag med papp, åpenbarte det seg deilige trevegger fra husets fødsel. Ah...synet av dette gylne og urørte mesterverket, gjorde at jeg likeså godt hev meg på takplatene fra 1970...nice;-) Baksiden av hammeren var fin å ha til første stuntet,-et knyttneve stort hull som passet fint som håndtak! Opp på en stol, og ta tak...jeg hadde glatt slått Julius i å henge fra taket. Befriende enkelt var det også,- etter å ha svaiet et par sekunder, fulgte hele rekken med plater med. Jeg trodde for øvrig slike plater var lette i vekt, men fant fort ut at i fra den høyden veide de litt *kul i hode*. Men...det var det verdt,- for også der var det originalt tretak under*jippi*

Så nå kan jeg puste lettet ut, og se fram til møtene med håndtverkerene i morgen. Her skal planene legges (eller vidreformidles*s*) Først ut er badet og glassverandaen... To be continued!


Stuen,-rå lysbryter i glass fra 30 tallet!


Taket etter min gymnastik...



Soverom...tretak og vegger skal fram...

Ha en fin ukestart!



13 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Så fantastisk at du fant gull bak papp, tapet og plater. Er sikker på at det blir knallflott...

Lykke til med riving og bygging!

Beautiful Living sa...

Spennende! Har du lagt ut bilder av hele huset? Gleder meg virkelig til å se art deco-badet! :) Takk for linken, jeg fant meg noen lampetter til den nette sum av $16,500! hihihi :)

kleiva sa...

Hei !!
Dette blir bra, ingen tvil om det!
Lykke til videre;-)
Vinterhilsen fra Nordmøre !!

Bella Vintage sa...

Hei!
Så spennende, gratulerer med overtagelse.

Dette huset er uten tvil veldig heldig med sine nye eiere, og det har jo kjempe potensiale!

Lykke til videre med oppussing, gleder meg til å følge prosjektet her på bloggen din.

: )

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Så spennende, dette GLEDER jeg meg til å følge med på!Herlig blogg du har :o)

Vibeke

Astrid sa...

Heisann!
Eg fekk bladet rom123 i posten før helga, og eg drog umiddelbar kjensel på huset på Voksen gård:) Fin reportasje frå ei kjempeflott leilegheit!
No ser eg utifrå bloggen at de har eit nytt prosjekt på gang -lukke til!!

Metteflette sa...

Hei hei! Hilsen fra den lykkelige vinner igjen :-)
Vil du legge igjen e-post adressen din på bloggen min eller noe så jeg får sendt deg adressen min? :-)
Blir veldig spennende å følge dere på det nye bostedet deres! Masse lykke til! Klem fra Mette

Shabby Charm sa...

Så utrolig spennende! Gleder meg til å følge prosjektet deres :)

Flower Power sa...

Gratulerer med nøkkel til huset, det var vel etterlengtet å komme inn kan jeg tenke....:))
Jeg synes jeg ser deg hengende fra taket...hehe:)))Godt at du fant orginale paneler under, det er jo så sjarmerende med gamle trepaneler, og lettvint når de allerede er der....
Lykke til videre:))))

Anemone sa...

Handy woman :-)))

Ser litt kaotisk ut hjemme hos deg ennå, men leser i teksten her at du storkoser deg. Jula kommer allikevel, nå er det hus som gjelder hus og oppussing!!

Varme tanker herfra.

Beautiful Living sa...

Da har jeg en blog-challenge til deg! Kom over til meg, så får du se! :)

Beautiful Living sa...

Oj, de var virkelig perfekte! Skal se om jeg får slått kloa i de ;)

alvens kreative hjørne sa...

Hei :-)

Så spennende å følge oppussingen deres :-)

Ha en fin kveld :-)